Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '16

 
Kategori
Deneme
 

Tevekkül

Tevekkül
 

Kışın başı kapalı bir camdan İstanbul'u keşfediyor gözlerim. Bir ayrılık şiiri kulaklarımda. Çikolatalı bisküvimi verdiğim çocukların gülümsemesi gözlerimde. Birbirleriyle çoraplarını değişen ama ceplerinde akbil taşıyan çocukların şehri burası. Onlara bu kadar zorken her şey iyi yaşamak acı veriyor bana. Sigaraya mı başlasam diyorum.  Onlar kadar zarar görür müyüm? Bir gece en azından rahat uyur muyum?  Abisi çekiştirerek otobüse bindirirken bana gözlerindeki kocaman umutlarla el sallayan o küçük delikanlıyla eşitlenir mi bir şeyler ? Bitlenmesin diye boyamasalarmış saçlarını esmermiş yakışıklı. Şimdi tanımsız renklere aşına saçları. Şimdi mutluluğu muhtaç bir gülümsemeye. Sattığı mendillerle nezleden akan burunlarını bile silemeyen ama buna rağmen kar yağdı diye sevinen çocuklar. Bu manzarayı yaratıcıya haber verir gibi kaldırıyorum başımı gökyüzüne, mavi boşlukla buluşuyor biraz sitemkar bolca tevekkül dolu gözlerim. En gür ağacın en tepesindeki en boş üç dalda sallanan iki güvercin cevap veriyor bana, üçüncüsü durmadan uçan. Gün batımının turunculuğuna tanık olmuş buluyorum kendimi, o iki güzel yavru kadar kötü olamamanın acısına gebe. Kadınlar! Ah hep bir şeylere gebe. Nasıl anlasam küçük kızın elindeki küflü ekmeğin ona verdiği tadı, nasıl anlasam kazandığı beş lirayı açlıktan bayılınca düşüren yavrucağın acısını. Nasıl anlasam annesini tanımayan yalın ayak biçareleri. Gitsem mi bu şehirden, bakmasam mı anneme, ölene kadar içsem mi ya da en acısını içkilerin, dumanına aşina mı olsam en ucuzundan en berbadından sigaranın. 

 
Toplam blog
: 24
: 365
Kayıt tarihi
: 02.01.15
 
 

Kim olduğumuz ne olduğumuz önemli değil. Kimi mutlu edebildiğimiz, kimin sorunlarına çözüm bulabi..