Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '06

 
Kategori
Resim
 

Terragen ile ressamlığa dönüş

Terragen ile ressamlığa dönüş
 

Çocuklukta ilk resim denemelerinde konu bir şekilde dağ, güneş, dere ve deniz içeren manzara resimlerine gelir; hele de çevreden iltifat alınırsa uzun süre bu konular çevresinde dönülür dolaşılır, hatırı sayılır miktarda kağıt ve boya bu resimler için tüketilir. Yaş ilerler gün gelir o coşkuyla yaptığımız resimlerin diğer çocukların yaptıklarından çokta farklı olmadığını anlar, bir şekilde bu konuda yetenekli olmadığımıza karar verir, bu tür doğa resimleri yapma şevkimiz sönüp gider...

Tabii ki ısrarla üzerinde durup, doğal yeteneklerinin katkısıyla işi ressamlığa kadar götürenler de vardır ama çoğunluk pes etmiştir; zaten bu işe ayıracak vakit de yoktur. Terragen’ i keşfedinceye kadar ben de öyle düşünürdüm... Ama artık bilgisayarın başına geçip el çabukluğu marifet, dakikasında değme dijital fotoğraflara taş çıkartacak gerçeklikte, dağlı, ovalı, denizli, güneşli, göllü, dereli resimleri hem de isteğim her bir açıdan en derininden üç boyutlu etkisiyle döktürüveriyorum. Sonuçları görünce eski günlerime dönüp “ vay bee ben neymişim! ” diyorum.

Terragen adında da gizli olduğu gibi (terrain generator) yüzey şekilleri yaratma amacıyla geliştirilmiş bir tür dijital resim programı. Dosya boyutu itibarıyla küçük (yaklaşık 1,6 MB) ama yaptığı iş bakımından şaşırtıcı yetenekler gösteren bu program İnternet’ten bedava indirip bilgisayarınıza kurulabiliyor. Tabi ki para ödenip kayıtlı olarak kullanılan versiyonuna göre biraz kısıtlı... Ama zaten profesyonel amaçlarla kullanmayacaksanız da fazlasına ihtiyacınız olmayacaktır. Yine de kullanmayı öğrenip işi ilerletmek isterseniz paralı versiyonu tavsiye edilir. Bunun dışında jeoloji, topoğrafya, mimari vb. ayrıca hareketli görüntüler oluşturulabildiği için oyun ve film alanlarında çalışanlar veya öğrenciler açısından da ihmal edilmemesi gereken bir program. AutoCAD vb. çok pahalı programlarla yapabileceğiniz benzeri çalışmaları bedava yollardan, çok daha kolay bir şekilde bu programla yapabiliyorsunuz.

Ben nasıl kullanıldığını program düğmelerine basarak ve deneme yanılma yoluyla öğrendim ama programın indirildiği siteden İngilizce yardım dosyalarından yararlanmak ta mümkün. Yazı ekindeki resim galerisinde bu sıcak yaz günlerinde bakıp bakıp içiniz ferahlasın diye karlı, ferah dağ ve deniz manzaralı bir kaç örnek koyuyorum.

Programın hem Windows hem de Macintosh versiyonlarını ekteki adres yardımıyla takip eden sayfalardan indirebilirsiniz:

http://www.planetside.co.uk/terragen/download.shtml

Terragen ile dijital ressamlık denemelerinizde bol eğlenceler dilerim.

 
Toplam blog
: 60
: 1352
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Arkeolog olarak arkeoloji, Eski Çağ tarihi, günümüzde sit ve çevre sorunları başlıca ilgi alanlar..