Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '09

 
Kategori
Haber
 

THK Başkan Adaylığında MB'dan iddialı bir isim:Talip Bölükbaşı

THK Başkan Adaylığında MB'dan iddialı bir isim:Talip Bölükbaşı
 

Talip bey,kepçe elinde 'efsane'paylaştırırken.Önde Sabiş ablam,iki porsiyonu kapan sırtı dönük benim


“Gökyüzü çiçeklerinin açtığı yerde” buluşma çağrısını görmüştüm MB sayfalarında Talip Bölükbaşı’nın.’Buyrun,“Efsane “ ile tanışın,gökyüzüne bir de planörden,yelken kanattan bakın’diyordu.Samimi,içten ve sıcak mesajlar vardı yazısında.

Çocukluğumdan beri içimdeki “havacılık” heyecanını bastırmış biri olarak kayıtsız kalmadım Talip beyin çağrısına. Atladım gittim İnönü’ye.THK İnönü Eğitim Tesislerine yaklaştıkça heyecanım daha arttı.Efsane ile ,gökyüzü çiçekleri ile,Talip bey ve eğitmen pilotlarımızla,tesis görevlileri ile birlikte ömrümün en güzel günlerinden ikisini burada geçirdim.

Efsane bildiğiniz bulgur pilavı. Gökyüzü çiçekleri de bildiğiniz rengarenk hava araçları.Uçağından planörüne,yelken kanattan paraşüte hepsini sayabiliriz. THK İnönü tesisleri için söylenecek çok şey var. Bir sonraki yıl eşim ve oğlumla da gittiğim ve aileminde unutamayacağı anılarla döndüğü bir yer.Oğlum Ozan bazen Talip amcasının uçaklarını görür gökyüzünde ve ne zaman gideceğimizi sorar.Ben de “ilk fırsatta” derim,”ilk fırsatta”...

Oğlumun Talip amcası,benim tanımaktan onur duyduğum ,bir sosyal hizmetler uzmanı,dost yüzlü,dost gülücüklü Talip Bölükbaşı artık gönüllüsü olduğu kurumun başkan adayı. THK ile birlikte kendisini de yakından tanıma fırsatı buldum son 2,5 yılda.Burnumuzun dibindeki THK’nun nasıl ayakta kalma mücadelesi verdiğini,gelirlerinin %60’ını nasıl başka kurumlara aktarıldığını,yasalarla açık olan haklarının nasıl başka dernek ve vakıflar tarafından ihlâl edildiğini hep Talip bey’den öğrendik. Emrullah Âli’yi,Cemal Uygun’u,şehit Yzb.Sami Akbulut’u da Talip Bölükbaşı beyden öğrendik.

Daha öğreneceğimiz çok şey olduğunu da bugünkü Cumhuriyet gazetesinde Leyla Tavşanoğlu’na verdiği röportajı okuyunca anladım.Meğer bir zamanlar Toprak Mahsulleri Ofisinde (TMO) sosyal hizmetler uzmanı iken muhteşem bir projeye imza atmış Talip Bölükbaşı.TMO’nun stoklarındaki mercimekleri eritmek ve elde edilecek gelirle TMO personelinin yaşamının iyileştirilmesi için mercimekten çeşitli yiyecekler yapılması kampanyasının mimarı Talip Bölükbaşı imiş.Ofis Mc Donald’s patentini almaya çalışmış ancak TMO devlet kurumu olduğu için gerçekleşmemiş.Elde edilen gelirle personelin çocuklarına kreş olanağı ve lojman desteği sağlanmış.Sonraki iktidarlar proje bu kadar başarılı iken kampanyaya desteği çekmişler.Nihayetinde AKP hükümeti Ofis Piknik’ler kapatılmış.

Bu röportajda beni en çok etkileyen 13-14 milyon işsize havacılık sektörünün gelişmesi ile birlikte istihdam sağlanabileceği idi.Bu bile bir başkan adayı için hayli dikkat çekici ve iddialı bir söylem.En azından bu söylemi için Talip Bölükbaşı’na şans verilmeli derim.

28 yıllık THK çalışmasında her kademede görev alan Talip Bölükbaşı 1997 den bu yana THK Çankaya Şubesi başkanlığını gönüllülük esasına göre yapıyor.Yani tüzük gereği hiçbir ücret almıyor.Aynı zamanda THK yönetim kurulu üyesi.Şimdi ise kurumun dört başkan adayından birisi.

Diğer başkan adaylarını Talip bey kadar yakın tanımadığımız açık.Ancak Talip beyin Çankaya Şubesi ve İnönü Eğitim tesislerindeki başarılı çalışmalarını iyi biliyoruz.Kendisini hiç tanımayan birisi,diğer adayların seçim çalışmalarını ve çizgilerini inceledikten sonra THK başkanlığı için en ideâl adayın Talip Bölükbaşı olduğunu görecektir.

Oğlumun Talip amcasına,ailece tanıma fırsatı bulduğumuz dost insan Talip Bölükbaşı’na 17-18 Ekim deki THK genel kurulda başarılar diliyorum.Kendisine başkanlık yakışacak,hem de çok yakışacak.... *****************************************************************

Talip Bölükbaşı beyi henüz tanımayanlar için: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=592339

Cumhuriyet'teki röportaj:

http://www.cumhuriyet.com.tr/?im=yhs&hn=87668

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..