Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Teşekkürler

Efendim bu yazımda sizlere bir aileden bahsedeceğim. Çünkü bu ailenin kurmuş olduğu vakıf sayesinde elginkan eğitim merkezlerinde bir çok işsiz insanlarımız mesleki eğitim alarak iş imkanlarına kavuştu. Kişisel gelişim kurslarında tek günlük seminerlerin fiyatları malum işte bizlere de bu imkanları sundu. Tüm bunları sunarken bizlerden hiç bir beklenti içerisine girmediler. Güler yüzlü personelleri ile sabah karşıladılar bizleri, öğlen yemeklerimizi(4 çeşit) bile tek kuruş ücret almadan ikram ettiler, bu basit gibi görünebilir ama düşünün çoğu seminerlerde 110 kişi oluyordu. Seminerin bitiminde ise katılım belgemizi takdim ediyorlar. İşte o aile; Ahmet ve Ümmühan çifti oğulları Ekrem ve Cahit le birlikte1954 yılında aldıkları bir kararla; vakıf kurmayı, kurmayı planladıkları sanayi kuruluşlarını vakıfla ebedileştirmeyi ve vakıf sayesinde, ülkemizin ve halkımızın yararına hayırlı işler yapma ideallerini gerçekleştirmeyi düşünmüşlerdir. Elginkan Ailesinin 1954 yılında aldığı bu karar, 1985 yılında vakıf kurucuları, saygıdeğer insan, ailenin büyüğü merhume Ümmehan ELGİNKAN ve merhum H. Ekrem ELGİNKAN ile Elginkan Topluluğuna bağlı 8 şirket tarafından yapılandırılmış ve tescil edilerek hayata geçirilmiştir.

"Allah'tan bütün dileğim, kurduğum bütün müesseselerin devamlılığının sağlanması, memlekete faydalı birer kuruluş olarak insanlara iş imkanı yaratması, devlete vergi vermesi ve bizden sonra gelecek olanlara da örnek olmasıdır."

H.Ekrem Elginkan
VAKFIN AMAÇLARI;

1. Kültür değerlerimizi, tarihimizde bizi büyüten örf, adet ve manevi değerlerimizi ve Türkçe'mizi araştırmak, araştırmaları desteklemek, korumak, yaşatmak ve tanıtmak.

2. Bilim, teknoloji ve eğitim alanındaki faaliyetleri teşvik etmek.

3. Ülke sanayiinin İhtiyaç duyduğu vasıflı İşgücü yetiştirilmesine ve bu suretle ülkenin istihdam İmkanlarını artırıcı eğitim çalışmalarına katkıda bulunmak İçin okullar, eğitim kurumları açmak, İşletmektir.

ELGİNKAN VAKFI EĞİTİM MERKEZLERi YETİŞKİN EĞİTİMİ YAPIYOR...

Neden Yetişkin Eğitimi yapıyor?

Küreselleşen dünyada; teknoloji ve yeni yönetim teknikleri o kadar hızlı değişiyor ki; gelişmiş ülkelerde bilginin eskimesi bir (1) yıl, bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde bilginin eskimesi üç (3 ) yıl.

Bu ülkelerde insanlar ister Liseyi bitirsin, ister üniversiteyi bitirsin, bu yılların sonunda bilgileri hiç işe yaramaz hale geliyor.

Özetlersek, artık bilgi iki (2) yılda eskiyor diyebiliyoruz. Ama maalesef bizim insanlarımız, bilgilerinin eskidiğinin ve eskiyen bilgilerin işe yaramadığının farkında değiller, o eskimiş bilgileri ile iş üretmeye çalışıyorlar; fakat başarılı olamıyorlar.
Günümüzde uluslar arası rekabet, tüm dünyada bütün hızıyla sürerken, birçok ülke (birçok kurum), bilim ve teknolojideki hızlı gelişmelerden yararlanarak, kendilerine rekabet üstünlüğü sağlamak çabasındadırlar .

Bugün, hız ve esnekliğe ayak uydurma, yönetim tekniklerini değiştiren önemli etkenlerden biridir.

Günümüzde, uygar bir toplum, eğitime, insana ve bilgiye verdiği önem ve değer ile ölçülmektedir. .

Eğitimin önemini anlayabilmek, akıllı ve yetenekli insanların işidir. Eğitime önem vermeyen kişiler veya toplumlar, 2000'Ii yıllarda sefil (rezil, perişan) toplumlar olarak yaşamaya mahkum olacaklardır. Eğitimin zaman zaman değil, gerektiği kadar değil; sürekli, planlı ve bir hedefe yönelik olarak '-'' yürütülmesi zorunluluğu artık fark edilmiştir.

Hedef; çağı yakalamak değil, çağın önüne geçmek olmalıdır.

Hedef; bilgi yüklemek değil, değişen sorun ve koşullara uyumlu, utku geniş, bilgi teknolojilerini kullanabilen, bu teknolojileri algılayan, yorumlayan, sorgulayan; aydınlık ve kaliteli bir toplum yetiştirmek olmalıdır.

Eğitim Merkezimizde 2 ana başlık altında eğitimler verilmek

• Geliştirme Uyum Kursları

• Seminerler.( http://www.boluelginkanvakfi.com/ adresinden detaylı incelenebilir).seminer ve kursların bitiminde katılım belgesi verilmektedir.seminerlerimizde öğle yemekleri Eğit Merk tarafından ücretsiz verilmektedir. Eğit Merk eğitim alan kişi ve kuruluşlardan ücret alınmaz. Vakfımız hiçbir kurum ve şahıstan bağış kabul etmemektedir.

Tüm giderlerimiz; ELGİNKAN VAKFI tarafından ayrılan bütçeden karşılanmaktadır.

Bu yazıyı size sunarken http://www.boluelginkanvakfi.com/ wep sayfasındaki bilgilerden yararlandım huzurlarınızda öncelikle tüm elginkan ailesine( ha kim mi bu elginkan ailesi kısaca size şöyle bir ip ucu vermek isterim E.C.A bu sizlerde neyi çağrıştırdı evet evet doğru iz üzerindesiniz.) eğitim merkezi personellerine ve bu vakfın bolu da hizmet vermesini sağlayan sayın avukat Necla baltacı hanıma teşekkürü borç bilirim iyiki varsınız.dilerim her ilde bu tür eğitim merkezleri yaygınlaşır.

 
Toplam blog
: 21
: 1338
Kayıt tarihi
: 05.10.07
 
 

1967 doğumluyum. Evliyim. 2 oğlum var. MYO mezunuyum. Hayatı, insanları ve gezmeyi çok seviyorum. İş..