Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

02 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

THK ve İnönü

THK ve İnönü
 

Resim Mustafa Mumcu'dan


21-22 Haziran tarihlerinde 2.İnönü toplantısı THK’nın ilk uçuş öğretmenlerinden Cemal Uygun adı altında yapıldı. Bir milletin makus talihinin yenildiği İnönü’yü herkes gibi bende görmek istiyordum. Hemen İzmir’li kıdemli blogçulardan İlyas Bayram ağabeyimi aradım. İnönü toplantısına benim aracımla birlikte gitmeyi teklif ettim. Her ne kadar trenle gitmek istese de ikna etmeyi başardım. Pasaport’ta çaylarımızı yudumlarken İzmir_mavilim ilede görüşüp onuda bizimle gelmeye ikna etmiştik. İlyas ağabey’in aklına güzel bir fikir daha gelmişti. Hemen telefonunu alıp Neşe Hanımla görüştü. Uşaktan geçerken onuda alabileceğimizi söyledi. Neşe Hanım’dan da olur aldıktan sonra düştük yollara.

Atatürk’ün “ İstikbal göklerdedir.” diyerek 1925 yılında kurmuş olduğu bu sivil toplum örgütünü görebileceğim için yol boyu çok heyecanlıydım. Kütahya yolunda motorlarıyla yanımızdan geçen Alev ve Robert Meisel çiftini de korna çalarak ve el sallayarak hep birlikte selamlamıştık. Onlar motorlarıyla bizden önce İnönü’ye varmışlardı. Bizde arkalarından İnönü’ye ulaştığımızda Talip Bey hepimizi kapıda karşıladı. Henüz içeriye girmemiştik ki iki araç daha yanaştı kapının önüne. Öndeki aracı Pirmete kullanıyordu. İçinde Hatice hanım, kızı Firuze ve yeğeni Pelin hanımda (fabuloso)vardı. Arkadaki araçta ise asi-yazar Necati Bey ve arkadaşı Adem Bey vardı. Ayak üstü hoş geldin merasimlerinden sonra hep beraber içeriye geçtik.

Bizden önce gelen sevgili adaşım Murat Ertaş’la içeride tanışmış oldum. Sevgili Arif Öğütçü ve Homeros Ömer Bey’le birlikte Yıldız Nihat'ta içerdelerdi. Antalya’dan gelen Ahmet Aydın, eşi ve oğlu Ozan ile birlikte oradalardı. Milliyet Muhabiri Tahsin Bey’de aramıza katılımışlardı.

THK tesisleri beklediğimden çok daha güzel ve moderndi. Otantik mimari tarzı içeren yapılar ve taş binalar vardı. Etrafımız alabildiğine düz ovaydı. Bir grup gençte vardı aramızda. Uçuş eğitimi almak için yurdun dört bir yanından gelmişler, uçmaya gönül vermişler.

Uçuş öncesi THK’ya bağlı ticari kuruluş Gökçen Sivil Havacılık Şirketi yöneticisi Tarık Bey’in verdiği brifing hepimizin içine işledi. “ KKTC’yi yalnızca biz tanıyoruz, ünya tanımıyor. Bizi ise tüm dünya tanıyor. Bir bizim ülkemiz tanımıyor.” cümlesi mükemmeldi.

Talip Bey bana planörle başlamak ister misin diye sordu. Hemen atladım jaws gibi tabii tabii diyerek. Nereden bilebilirdim beni uçurtma tarzı bir şeye bindireceğini. Neyse bindim planöre. Vinç bizi halat yardımıyla çekip hızla havalandırmaz mı ? Hızlı ani bir yükselişten sonra halatın kopma anı müthiş. Çaresizlik içindeyim, adrenalin en üst seviyede. Belli bir yüksekliğe çıktıktan sonra rahatlıyorum ve gökyüzünün keyfini çıkarıyorum. Mavilimin anlattığı kadar zevkli. Motor sesi yok, sarsıntı yok, rüzgarı dinleyerek havada süzülüyoruz. İnönü semaları,

İnönü ovası kilim gibi altımızda.

Sonra mikroligh diye bir şeye biniyorum. Bu motorlu, hafif, kocaman üçgen bir kanatla çalışan bir araç. Cam kabin falan yok, her yanı açık tam bir çılgınlık makinesi. Hoop havadayız. Özgürlük ve bulutlar tek kelimeyle harikaydı. Birde akrobasi uçağı Antanov AN2’den bahsetmek istiyorum.P ilotu adaşım Murat Bey.10 kişilik müthiş gürültülü bir uçak. Çift kanatlı. Kemer takmak falan yok, sanki patates tarlasında kamyonun içindeymiş gibi gidiyorsunuz. Bildiğim bütün duaları okudum içinde.

Mükemmel bir disiplinle birlikte tıkır tıkır işleyen bir organizasyon hazırlamış Talip Bey. Açık havada havuzbaşında bir mangal partisi vardı ki sormayın. Üstünde tavuklar, köfteler, sucuklar, şişler yok yok yani. Bu sefer koğuşlarda değil lojmanda kaldığımız için yastık savaşı da yapamadık. Talip Bey yoğunluktan Efsane’yide yapamadı. Fakat mutfak personelinin pilavı, salatası ve tatlısıda çok lezzetliydi.

Aklımda kalanlardan Milliyet gazetesinden Tahsin Bey var tanıştık, fotoğraflar çektirdik, röportajlar yaptık. Talip Bey’inde ısrarı ile planöre bir binişi vardı evlere şenlik. Tırstı ama erkekliğede laf getirmedi. Tırsanlar arasında yanlış hatırlamıyorsam sayın Arif Öğütçü’de vardı. Hatta Ali Nail Bey’i de ekleyebiliriz listeye. Eşinin ısrarı ile zorla uçtu. Neşe Evrim’in ayağındaki halhal ve terliklerde kayıtlarımıza geçti. Dalından kiraz yemek de güzeldi. Sevgili Sabiha Rana’nın gönderdiği lokumları yerken meleklerin beni öptüğünüde fark etmedim diyemem.

Buradan öncelikle Talip Bey’e mükemmel konukseverliği, centilmenliği, n ezaketi ve yüreği ile birlikte kurumun kapılarını da ardına kadar biz Milliyet Blog yazarlarına açtığı için çok teşekkür ediyorum.

Emekleri, ikramları, konukseverlikleri, güler yüzleri ve sabırlarından dolayı tüm THK Eğitim Merkezi Müdürlüğü personeline teşekkür ediyorum.

Uçuş Okul Müdiresi Pilot Hayriye Hanıma, Kurslar Müdürü Pilot Ersel, Pilot Ali Bey, Pilot Oğuz Bey, Pilot Barış Bey, Pilot Murat Bey ve ismini hatırlayamadığım tüm uçuş personellerine bizlere açtıkları yepyeni ve kocaman ufuklar için çok teşekkür ediyorum.

Gençlere sivil havacılığı öğreten, onların ufkunu genişleten, uçuş personeli yetiştirmenin yanında yangın uçakları ilede ülkemizin çok önemli bir yarasını saran, amuya yararlı bir sivil toplum örgütü olan Türk Hava Kurumu’nu herkesin desteklemesini umut ediyorum.

Gönül Notum : Bir İnönü toplantısı daha bitti ve katılamamanın verdiği üzüntü ile böyle bir yazı hazırlayarak kendimi tatmin etmek istedim. Bloğumuzun ağabeyi sevgili ağır abim Pirmete seninle tanışmak çok güzeldi. Aynı şekilde diğer isimleri geçen blogçulardan sayın Murat Ertaş, İlyas Bayram, Neşe Evrim, Talip Bölükbaşı, Arif Öğütçü, Yıldız Ahmet, Homeros Ömer, İzmir mavilim, Hatice Hanım, Asi-yazar Necati, Adem Bey, Ahmet Aydın, Ali Nail Bey, Sabiha Rana, Fabuloso Pelin, Tahsin Bey, Alev ve Robert Meisel sizlerinde isimlerini kullandığım için inşallah bana kızmamışsınızdır. Bu yazıda herkes kendinden bir şeyler bulacaktır. Çünkü tüm yazdıklarınızı okudum. Kusurumuz oldu ise affola.. İnanın o gün bende aranızdaydım, hem de tüm kalbimle…. Hepinize İzmir’den kucak dolusu sevgiler saygılar….

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..