Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '11

 
Kategori
Havacılık
 

THY en iyi yemek sunan havayolu şirketi

THY en iyi yemek sunan havayolu şirketi
 

Kalite yönetimi bir bakıma müşteri memnuniyeti yönetimidir. Zaten özetle "kalite" demek "müşteri memnuniyeti" demektir.

Müşteriyi dinleyen, müşteriye önem veren, müşterinin düşüncelerini dikkate alan firmalar her zaman başarılı olurlar.

Müşteri şikayetleri ve önerileri bir firma için çok önemli veri kaynaklarıdır. Buralardan çıkan veriler bir firmanın gelişmesi ve işini ilerletmesi için bulunmaz fırsatlardır. Eğer bir firma müşteri şikayet ve önerilerini dikkate alırsa en azından mevcut müşterilerini kaybetmez, müşterilerini elinde tuttuğu gibi yeni müşteriler bulması da kolaylaşır. Şirketin marka değeri yükselir.  Şirketin operasyonel verimliliği, iş akışı daha sağlamlaşır, iş operasyonları geliştirilmiş olur. Çalışanlar müşteri odaklı olur ve problemleri çözmek için daha bir hevesle çalışırlar. Kuruluşa değer kazandırılır, kalite sistemi sürekli geliştirilir. Yani müşteriler eskilerin deyimi ile veli nimetimizdir. Müşterinin sesini dinlemek her zaman kazandırır.

İşte bunu uygulayan şirketlere en güzel örnek bugünlerde Türk Hava Yolları (THY). Türk Hava Yolları ısrarla müşteri memnuniyeti konusunda duruyor. THY'nın Star Alliance üyeliği de bulunuyor. Şirket sürekli dergilerinde, başyazılarında "sürekli gelişme felsefesini" müşterileri ile paylaşıyor. Ben bir müşteri olarak bu çabayı takdirle karşılıyorum.

Bakın bu çaba sonuçta meyvesini de vermeye başladı. Herkese, her firmaya güzel bir örnek olması dileğiyle.

Dünkü çıkan haberlerde havada en güzel yemeği THY’nın sunduğu yazıldı. Bu Türk konukseverliğini de bir bakıma tescillemiş oldu.

Anadolu Ajansının haberi şöyle;

“İnternetteki karşılaştırmalı uçak bileti arama sitesi olan www.skyscanner.com.tr'in tüm dünyadaki 19 havayolu şirketi hakkında yaptırdığı bir anketin sonucunda Türk Hava Yolları (THY), en iyi yemeği sunan havayolu şirketi çıktı.

Havayolu Şirketi .......Puan

1. Türk Hava Yolları........86
2. Singapore Airlines.......81
3. Etihad...................80
4. Aer Lingus...............78
5. Emirates.................77
6. Cathay Pacific...........75
7. KLM......................75
8. Qantas...................72
9. Aeroflot.................71
10. Air France...............70
11. İberia...................65
12. SAS......................64
13. United Airlines..........62
14. Bristish Airways.........60
15. Qatar Airways............57
16. Virgin Atlentic..........57
17. Alitalia.................54
18. Lufthansa................53
19. American Airlines........47,5

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..