Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '09

 
Kategori
Mizah
 

Tıklayın gerçeği öğrenin

Tıklayın gerçeği öğrenin
 

Osmanlının zamanında sıkışık olan İstanbul esnafı Ahmet bey karşı ev komşusu Yahudi Salamon efendiden borç para alır. Aradan zaman geçer ama bir türlü borcunu ödeyemez. Bütün geceleri uykusuz geçiren Ahmet bey in bir gece karısı Ayşe hanım kocası Ahmet beyi evin salonunda gezinirken bulur,

- Ya bey hayırdır. Neden uyku uyumuyorsun. Aylardır seni gözetliyorum, geceleri sabaha kadar koridorda dolaşıyorsun.

- Sorma hanım yav. Sorma off.. off..

- Hayırdır bey..

- Ya bizim şu karşı komşu Salamon varya

- Eee

- Ben ondan borç para aldım. Şimdi ödeyemiyorum. Oda ödeyemediğim için durmadan ana paranın üzerine faiz üstüne faiz konduruyor. Napcam ben şimdi..

- Sana borç verdide senden faizmi alıyor o densiz.

- Valla alıyor hanım.

- Dur ben o Salamon a yapımda o görsün.

Ayşe hanım hemen atkısını kaptığı gibi komşusu olan Salamon efendinin kapısına dayanır. Kapı tokmağı durmadan sertçe tıklar. “ Salamon efeeendiiii, Salamon eeefendiiiii. Çabuk çık dışarıııı çııkkk.” diye bağırır. Salamon efendi uykulu gözlerle üst kattan pencereye çıkar.

- Kim Oooo. Gecenin bu vakti.

- Benim Salamon efendi. Ahmet beyin karısı

- Ne oldu!!.. Ne istiyorsun be kadın.

- Benim kocam senden borç para almış. Doğrumu.

- Evet. Doğru. Aldı.

- Sende o borca durmadan faiz işletiyormusun oda doğrumu.

- Evet doğru.

- Bak bide doğru diyor. Utanmıyormusun elli yıllık komşundan faiz almaya.. Baksana adamcağız aylardır sana olan borcundan dolayı gece uyku uyuyamıyor. Sabahlarada kadar sıkıntıdan evde dolaşıyor. Adamın sağlığı bozuldu be..

- Napim. Ödesin o zaman

- Öylemi…

- Öyle. Hadi git evine alla alla

- Bana bak salamon efendi banaa..

- Ne var gene

- Benim kocamın sana borcu var dimi

- Evet var.

- Ahanda hiç ödemiyoruz.. Ödemeyeceğiz. Şimdi gir içeri, sende sabahlara kadar uyuma dolaş anladınmı..

- !!..


***

Ahmet efendinin yapamadığını Türk kadını Ayşe hanım yaptı ve Salamon Efendiyi sabahlara kadar ışığı açık odalarda dolaştırmış..

İsrail yıllardır gerek, Ermeni, gerek Kıbrıs, gerek Kürt sorunlarında hep bize politik destek vererek Türkiye yi borçlandırdı.

Nasıl olsa borçlular seslerini çıkaramazlar. Faiz üstüne faizi bindirip Ortadoğu da istediği gibi at koşturup üstüne üstlük bide bize davosta posta koydu.

Noldu!!..

Tıpkı Ayşe hanım gibi başbakan da tekbir getirip resti çekerek DAVOS ta ammada gürlemiş ha:)

Nasılmı???

Aşağıdaki Video yu Tıklayın:))


http://video.google.com/videoplay?docid=-5516168095952648239&hl=en

 
Toplam blog
: 97
: 1839
Kayıt tarihi
: 13.03.07
 
 

İnsanım, eşitlikten ve hak’tan yana olan. Hiçbir şeye duyarsız olamadım. İnsanım ve merak ediyoru..