Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '06

 
Kategori
Edebiyat
 

Timsah sokak şiirleri

Timsah sokak şiirleri
 

“Bu kitabı mutlaka alın ve okuyun” (1)

Yazmaya nasıl başlasam kararsızlıkları sonrasında bu önerimi yazmaya karar verdim. Bu kitabın içinde çok güzel şiirler var, alın ve okuyun.

2004 ortalarıydı, Kızılay’daki kitapçılardan birinde yalnızca kitaplara bakmak için dolaşırken şiir raflarında bir kitap çıktı karşıma: “murathan mungan, timsah sokak şiirleri”

Kitabı alıp eve geldiğimde ilk yaptığım iş kitabın iç kapağına adımı ve tarihi ve aldığım şehri yazmaktır. O gün bunları yazdıktan sonra, kitabın içine bir not daha yazmışım: “Bugün kitapçıda kitabı elime alıp karıştırırken rafta aynı adlı farklı renkli kitaplar gördüm. A.T. 1.5.2004”

Kitap ilk baskısını Eylül 2003’de yapmış olmasına karşın, o güne kadar farkına varamamışım. Kitabı elime aldığımda ilk şiiri okudum ve kitabı aldım. Aynı dizinin kitapları diye düşündüğüm diğer renkleri de raftan çıkardım ama hepsinde kitabın adı aynıydı, yani aynı kitaplardı. İyi ki kimse görmedi, diye düşünmüştüm o an ama şimdi bu güzel anımı herkesle paylaşıyorum.

Benim kitabımın rengi eflatun pembe arası. Belki bu rengin adı vardır ama ben çok bilinenler dışında renklerin adlarını bilmem. Kitabı okumaya 62. sayfadan başlayın, sonra kitabın başına dönün ve tüm şiirleri okuyun.

Kitabın ilk şiirinin son dizesinin anlamını çözdüğünüzde şiire ve şaire saygınız artacak, değilseniz belki bir şiirsever olacaksınız.

Kitapçıya gittiğinizde kitabın farklı renklerini görürseniz en beğendiğiniz rengi alın, hepsinin içinde aynı güzel şiirler var. Sarı kaplı olanı ise sakın almayın, hatta yeni baskılarda sarı renkli olandan hiç basılmasın.

(1) Murathan Mungan “Timsah Sokak Şiirleri”, Metis Yayınları (1. Basım, Eylül 2003, 72 sayfa)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..