Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '10

 
Kategori
Mizah
 

Tersi olursa

Tersi olursa
 

"Evlilik her halükarda güzeldir. İyi kadınla evlenirsen mutlu, kötü kadınla evlenirsen filozof olursun."
SOKRATES

Bu sene kısmet oldu İstanbul’a iki kez gittim. İlkinde Ocak ayında, ikincisinde ise Şubat ayı idi. Adını vermek istemediğim bir ressam ile daha öncesinde kendisi Köyceğiz’e geldiğinde canlı yayında radyo programında sohbet etmiş idik.

İstanbul’daki sohbetimizde ise, “Bu toplumun beni anlamak gibi bir misyonu yok, kimsenin de böyle bir görevi yüklemeye ve dahi beklemeye hakkı yok” deyince aklıma Sokrates geldi.

Anladığımdan değil ama Sokrates’in insanlara ve olaylara bakan bakış açısını seviyorum. Karısına, “Beni bu dünyada bir sen anladın, onu da yanlış anladın” deyişine hayranım.

Ressam ile sohbetten ve dahi Sokrates’in bakış açısından anladığım; yazan, çizen, düşünen, fikir üreten insanları toplumun anlama gibi bir misyonu, ya da görevi yok.

*
Sokrates’e âşık olan kadın çok güzeldir ve evlilik teklif eder. Sokrates ise kadını da evliliği de istememektedir.

Kadın Sokrates’e der ki:
—Gel sen bu evlilik teklifimi kabul et, çocuklarımız senin gibi zeki benim gibi güzel olur, bu evlilik çok iyi olur…

Bir süre düşünen Sokrates:
-Ya tam tersi olursa?...

* * *
Resim: http://2.bp.blogspot.com/_61OKSic47xQ/SYRZbe0evzI/
AAAAAAAALN4/wpufOBg8KVI/s320/Sokrates+3.jpg

 
Toplam blog
: 74
: 1455
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

Haydanlı Eğitmen Aziz Doğan'ın oğluyum. Köyceğiz doğumluyum. Isparta Meslek Yüksek okulu muhasebe me..