Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '17

 
Kategori
TV Programları
 

The Get Down - Tanıtım

The Get Down - Tanıtım
 

Cumartesi gecesi birden nedense hep merak ettiğim ama izlemeyi bir sebepten ertelediğim Saturday Night Fever'ı izlemeye karar verdim, Cumartesi gecesine uygun olsun diye.  Daha önce izlemediğime açıkçası pişman oldum. Filmin müzikleri ve dansları mükemmeldi. Hatta Spotify'da filmin Saturday Night Fever (The Original Movie Soundtrack) playlist'ini kaydettim ve şu anda bu yazıyı yazarken dinliyorum. Benim en çok iki şarkıya takıldım biri farklı versiyonlarına da orijinaline de bayıldığım Stayin' Alive diğeri de More Than A Woman. Bunun dışında iki şarkı daha var How Deep Is Your Love ve If I Can't Have You. Bu şarkıları dinlerken ayağa kalkıp dans edesim geliyor, aynı şekilde filmi izlerken de o dans hareketlerini yapasım geldi. Bu filmi bilmeyeniniz yoktur ama eğer benim gibi izlemeyeniz varsa efsane film izleyin.

 

Asıl konuya gelecek olursam bu filmi izledikten sonra aklıma The Get Down dizisi geldi ve oturup ikisini size anlatmak istedim. Dizi konuları bakımından ufaktan birbirine benziyor bence. İkisi de 70'li yıllar ve New York City'de geçiyor. Apartman topuklar, yakası açılmış desenli gömlekler ve boyuna takılan kolye kombini ile diskoda dans eden insanlar. Fakat dizideki karakter filmdeki baş karakterin aksine dans etme hayranı değil, kendisi son derecede iyi bir söz yazarı. Henüz hiphop müzik daha popüler olmamışken, underground- küçük bağımsız şirketlere çalışan veya hiçbir şirkete bağlı olmayan rap müzik sanatçılarıyla özdeşleşmiştir- hiphop söyleyen karakterin ve arkadaşlarının hikayesi odak noktasında. Bu kadar bahsetmişken konuya da giriş yapmış oldum. Daha detaylı anlatayım o zaman diziyi.

 

The Get Down dizisi 1977'de New York'un South Bronx bölümünde geçen bir Amerikan müzikal drama olan Tv dizisi. Dizi her zaman mükemmel diziler yapan Netflix'in dizisi, ilk 6 bölümü 12 Ağustos 2016'da yayınlandı.


Karakterler:


Jusrtice Smith Ezekiel "Zeke" Figuero karakteri akıllı, mahiretli genç, kullanılmamış yetenekle dolu ve bu dünyaya izini bırakmaya kararlı birisi. Mylene'e aşık fakat Mylene'in Bronx'ı terk etme isteği ilişkilerini engeller. Ezekiel'in annesi aslında Vietnam Savaşında hizmet etmekten kafayı yemiş babasını hedef alan kurşun tarafından öldürülür, babası da 6 ay sonra aşırı dozda uyuşturucudan ölür. Ezekiel ayrıca annesinin ölümünün hiçbir gazete yer almamasının onu bu durum hakkında en çok üzen şey olduğunu söylüyor.


Shaolin-Bom, sonra bir şangırtı. Cam kırıldı. Can havliyle yere yattım. Kıçım kırıldı. "O da neydi be?" Ağzımdan tek bu çıktı. Sonra gördüm kan gölünü. Annem ölmüştü.  Şaşkınlıktan bir şey hissetmedim. Üzülmedim. Kurşunun hedefi babammış. O zaman bile ağlamadım. Vietnam babamı delirtmiş. Zaten yarı ölüydü. Niye o kurşun babamı değil Annemi öldürdü? Haberlerin arasında annemin ölümü hiç geçmedi. Tek bir kelimesi. "Zenciler umurlarında değil." Babam öyle dedi. Babam söyleyene kadar değildim zenci olduğumdan haberdar. 6 ay geçmişti. Babam da vefat etti. Uyuştucunun kurşunları etini mosmor etti. O gece başkanın karısının yeni saçı haber oldu. Sunucu dedi ki "Bence çok güzel olmuş bu." Babamdan tek kelime yok. Ne gazetede ne TV'de. Niye mi dediniz? Tahmin ediniz!  Niye diye soran politikacılar olmalı. Ama Aspen'de kayak yaparken sorulara zaman var mı? Bronx kafasından vurulmuş. Tek önerdiğiniz Aspirin. Annem öyle güzeldi ki başınızı döndürürdü sizin. Durumu eşitleyin de kim kazanıyor görün. Evet, öfkem kabarıyor. Ama öfkeme yenilmeyeceğim. Annemden terbiyem benim. Düşersem o beni kaldırır. Rahat uyu anneciğim. Oğlunu merak etme. Bir gün gurur duyacaksın benimle. Çünkü evet, o benim.


 Shameik Moore Shaolin Fantastic, sokakların çocuğu, heyecan arayan, öngörülemez, alışılmamış ama an önemlisi gizemli. Onun karizması ve güveni onu vizyonunu sergilemesi için kardeşleri toplayan bir çocuk yapıyor fakat bütün cüretkarlığının altında sessiz, ilgi, aile ve aşk için çaresiz arzusu yatıyor. Fakat bu sadece çaresizlik mi yoksa bu şekilde bir karakter gelişimini mi göreceğiz? 


 Herizen F. Guardiola Mylene Cruz, disco yıldızı olma hayali olan inanılmaz sesi ile azimli bir kız. Saygı duyulan Portorikolu bir ailenin bir kızı. Amcası ve onun en büyük şampiyonu yerel politikacı  mahallede ki Pentikost (Gerçek İsa Kilisesi. Kilisesine annesi ve babası önderlik ediyor. Mylenen'in eşsiz sezi  her Pazar kilisede duyulabilir ama onun hayali yeni bir müzik çağının sesi olmak, Manhattan disko şöhretine ulaşmak ve Stüdyo 54 ve sonrasında şarkı söylemek. Ailesinin sıkı ve dini değerlerini onurlandırmak için mücadele ediyor. 








 Ramon Cruz, Papaz Cruz Pgölgeli ilişkiye göz yumar


Shaolin Fantastic'e ve diğer The Get Down Kardeşlere akıl hocalığı yapıyor. 


Shyrley Rodriguez - Regina sert konuşan  Bir diziyi yazarken illa Wikipedia yada fandom sayfalarından yazacağım diye tutturup çeviri derdi ile uğraşan bana bir büyük alkış istiyorum. Allah bana gerçekten sabır vermiş, yoksa çeviri işine nasıl katlanırdım bilmiyorum. 

 

William Shakespeare's Romeo + JulietThe Great Gatsby filmlerinim yapımcılığını yapan  Grandmaster Flash sadece dizide ki bir karakter değil, DJ Kool Herc, Afrika Bambaataa, ve Nas. 


Diziyi ben yeni keşfetmedim, baya oldu keşfedeli ama yazmak hiç aklıma gelmemişti. Diziyi izleyecek dizi ararken internetteki dizi sitelerinde gördüm konusu ilgimi çekti ve ilk bölümünü izledim dizipub'da. Daha ilk dakikalarından özellikle 'yi. İkisini de aşırı derece başarılı buluyorum, biri anında sözleri ritme ve rap'e çevirebilen birisi diğeri ise sanatını sergilemek adına tehlikeye atılmaktan korkmayan grafiti ustası.


 Dizide beğenmediğim yada şurası kötü olmuş dediğim bir sahne yok, her şeyi ile çok beğendim. Zaten bu kadar ustaca uğraşılmış bir diziye laf etsem allah çarpar. Adamlar doğruluğu inandırıcı olsun diye takım kurmuşlar, işin ustalarını getirmişler bize eleştirmek bile düşmez. 2.sezon onayını da almışken, hali hazırda 1.sezonun bölümleri de varken izleyerek bir şey kaybetmezsiniz. Şu anda iptal durumunda olan, 2.sezona çıkacağı emin olmayan çok dizi varken bu diziyi kaçırmamalısınız. 


 The Get Down - Baz Luhrmann

 

 
Toplam blog
: 31
: 1276
Kayıt tarihi
: 29.04.15
 
 

Işık Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler mezunuyum. Erken mezun olmuş biri olarak mesleğime henü..