11 Ekim '11

Ben Bildiriyorum

THY rötar çılgınlığı

16.00 gibi Mecidiyeköy’den yola çıkıyoruz. Hava yağmurlu..Haberler geliyor.. Bodrum’u Antalya’yı seller almış. İnşallah diyoruz meteoroloji yalan söylüyordur. Haberleri reddediyoruz. Gidilecek yer Antalya…Hayalde birtek deniz, havuz ve plaj var.. Biz de zaten akşam ordayız.Direkt yatarız..Önemli değil..Yarın denize, güneşe uyanırız. İyimseriz.

17.00’da hava alanındayız.. Bu kadar yağmura iyi yetiştik. Hemen geçelim içeri..1 sigara içeriz..Zaten hemen uçağa alırlar.. diyoruz.
Saar 18.20..yolcular kapıda…THY’den ne gelen var ne giden..Bir anda ekranda Nevşehir yazıyor..Anons yok..Uyarı yok..”Biri” kapı değişmiş diyor. Hep birlikte yeni kapıya koşıyoruz..Bekle…bekle..saat 19.30..Rötar anonsu geliyor..2 saat 10 dakika diyorlar. “Hava şartları..özür dileriz”

Saat zaten 19.30..neye göre 2 saat 10 dakika? Kalkış saatine göre diyorlar.. Tamam o zaman..zaten 1 saat kalmış..Bir sigara içer geliriz.. Zaten hemen uçağa alırlar..

Saat 20.30..herkes ayakta..buram buram insan kokuyor..Salon kalabalıktan ısınmış..Havada üfler püfler.. “Biri” çıkıyor.. Kapı değişmiş diyor.. Hoop! Koşuyoruz birlikte…

Saat 21.00..Anons gelmiyor.. Ekranda uçak saati 18.20..tahmini 20.30…
Beklenen oluyor… Hava şartları..özür dileriz..Kokpit cafe’de sandviç kola bedava…”Kimse koşmuyor..ben koşuyorum..Acıktım..İyimserim.. Yeni kalkış saati 22.00

Bu sefer kapıya tam vaktinde iniyoruz.. Ekrana bakıyoruz.. THY hala 2 saat 10 dakika rötar..
Atlasjet Antalya uçağı..son çağrı..
Onurair Antalya uçağı..son çağrı..
En azından Antalya uçakları kalkıyor..diyoruz..İyimseriz..

Saat 22.30..THY’den ne gelen var var ne giden.. Anons yok..Haberleri turistlerden alıyoruz. Ayağa kalkıyor.. Dikkat dikkat! Antalya’da hava açılmış..George’a sordum..Merak etmeyin..diyor.. İngilizce..
Rötar oldu 4 saat 10 dakika.. İç hatlar bekleme salonu..dünya karması.. Çince, Fince, almanca, Fransızca, Rusça, Arapça küfürler, blues, opera performansları ve alkışlar, yerde sandalyede yatanlar, sıkıtından ağlayan çocuklar.. Ekrana bile bakmıyoruz.. Herkeste laptoplar, ipadler..

THY’den ne bir anons, ne bir haber, ne gelen var ne giden..

Saat 23.30.. Daha önce George’dan haber alan Michael..Kapı değişmiş diyor.. Koşmuyoruz.. Yok artık! Diyoruz..Biz bir soruşturalım, bir sigara içip gelelim diyoruz.

Saat 24.00..Nöbette bıraktığımız arkadaş bize doğru koşuyor. Biletime bir şey yaptılar anlamadım diyor..İç hatların diğer ucundaki yeni kapımıza gidiyoruz.. Biletler toplanıyor. Meğerse 2 uçak birleşmiş.. Yer hostesi, tükenmez kalemle, uçuş ve koltuk numaralarını çiziyor, yenisini yazıyor..

Anons yok.. ekranlarda rötar 2 saat 10 dakika..Yer hostesini bulup ta sorarsan öğrenme şansın %10
Bekleme salonunda ayaklar şiş, tansiyonlar düşük, şekerler yüksek..

Yeni kalkış saati geliyor… 01.00..Birimiz sigara içiyor..birimiz diğer yolcularla durumu tartışıyor..birimiz uyuyor..ben tost yiyorum..THY’ye güven %30

Ekranlarda rötar saati açıklanıyor.. 7 saat 25 dakika..Küfürlerle birlikte cep telefonları çıkıyor.. Fotoğraflar çıkıyor.. “shared on facebook/twitter” Burundan soluyoruz..

Saat 01.00 suları..kapılar açılıyor.. Biletleri kontrol eden yer hostesi kızcağız..yolcuların tükenmez kalemle uçuşu değiştirdiğini zannediyor. Almıyor..Bir de kimlik diyor.. yuhh!. Mesaisi biten “Sevil” basmış gitmiş.. Yeni kızcağız dünyadan bir haber..

Otobüse biniyoruz.. 45 dk., Son çağrı bekleme bahanesiyle biletlerdeki isimler kontrol ediliyor. Otobüsün içinde, ayakta, kapılar açık, donuyoruz, tıkış tıkış, 45 dk sonunda artık camlar yumruklanıyor.. Silah çıkarıp hostesleri öldürsen, cinnet der serbest kalırsın..
Saat 02.10..uçak kalkıyor.. Bütün sinir zurnanın son deliğinden, hosteslerden çıkıyor.. Bizim suçumuz değil diyorlar.. Yerdekilerin suçu.. Şikayet formları dolduruyoruz. (İşe yarayacak sanki!)

Arkamda oturan beyefendi.. çok sert yazmış ki..ekip amiri yanına geliyor..Buyrun beyefendi diyor;
“Ben bilim insanıyım..Yarın uluslar arası bir toplantıya katılacağım..Sakın bana bilet parasının iadesinden bahsetmeyin..Benim burada harcadığım 8 saatin ve yarın muhtemel kötü performansımın karşılığını kim verecek ve ben nasıl Türkiye’yi temsil edeceğim” diyor..

Hava şartları kötüydü.
Uçakta teknik arıza vardı.
Uçak iptal edildi.
Hepsi olabilir. Güvenlik bence de her şeyden önemli..
Ama THY’den bir kişi gelsin, haber versin. Biz de bilmiyoruz. 1 gün bile bekleyebilirsiniz. Beklemek istemeyen gitsin desin.. Herkes bilet parasını yakmaya zaten dünden razı..

Bir kişi gelsin.. herkes iyimi baksın..yaşlı var mı? Engelli var mı? Çocuk var mı?..Hepsi vardı..
6 saati geçirmişiz..hepimiz hakkı ama (Lahey kanunlarına göre) en azından yaşlılar otel odasına alınsın.. dinlensinler..

Neyse ki Barcelona var.. Manchester United var.. İçimiz rahat.. üstünü örteriz.. rahat rahat uyuruz..

Havaalanı: Atatürk Hava Limanı (içhatlar)
Havayolu: THY
Tarih: 09.10.2011
Uçuş kodu: önce TK 2422 sonra TK 2420A
Koltuk no: Önce 14D sonra 28F
Yolcu ismi: Yasemin Solakoğlu

www.yaseminsol.com

Ne stres!! Yollar güzel, arabayla gidin bence. Afyon Kavşağında da sucuk-ekmek yersiniz:) İlla da uçacaksanız, Pegasus'u tercih edin bence. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin
 12.10.2011 19:15
Cevap :
yurtdışından misafirlerimiz vardı. yoksa araba yolculuğunu ben de çok severim :)   12.10.2011 19:42

: 06.06.07

Seyahat etmek, gezmek, fotoğraf çekmek, okumak ve yazmak en sevdiklerim..O yüzden bu blogu kurdum..