Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '08

 
Kategori
Sevgililer Günü
 

The dears day= Sevgililer gününün tarihini bilmek ister miydiniz?

The dears day= Sevgililer gününün tarihini bilmek ister miydiniz?
 

14 Şubat Sevgililer Günü


Sevgililer günü geldi çattı bizlere güzel yüzünü gösterdi. Erkekler bu günün gelmesini pek hazetmezler ama ne yapacaksınız? Kader diyelim ve razı olalım. Aslında hergün Sevgililer Günüdür diyebiliriz ama geyik kategorisine girmeye de hak kazanmıştır bu laf. Ne diyelim yani ahh ne kadar da güzel gelsi gelsin mi diyelim yani. Şimdi romantik arkadaşlarımız bana kızabilir ama şuanki yurdumuzun yaşam standartlarına bir göz atacak olursak eğer; sevgilisine, eşine bir hediye almayı bırakın, evine bir ekmek parası götüremeyen insanlarımız var. Ne kadar içler acısı değil mi? Ama bu güzel günün atmosferini delmeden fazla üzüntülü yazılar da yazmak istemiyorum. Bu güzel günü dibine kadar kullanın. İyi ve de güzel yaşamaya bakın.Bütün sevgililerin, eşlerin sevgililer gününü kutlarım. Neşeyle kalın en sağlamından. Ertuğrul sağlam değil tabii ki :)))))) ( biliyorum iğrenç bi espiriydi kabul edin :PPP )

Şimdi size bu günü yani " Sevgililer Günü" nü kim ne halta icat etmiş nerden çıkımış aktarmaya çalışacağım en nacizane tarafından.=)))))) Yazının en dibinde de "Özlü Sözler" bulabilirsiniz. Okumadan kapatmayın bilgisayarınızın penceresini. Windows'u da açık bırakmayın cereyan yapar :=))))

Aziz Valentine'ın öyküsü III. Yüzyıl'dan gelir. O dönemde Roma tahtında İmparator II. Claudius vardı, "Zalim" adıyla tanımlanan Claudius aşırı savaş ve askerlik tutkunuydu, her yetişmiş erkeğin muhakkak asker olmasını istiyor ve kimseye göz açtırmıyordu.

EVLİLİĞİ YASAKLADI

Öylesine ileri gitmişti ki, askerliğe engel oluyor düşüncesiyle evlenmeyi dahi yasakladı.

Gençler şaşkındı, kimse sevdiği ile beraber olamıyor, Roma kenti sayısı gittikçe artan ve uzak ülkelerde ölen sevgililerinin ardından ağlayan kadınlar ve kızlarla dolmuştu. Kısacası aşk yasaklanmıştı.

Bu sıralarda İmparator tüm Romalılar'ın 12 tanrıya tapmalarını aksi şekilde davrananların ve özellikle de Hıristiyanlar'la ilişkiye girenlerin ölümle cezalandırılacaklarını emretti.

Bu emre uymayanların arasında Aziz olarak kabul edilen filozof Valentinus'da vardı, gezerek dinsel vaazlar veriyor ve İmparator'un hatalı olduğunu anlatıyordu.

Sonunda yakalandı ve hapse atıldı. Valentinus'un hapiste olduğu günlerde yaşananlar efsaneye dönüşerek günümüze kadar ulaşmıştır.

GÜZEL JULİA VALENTİNUS'A GİDER

Hapishaneyi korumakla görevli gardiyanın kızkardeşi Julia'nın gözleri doğuştan görmemektedir, gardiyan Valentinus'un anlattığı İsa ilgili öykülerin arasında körlerin gözlerinin açıldığını öğrenince, kardeşini gizlice Valentinus'un yanına getirir.

Julia çok güzel ve zeki bir kızdır.

Günlerce beraber olurlar, Valentinus ona Roma tarihini, doğanın yapısını, aritmetiği ve Tanrı'ya yönelmeyi öğretir.

Julia, dünyayı Valentinus'un anlattıklarıyla görür, onun bilgeliği ile aydınlanır, güçlenir ve teselli bulur.

Bir gün sorar;

"Valentinus, Tanrı gerçekten dualarımızı duyar mı?" Aziz gülümser;

"Evet, herbirini." Julia;

"Her sabah ve her gece ne için dua ettiğimi biliyormusun? Görebilmek için dua ediyorum, senin bana anlattıklarını görmeyi çok istiyorum.", Valentinus;

"Tanrı bizim için en iyi olanı yapar, yeter ki buna inanalım." Julia, yere diz çöker ve;

"Böylesine inanmak istiyorum, yardım et." Beraberce duaya başlarlar. Birden hücrenin içersi altın renkli bir ışıkla aydınlanır ve Julia haykırır;

"Valentinus, görüyorum, görüyorum."

14 ŞUBAT'TA ÖLDÜRÜLÜR

Valentinus duaya devam etmesini söyler.

Ertesi gün Valentinus'un ölüm emri gelir, Aziz Julia'ya son bir not yazar, Tanrı'ya hep yakın olmasını öğütler ve notun altını "Senin Valentine'ından" diye imzalar.

Mektup, ertesi gün Julia'ya ulaşır, o günün tarihi 14 Şubat 270'dir.

Valentinus, sonradan Papa I. Julius tarafından "Porta Valentini" adı verilen bir kemer kapısının altına gömülür (Şimdi orada yani Roma'da Praxedes Kilisesi vardır.)

Julia, mezarın yanına pembe çiçekler açan bir badem ağacı diker. Günümüzde sevginin ve dostluğun simgesinin badem ağacı olması buradan kaynaklanır.

GENÇLERİN İLK CİNSEL DENEYİMİ

İşin aslına bakılırsa, 15 Şubat tarihi Roma tanrıçalarından Februata Juno adına yapılan kutsama töreninin günüdür; birbirleriyle ilk kez cinsel ilişkiye girecek gençlerin adlarının yazıldığı parşömenler, o gün tanrıçaya sunulurdu.

Papalık daha sonra yasaklanan bu geleneğin yerine, azizlerin adlarının yazılı olduğu listeleri sergilemeye başladı.

Biz yine Roma'ya dönelim. 15 Şubat'ta kutlanan gençlerin aşk festivalinin özgün adı Lupercalia'dır, geleneksel olarak hediyeler verilirdi.

Kuşların çiftleşme döneminin başlangıcı kabul edilen Şubat ayı döneminde, gençler de onları örnek alarak eşleşirlerdi.

Hıristiyanlığın güçlenmesinden sonra, Pagan inançları yasaklandı veya yerlerine Hıristiyan versiyonlar getirilmeye başlandı.

Aziz Valentine Hıristiyanlığın simgesi olan sevgi ve evlilik kuramı ile kişiselleştirildi, onun Lupercalia Festivali'nin arifesinde öldürülmüş olması iyi bir raslantıydı, böylece Roma'nın bereketlilik ve döllenme kutsamalarıyla, Hıristiyanlığın evlilik ve çoğalma ilkesi bütünleştirilmiş oldu. Amaca ulaşılmıştı.

Günümüzdeki yorumuyla "St Valentine" yani Sevgililer Günü, Roma'daki gibi sevenlerin birbirlerine sevgilerini Valentinus'un son mesajında olduğu gibi küçük kartlar ve hediyelerle sunmaları şeklinde kutlanmaktadır.

Aslında kökende yine birleşme, bütünleşme ve çoğalma güdüsü yani bereketlilik vardır.

Aynı zamanda da, Tanrısal aşkla, dünyasal aşkın birleştiği yer, Julia'nın öyküsünde olduğu gibi birleştirilir.

Ama ilginçtir ki, aşkı yasaklayan bir despotun binlerce yıllık anısı, Kozmik Şakacı'nın oyunuyla artık aşk yüzünden akla gelmektedir.

- AŞK SÖZCÜKLERİ

Günesin dogdugu da bir gerçek battigi da... Kalbimin attigi da bir gerçek, günün bittigi de... Ne çikar tüm gerçekleri saysak tek tek. Seni seviyorum, iste o en büyük gerçek...

Yüregimdeki tek arzu, hayalimdeki tek tutku, beni yasatan tek duygu senmissin bebegim... Sevgililer gününü kutluyorum. Daha nice yillara.

Seni sevdigim kadar yasasaydim ölümsüzlügün adini ask koyardim... Sevgililer günün kutlu olsun biricik askim!

Güller anlatsin sana olan sevgimi, güller anlatsin yanlizligimi, çaresizligimi. Yavas yavas eriyen yüregimi güller anlatsin ben anlatamadim.

Kimsin sen? Yasamak isteyip de yasayamadigim umutlarim, farkinda olmadan yillardir bekledigim mi? Kimsin sen? Sen benim sevgilimsin, sevdigimi söyleyebildigim.

Gece bir baska giyer siyahini, yildizlar daha bir sönük olur ve hayat daha bir kahpe oynar oyununu sen yanimda yoksan eger. Beyaz bir güvercin yolluyorum sana; kanatlarinda mutluluk, yüreginde sevgi ve sadakat, karbeyaz tüylerinde umut ve gagasinda iyi geceler öpücügü, uzat yanagini . Muuckk!!!

Hani en güzel asklar imkansiz gelir ya insana, imkansiz oldugun için asigimsana!.. Sevgililer Günnü kutlu olsun birtanem, seni çok seviyorum.

Bir kus olup gitsem, assam su enginleri, varsam senin yanina. Öpsem doyasiya, koklasam seni, en büyük hediye odur bana.

Bulutlara yükledim hasretimi, rüzgarlarla yolladim sevgimi, yagmurlar yagdirdim gözyaslarimla küçük melekler gönderdim seni öpmeye! Sevgililer günün kutlu olsun! Maviler giyer bulut olurum, yesiller giyer bahar olurum, bakarsin bir gün beyazlar giyer senin olurum. Sevgililer günün kutlu olsun.

Sevgililer öpüsürken neden gözlerini kapatir bilir misin? Çünkü gözleriyle degil de kalpleriyle görmek isterler. Yani hissetmek isterler. Ben de seni ruhumun derinliklerinde hissediyorum sevgilim çünkü seni çok seviyorum. Sevgililer günümüz kutlu olsun!

Sen çöllerde serap gibisin, engin denizlerde yakamoz gibisin, isigim sensin, günesim sensin... Bil ki çok özlendin... Sevgililer günün kutlu olsun!

Seni denizdeki kumlar, gökteki yildizlar, ormandaki agaçlar, dünyadaki insanlar, okyanustaki sular ve günesin isiklarindan daha çok seviyorum.

Sana yildizlar kadar yakin olmak isterdim her baktiginda beni görebilmen için, sana bulutlar kadar yakin olmak isterdim üzüldügünde gözyaslarini yagmur olup silebilmek için, sana sen kadar yakin olmak isterdim ki beni, seni sevdigim kadar sevebilmen için. Sevgililer günün kutlu olsun biricigim.

Bir yudum sevgi koskoca bir okyanusa bedeldir. Simdi uzaklarda senin bir yudum sevgine hasretim sevgilim. Seni hasretimi tüketircesine kucakliyorum.

Dogan her günün sabahinda içimde gözlerini görebilmek aski olmasa, inan hiçbir seye degmezdi yasamak. Sevgililer günün kutlu olsun!

Sana dogru bir kelebek uçurdum, daglari denizleri asti seni buldu, yanaginaufacik bir öpücük kondurdu. Hissettin mi? Sevgililer günün kutlu olsun!

@)) sana dijital bir gül yolluyorum, çünkü uzaklarda elimden ancak bu kadari geliyor. Ama bil ki gerçegini, gözlerinin içine bakarak vermek isterdim. Ve seni sevdigimi fisildamak.. Sevgililer günümüz kutlu olsun! Seni denizdeki kumlar, gökteki yildizlar kadar çok seviyorum.

Sen dünyaya sürgün bir meleksin ve ben seni o kadar çok sevecegim ki bir daha cennetine geri dönmek istemeyeceksin... Sevgililer günün kutlu olsun!

Ayrilik küçük sevgileri öldürür ama büyük sevgileri güçlendirir. Tipki rüzgarin mumu söndürüp yangini güçlendirdigi gibi... Bizim de sevgimiz hep yasayacak ve daha da güçlenecek sevgilim. Nice sevgililer günlerinde birlikte olmak dilegiyle...

Kuyruklu yildizlar vardir, dünyaya yetmis yilda bir gelirler. Insanlar onu hayati boyunca belki bir kez görürler. Ben o yildizi gördüm, o da sensin birtanem.

Biliyorsun her gökkusaginin bittigi yerde bir hazine saklanirmis. Eskiler böyle der. Gökusagini takip ettim geçenlerde sende bitti... En degerli hazinemsin benim, canimsin. Sevgililer günümüz kutlu olsun.

Gözlerin gözlerimde, ellerin ellerimde, askin içimde ve ruhun bedenimde oldugu sürece seni sevmeye devam edecegim. Sevgililer günün kutlu olsun!

Seni tahmin edecegin kadar degil, tahammül edemeyecegin kadar çok seviyorum. Sana "Sevgilim!" diyebildigim için kendimi çok sansli görüyorum.

Bütün mevsimleri bir günde, bütün yillari bir mevsimde yasamaya raziyim seninle... Daha nice sevgililer gününü beraber geçirmek dilegiyle..

Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır. F.NİETZSCHE

Hayatı hakedenler, yalnızca onu hergün kazanabilenlerdir.

Rüzgarın yönünü değiştiremiyorsanız yelkenlerinizi değiştirin. Çünkü; dünya sizin karşılaştığınız fırtınalarla değil, gemiyi limana ulaştırıp ulaştımadığınıla ilgilenir

Olabildiğince Unutmak ve Gülmek; hatırlayıpta üzülmekten daha iyidir

Yarın, geri kalan ömrümün ilk günüdür

Gülümseme dudaklarınla yapabileceğin en iyi ikinci şeydir

Yaşlılık sizi AŞKA karşı korumaz. Ama AŞK, bir ölçüye kadar sizi YAŞLANMAKTAN Korur

İnsan bir çay poşetine benzer; Sıcak suyun içine atana kadar gerçek rengini bilemezsiniz

Gömlegin ilk düğmesi yanlış iliklenince digerleri de yanlış gider. C.BRUNO

Söz kalpten çıkarsa kalbe kadar gider, dilden çıkarsa kulağı aşamaz. ARAP ATASOZU

Duymak istemeyen kadar kötü sağır yoktur. ITALYAN ATASOZU

Hayat, yaşantı aramak değil, kendimizi aramaktır. C.PAVESE

Yarın bambaska bir insan olacağım diyorsun. Niye bugünden başlamıyorsun? EPIKTETOS

İnsan uçurumun kenarına varmadan kanatlanmaz. KAZANCAKIS

Vicdani tertemizdi, cünkü onu hiç kullanmamıştı. S.LEC

Bildigimizi zannetmemiz ögrenmemizin en büyük düşmanıdır. DR.C.BERNARD

Küçük şeylere fazla önem verenler ellerinden büyük şeyler gelmeyenlerdir. EFLATUN

Insan ancak anladığı şeyleri duyar. GOETHE

İki tür insan daima açtır. Biri bilimi arayan, diğeri de parayı. CAT STEVENS

Hepimizde baskalarına katlanacak güç vardır. LA ROCHEFONCAULD

Temiz elleri olan insanların da kirli düşünceleri vardır. S.LEC

Kaptanın ustalığı deniz durgunken anlaşılmaz. LUKIANOS

Çevrelerine uymak icin kendilerini yontanlar, tükenip giderler R.HULL

Ölümün bizi nerde bekledigi belli degil, iyisimi biz onu her yerde bekleyelim. MONTAIGNE

En insani davranış, bir insanın utanılacak duruma düşmesini önlemektir NIETZSCHE

Hayatta ölümden daha kötü bir şey varsa o da onursuzca, umarsızca yaşamaktır.

Ağaç rüzgarı affetse bile kırılmış birkere...

Kelimelerin gücünü anlamadan, insanların gücünü anlayamazsınız....Konfüçyüs

Şanssızlığa katlanabiliriz , çünkü dışarıdan gelir ve tümüyle rastlantısaldır. Oysa yaşamda bizi asıl yaralayan , yaptığımız hatalara hayıflanmaktır. Oscar Wilde

Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

İyi dostu olanın aynaya gereksinimi yoktur. Mevlana

Cehaletle deha arasındaki gerçek fark nedir biliyor musunuz? Dehanın sınırları var cehaletinse hiçbir sınırı yoktur. Whoopi Goldberg

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır. S. M. Power

Büyük adamların hataları güneş tutulmasına benzer, onları herkes görür. Cucong

Boş zaman yoktur boşa geçen zaman vardır. Tagore

Acınmaktansa kıskanılmak dana iyidir. Heredot

Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin. La Rochefoucauld

Yirmi yaşındaki bir insan, dünyayı değiştirmek ister . Yetmiş yaşına gelince , yine dünyayı değiştirmek ister, ama yapamayacağını bilir. Clarence S.Darrow

Doğruluk sonsuzluğun güneşidir. Nasıl olsa doğar. Wendell Phillips

Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır. Bugün yarına dünle beslenerek yol alır. Bertolt Brecht

Sık ve çok gülmek; zeki insanların saygısını ve çocukların sevgisini, şefkatini kazanmak; dürüst eleştirilerin taktirine layık olmak ve yanlış arkadaşların ihanetlerine katlanabilmek; güzelliği taktir edebilmek, başkalarındaki "en iyiyi bulabilmek"; sağlık Ralph Waldo Emerson

Herşeyi denerim; ama yapabildiklerimi yaparım. Herman Melville

Aşk bir kadının yaşamının tüm öyküsü, erkeğin ise yalnızca bir serüvenidir. Madama de Stael

Aşkın gizemi, ölümün gizeminden daha büyüktür. Oscar Wilde

Niçin hep birlikte barış ve uyum içinde yaşamayalım? Hepimiz aynı yıldızlara bakıyoruz, aynı gezegenin üzerindeki yol arkadaşlarıyız ve aynı gökyüzünün altında yaşıyoruz. Aunius Aurelius Simachus

Aşk hakkında herşey doğru, herşey yanlıştır. Hakkında söylenecek hiçbir şeyin saçma olmadığı tek şey aşktır. Chamfort

Yaşamımda edindiğim en büyük bilgi şudur; Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene , hiç kimse yardım etmez. Pestalozzi

Herşeye karşın herkes sevdiğini öldürür. Kimi bunu sert bakışıyla yapar, kimi de yüze gülen bir sözcükle, korkak kişi bunu bir öpücükle, cesur adam bir kılıçla Oscar Wilde

Kötümser yanlız tüneli görür, iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte ışığı ve de gelecek treni görür. J.Harris

Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun

Bana okuduğum kitapların en güzelinin hangisi olduğunu sorarsanız, Söyleyeyim: ANNEM'dir. Abraham LINCOLN

İki şeye hakkım olduğuna karar verdim: Özgürlük ve ölüm. Birine sahip olamazsam ötekini isterim çünkü hiç kimse beni canlı tutsak edemez. Harriet Tubman

Doğuştan sahip olduklarınızla yaşamayı öğrenmek bir süreç, bir katılım, yani yaşamınızın yoğrulmasıdır. Diane Wakoski

Herşey aynı nefesten alır: Hayvanlar, insanlar, ağaçlar... Hayvanlar olmazsa insanlar ne yapar? Tüm hayvanlar gitse insanların ruhu büyük bir yalnızlığa boğulur; insanlar yalnızlıktan ölür. Kızılderili Reisi Seattle

Yaşamda en önemli şey kazançlarımızı kullanmak değildir. Bunu herkes yapar. Asıl önemli olan kayıplarımızdan kazanç sağlamamızdır. Bu zeka gerektirir;akıllı insanlarla aptal insanlar arasındaki fark budur. William Bolith

Dünyanın her yerinden herkesin yenileceği bir yer vardır. Kimilerini yenilgi yıkar , kimileriyse zaferle küçülür, bayağılaşırlar. Büyüklük, hem yenilgiyi, hem de zaferi kabullenebilen kişilerde yaşar. John Steinbeck

Herşeye karşın herkes sevdiğini öldürür. Kimi bunu sert bakışıyla yapar, kimi de yüze gülen bir sözcükle, korkak kişi bunu bir öpücükle, cesur adam bir kılıçla Oscar Wilde

Sevilmek umuduyla sevmek insanidir.Fakat sevmek için sevmek, meleklere özgüdür. Alphonse de Lamartin

Aşktan korkmak, yaşamdan korkmak demektir ve yaşamdan korkanlar şimdiden üç kez ölmüşlerdir. Bertnard Russel

Yardımcı Kaynak : Hürriyet Gastesi'nden aldım birazını.Vallaha sallamasyon deyil =))))

Sevgililer Gününüz Kutlu Olsun....

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..