Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Thor’un At Arabası

 

Thor’un At Arabası

 

Mitoloji;

Eski Zamanlarda Yaşamış Olan Ulusların İnandıkları, Tanrıların, Kahramanların Devlerin ve Perilerin Hayatlarından Bahseden Hikâyelerdir.”

 

 

“Bakın kızlar beni iyi dinleyin. Mitolojide, şimşek ve yıldırımlardan doğaüstü varlıkların atmosferik patlaması. Yani;

Tanrıların büyük silahı olarak söyleniyormuş o zamanlar. Tabi her kes çok korkuyormuş. Düşünsenize silahları...”

Küçük kız titredi.

“Tanrıların silahlarından çıkan ışıklarsa yandık biz.” Rüya güldü.

“Canım Mitolojide diyorum değil mi? Mitoloji nedir?”

Didar cevap verdi.

“Mitoloji;

Yunanca ‘mythos’ yani masal veya hikâye anlamına gelen bir sözden üretilmiştir. Şöyle de diyebiliriz.

Mitoloji;

Eski zamanlarda yaşamış olan ulusların inandıkları, tanrıların, kahramanların devlerin ve perilerin hayatlarından bahseden hikâyelerdir.”

Rüya gülümsedi.

“Bravo sana bunları bilmene çok seviniyorum.” Kardeşi yüzünü buruşturdu.

“Teyzeciğim uçtu bu uçtu. Yirmi dört saat internette eskileri incelemekten baksanıza kendi de eskidi.”

Rüya kaşlarını çattı.

“Nidar ablana niye böyle şeyler söylüyorsun. Okumak, araştırmak çok önemlidir. Her konuda bilgi sahibi olmak tabii ki mümkün değil. Bilginin sonu yok ama ne kadar bilgi için savaşırsak.” Nidar teyzesinin sözünü kesti.

“O kadar gazi oluruz.” Didar kardeşine baktı. Sesini yükseltti.

“Nidar sen iyice şımardın. Sen bilmiyorsun ya kıskançlıktan çatlıyorsun. Sen onu boş ver teyzeciğim. Sen bana bir soru sordun. Bende cevabını vereceğim. Tabi bu izin verirse...” Nidar bağırdı.

“Ne yani daha bitirmedin mi? Of yandık bu sazı eline alırsa çalar da çalar.”

Rüya iki kızın tartışmalarından keyif alıyordu. Ama bu sefer ciddi şekilde yeğenini uyardı.

“Susar mısın? Ablanı dinlemek istiyorum.”

“Tamam Sustum. Aman...”

“Her toplumun mitolojileri farklıdır. Çünkü kendilerini anlatırlar. Kendi kültürlerini... Tabi ortak yanları da vardır. Biraz önce masal dedim ama hepsi değil tabi... Arkeolojik kazılarda bazılarının doğru oldukları ortaya çıkmıştır. Teyzeciğim mitolojide geçen öykülerin çoğu Anadolu’da yani bizim topraklarımızda geçmektedir. Biliyor musun?”

“Evet canım.”

“Affedersin teyzeciğim ya. Sen öğretmensin tabi bilirsin. Hay Allah’ım.”

“Canım öğretmenim diye her şeyi biliyor değilim. Bak ben bu konuda beklide senin kadar çok bilgiye sahip değilimdir.”

Didar’ın gözleri parladı.

“Vallahi ben bütün bildiklerimi anlatırım teyzem.”

“Anlat dinliyorum canım.”

“Mesela Mitoloji için bilim adamları neler söylemiş biliyor musunuz?”

Nidar sesini yükselterek konuştu.

“Sen bunların isimlerini de sayarsın Allah bilir...”

“Sayarım kızım ne var bunda ben okuduklarımı unutmamak için ezberlerim.”

Küçük kız güldü.

“Ben ezberlemem çünkü ben unutmam.”

“Of ya teyze şunun söylediklerine bak.”

“Sen anlat canım ben seni dinliyorum.”

“Tamam teyzem... Carl Gustave Jung;

‘Kendi içsel görümüze göre ne olduğumuz ancak mitos aracılığı ile ifade edilebilinir. Mitos bilimden daha bireyseldir ve yaşamı ondan daha kesin biçimde ifade eder.’

Gardner’e göre ise;

‘Mitoloji tabiat varlıkları ile olaylarına kişilik verme sureti ile anlatma şeklidir.’

Bir başkası da şöyle demiş;

‘Mitoloji, insanlığın ruh âleminin sembollerle ifade edilmiş bir aynasıdır.’

Nidar,

“Teyzeciğim. Vikingler var ya onlar Şimşek için ne derlermiş biliyor musun?”

“Hayır bilmiyorum. Ne derlermiş?”

“Thor’un at arabasını bulutlara doğru sürerken, çekicini örsüne vurmasıyla çıkan parlama ve gök gürültüsü...”

Rüya güldü ayağa kalktı.

“Thor’un at arabası öylemi. Çok güzel ya… İkinizin bu konuya bu kadar duyarlı olmanız ne kadar çok hoşuma gitti anlatamam size. Ben size birkaç bilgi vermek istiyorum. Bakın çocuklar;

Gökyüzünde; 3 milyar şimşek veya yıldırım oluşmaktadır.

Ya da şöyle de diyebiliriz;

Dünyanın üzerinde 2000 yıldırım bulutu vardır.

Her saniyede 100 yıldırım düşmektedir.

Güçlü bir fırtına Hiroşima’ya atılan atom bombasından 100 kat daha fazla enerji açığa çıkarır.”

“Teyze yıldırımlardan ben çok korkuyorum keşke onlar olmasaydı. Onlar çok zararlı.”

“Onlar hepimizi korkutur ürkütür ama faydaları da vardır.”

“Yıldırımın mı faydası var. Teyze nasıl olur?”

“Var yavrum. Bitkiler için faydalı olan Nitrat’lar ve oksijenin de yeryüzüne yoğun olarak inmesine sebep olurlar.”

Rüya kızlara baktı. Gülümsedi.

“Of ya kızlar bu kadar bilimsel sohbet beni sıktı. Düşünün ben sıkıldımsa Nidar ne yapsın değil mi güzel yüz?”

“Yok, canım o kadar da çok sıkılmadım. Belki birazcık.”

“Canım benim. Hadi sizi televizyonla baş başa bırakıyorum. Ben biraz bir şeyler okuyacağım.”

Tamam teyzeciğim.”

 

 

Nazan Şara Şatana’nın Mitoloji  Kitaplarından…

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....