Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '21

 
Kategori
Öykü
 

Tilki ve Kuyruğu

Tilkinin Kuyruğu

Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde çok uzak bir köyde bir nine varmış. Bu ninenin bir ineği varmış ve sütünü sağarak geçimini sağlıyormuş. Bu ninenin biricik bir kızı varmış ve başka bir köye gelin gitmiş. Nine kızını çok özlemiş ve ziyaret etmek için biraz ekmek, süt yoğurt ve peynir biriktirmiş sonra yola düşmüş. Az gitmiş uz gitmiş yolu ağaçlık ve yeşil bir yerden geçmiş. Biraz bu yoldan gittikten sonra karşısına bir tilki çıkmış.

Tilki;- Nine bu ağır yük ile böyle nereye gidiyorsun?

Nine;- Kızımı ziyarete gidiyorum bu hediyeleri de ona götürüyorum.

Tilki;- Bu eşyalar çok ağır birazını bana ver de yardım edeyim, demiş.

Nine;- Tamam, al şu yoğurdu sen taşı demiş.

Kurnaz tilki ilk fırsatta küpün içinde kilerini yemiş ve yerine su koymuş. Bu çok ağır değilmiş diyerek tek tek ninenin tüm hediyelerini yemiş ve benim başka bir işim var diyip ayrılmış oradan. Kızın evine varan nine hediyelerin içine bakınca birde ne görsün ki hepsini tilki yemiş. Üzgün bir şekilde evine dönmüş. Akşamüzeri tilki ninenin evin damının üzerine çıkıp;

- Ne güzeldi o yiyecekler bir daha olsa da yesem, demiş.

Nine bunu yapmamasını söylese de her akşam gelip tilki aynı şeyi yapmaya başlamış. Tilkinin laftan anlamadığının farkına varan nine dama bir yapıştırıcı sürüp akşamı bekler. Tilki dama çıkıp nine ile tekrar dalga geçmeye başlamış, kaçacağı sırada birde ne görsün kuyruğu yapışmış yere. Kaçmak için zorlayınca kuyruğu kopmuş. Nine bu kuyruğu alıp güzelce temizlemiş ve süslemiş evin arka kısmına asmış. Tilki ise kuyruksuz arkadaşlarının yanına gidince bu sefer herkes onunla alay etmiş.

 
Toplam blog
: 101
: 15
Kayıt tarihi
: 07.10.21
 
 

Eğitimci Yazar ve Şair Mikail Toprak Eğitimde yeni yöntem ve teknikler ile beceri odaklı eğitim a..