Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '17

     
    Kategori
    Meslekler
     

    Tıbbi Mümessillerin Dünyası

    Tıbbi Mümessillerin Dünyası
     

    İlaç sektörü çalışanlarına ait tüm bilgiler bu sayfada.


    Tıbbi Mümessiller Değişimi Sevmez, Değişim için 6 Teknik

    Hayatımız boyunca değişimle iç içeyiz, teknolojinin baş döndürücü şekilde ilerlemesi ve buna ayak uydurmaya çalışmamız karşısındaki çabanın hepimiz farkındayız. Bazı insanlar değişimi sevmezler. Elbette değiştirmekten büyük keyif aldığımız noktalar mutlaka var. Yeni bir araba, yeni bir ev, saç şeklimizin değişmesi keyif aldığımız noktalardan bazıları. Fakat rutin ve alışkanlıklarımız açıdan hayatımızda birçok şeyin aynı kalmasını istiyoruz. Çünkü rahatız bu rahatlık bize bir konfor alanı oluşturuyor ve bu alının dışına çıkmak bizi rahatsız ediyor.

    İlaç sektörü de son dönemde baş döndürücü bir hızla değişiyor. Bu alandaki değişim kaçınılmazdır ve ilaç sektörü çalışanları olarak firmamız değişirken biz değişmiyorsak geride kalmaya başlarız.

     

    Tıbbi mümessiller değişimden hoşlanmazlar, çünkü herkesin çalıştığı, alışkın olduğu doktorları, eczacıları ve brickleri vardır. Başarıyı buradaki alışkanlıkları sayesinde kazanmışlardır. Bölge değişikliğinde yeniden her şeyi öğrenmeye başlama süreci başlar bu süreç kolay değildir. Yeniden diyalogların kurulması, yeni hekimler kazanmak onları tanımak sanki sektöre yeniden başlamak gibi gelir. Aslında bu süreç mümessiller için 3 aşamadan oluşur.

     

    Çalışma Zamanı

    Uyum Zamanı

    Öğrenme Zamanı

     

    Çalışma zamanında artık ilk adımı atmışsınızdır. Uyum zamanında ise firmanıza ve çalıştığınız bölgeye uyum sağlamaya başlarken, öğrenme zamanında ilacınızı hem firmanızın verdiği eğitimlerle hem de çalıştığınız doktor ve eczacılarla birlikte öğrenmeye başlamış oluyoruz.

    Albert Einstein’ın dediği gibi, Aynı şeyleri tekrar tekrar yapıp farklı sonuçlar beklemek tıbbi mümessillere göre değildir. Mümessillerin dört amacı vardır. Bunlardan birincisi reçete çıkarmak ikincisi çıkardığı bu reçetenin eczane kanalı ile takibini yaparak satışa dönüşmesini sağlamak, üçüncüsü ise mevcut reçete eden doktorlarının reçetelerinin devamını sağlarken son madde olarak ’ta yeni reçete ettireceği hekimler bulmaktır. Bu amaçlara ulaşırken Einsten’in dediği gibi aynı teknik ve yöntemlerle değil farklı teknik ve yöntemler kullanarak sonuca ulaşmaya çalışmak daha etkili ve akıllıca olacaktır.

    Firma her yeni satış döneminde bizlere yeni hedefler verir. Bu hedeflere ulaşmak için bizlerde kendi içimizde yeni hedefler oluşturmalıyız ve kendi yol haritamızı çizerek başarıya ulaşmamız gerekir.

    Nedir bu 7 kural;

     

    1.Bölgenizdeki ürününüz ile ilgili satış rakamlarına hakim olun ve hedefinizden daha yüksek hedefiniz olsun.

    Örneğin, Şirketiniz size %5 büyüme hedefi veriyorsa siz bunu %10 olarak hedefleyin.

     

    2.Satışları önceliğiniz olsun, bu yıl satmanız gereken sayılara ulaşmak için her gün yeni eylem planları düşünün. Ne kadar reçete çıkartırım, hangi ilacım için hangi doktora çalışmalıyım. Bunları üçer aylık, birer aylık ve günlük hedeflere dönüştürerek hedef küçültme taktiği uygulayın, yani parçadan bütüne ulaşmak her zaman daha kolay ve akılcı olacaktır.

     

    3.Doktor ve eczacılarınızı çok iyi tanıyın, çalışma planlarınızı ona göre şekillendirin. Rakiplerinizin ilaç özelliklerine mutlaka hakim olun. Ürün bilgisi olmadan satış hiçbir şeydir.

     

    4.Bölgenizdeki ilgili branşınız ile ilgili tüm hekimleri tanıyın, hangi alanda uzmanlar, hangi hastaları daha çok görüyorlar bunun analizini mutlaka yapın.

     

    5.Bütün doktorlarınıza ve eczacılarınıza eşit mesafede yaklaşın, tek bir hekime odaklanmayın, çünkü zaman içersin de dengeler değişebilir doktorunuzun tayini çıkabilir. Tayini çıktığında ne yapacaksınız bunun önlemini mutlaka önceden alın. Bu durumda kalmamak için birçok doktoru ürününüzü reçete eden hekim yapmaya çalışmak daha akıllıcadır.

     

    6.Daha sıkı çalışın, önünüzde 8 saatlik bir çalışma süresi var bu süreyi dolu dolu geçirin, ziyaret planınınız mutlaka akılcı olmalıdır. Hangi doktoru hangi saatte görürüm onu gördükten sonra en yakın yer neresi bunun planlamasını mutlaka ziyaret öncesi oluşturun.

     

    7.İlacınız ile ilgili stratejik bilgiye sahip olun. Her ziyaretinizi sizlere verilen broşürü aktararak geçirmeyin, hekiminiz ile sohbet edin, onu tanıyın, çalıştığınız ilaç ile ilgili ne sıklıkta hasta görüyor bunu öğrenin, bu durumda ne reçete diyor. Bu bilgilere göre ilacınızı konumlandırın ve akılda kalıcı olun.

     

    Her şeyde olduğu gibi ilaç sektörü de bir rekabet halinde ve olmaya da devam edecek ve sizler bizler bu alandan para kazanan birileri olarak başarıya ulaşmamız lazım. Şirketinizin sağladığı imkânlara satış ve reçete çıkardığınız sürece sahip olacağınızı unutmayın. Sektör değiştikçe kendinizi değiştirin yeni fikir ve düşüncelerinizi mutlaka yöneticileriniz ile paylaşın. Sizi sonuca götürmeyen satışlardan vazgeçin sonuç odaklı olun çaba ve emek göstererek mutlaka başarılı olacaksınızdır. Yine Enisten’ın dediği gibi, Her gün aynı rutinde yaşayarak farklı görünmeyi bekleyemezsiniz. Hayatınızın değişmesini istiyorsanız kendinizi değiştirmelisiniz.

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 580
    Kayıt tarihi
    : 17.02.17
     
     

    İlaç Sektörü ..