Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '11

 
Kategori
Deneme
 

Tezat hayat

Tezat hayat
 

Çok uzun yollar aldım… Birçoğu bozuk, çok sokaklardan geçtim… Savaşlar gördüm, her şeyi yakıp yıktıkları… Yağmurlar gördüm, fırtınaya devindi… Çok çiçekler gördüm, açmadan soldu… Çamurlar gördüm, içinde insanlar öldü… Çok şarkılar dinledim, sözlerini çok sonra unuttuğum… Çok evler gördüm, penceresiz, duvarsız… Güneşin her rengini gördüm… Yağmuru her şiddette tanıdım… Gökyüzünü defalarca kapayıp, açtım… Cehennemi gördüm, cennetten baktım… Dünyaları verdiler bana, sevindim; geri aldılar sonra ansızın, sustum. Benim olmayana alışmadım. 

Birçok versiyonunu gördüm buraların ben. Ama hiç kirletmedim kendimi tutarsız yaşam alanlarında. Yabancı olmak güzeldi benden uzakta kalanlara. Biliyor musun, bir sürü halini gördüm ben buraların ama hiç yok etmedim kendimi onlarla, hep kamufle ettim onlardan. Bulamadılar… Aratmadım da kendimi onlara zaten. Varlığım rahatsız etmedi, yokluğum susatmadı sohbetime… Ben kendimi hep ayrı tuttum, tel örgülerim vardı benim kendime zimmetli, ruhuma zincirli… 

Suya alıştım önce… Yüzmeyi öğrendim sonra…“Yapma” dediler, dinlemedim. “Düşersin” dediler, duymadım… Hep dedim, hep de derim: Ben suyun üstünde yürüyorum, düşmekten de korkmuyorum. Çünkü düşsem ne olur ki, ben yüzmeyi biliyorum… 

Hatalar yaptım, ödüller aldım; çok canlar yaktım, çokça da izin verdim yaksınlar canımı diye… Bazen sustum, çokça konuştum. En çok kendimle konuştum, ondan çok yol aldım. Çok dinledim, canım sıkılınca uyudum. Şeytana uymadım, kimseden saklanmadım ama sevdiğim ne varsa sakladım sevmediklerimden… Beni vermedim kimseye, hep benle geldi. Ne yaşadıysam kendime anlattım, derdimi dinledim, akıl verdim… Bazen yanlış konuştum, çokça yalnızlığı yaşadım… Güvenmekten ve sevmekten hiç alıkoymadım kendimi… Ama kendime bazen yasaklar koydum, mesela tek ayakta çok bekledim ama söylemedim yalan aynı ayak üzerinde hiç… Herkesi kandırmak kolaydı, kendimi kandırabilseydim eğer. Benim, hiç kendimi kandırabileceğim yalanlarım yoktu, ben o yüzden hiç yalan konuşamadım kendime… 

Hayatı başka seçtim ben, baştan anlaştım onunla. Kandırmak yoktu, kalkışmak yoktu boyumdan büyüğüne… Söz gümüşse, kalem altındı… Altından kalkamayacağım hiçbir problem yoktu mesela yeryüzünde. Ve en önemlisi; hiçbir yaşam sıvısıyla “uyuşmak” yoktu, mümkün olmayan hiçbir hayal zımbırtısında… 

 
Toplam blog
: 57
: 877
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

1985 doğumluyum ve geçmişte yaptığım işlerle ilgili her bilgiyi önceki adımlarda sizlerle paylaşt..