Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Tıp Bayramı Kutlu Olsun

Bugün canımızı emanet ettiğimiz değerli insanların, hekimlerin bayramı.

Dünyanın en kutsal mesleği olan hekimlik, sadece ülkemizde değil dünyanın her yerinde geçerli bir meslek dalıdır.

Ben bunu meslek olarak bile söylerken çekiniyorum. Onları farklı görüyorum, onları farklı tanıyorum. Benim için çok değerliler. Düşünün lütfen, bırakın kendi canınızı en sevdiklerinizin canını onlara emanet ediyorsunuz ve onların dudaklarının arasından çıkacak cümlelerle ya seviniyor ya da kahroluyorsunuz.

Onlar değerli,
Onlar muhteşem insanlar.
Öyle kolay kolay bir hekim yetişmiyor.
Bir hekim Tıp Fakültesini bitirdiğinde okuma ile olan savaşı bitmiş olmuyor ki. Savaş çünkü eğitim yıllarında verdiği ciddi bir savaştır, beyninin yorulmasıdır, vücudunun takatsiz kalma halidir, uykusuz geceleridir, ezberlemesi gerekenleridir. Çok iyi öğrenmesi şarttır. Bu insan hayatıdır daha ne olsun.

Ben doktorlara çok saygı duyarım.
Onları tek tek kutluyorum.
Ve diyorum ki;
TIP BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

Onlar bu bayramı çoktan hak edenlerdir. Tıp fakültesini bitiren bir doktor, ihtisas yapmak durumundadır, bitti mi işte şimdi tekrar okumak durumundadır.

Her gün tıpta yeni bir buluş,
Her gün tıpta yeni bir ilaç, yeni bir tedavi metodu, yeni düşünceler ve insanlık için yapılan, sağlık için verilen mücadeleler ve bir hekim nerede olursa olsun bunları bilmek, okumak, araştırmak zorundadır.

Bir hekim sadece çalıştığı kurumda değildir, yaşadığı her yerde hekimdir.
Bir hekim düşünün lütfen yedi saat, belki sekiz belki daha uzun saatler ameliyattadır. Dur durak yoktur. Aklını ve bedenini dünyadan ayıracak sadece masada yatan canlının üzerinde toplayacaktır.
Siz hekimlerden Rabbim bin kere razı olsun.

Tıp Bayramının Ülkemizde Kutlanışı;
"Tıbhane-i Amire ve Cerrahhane-i Amire” adlı tıp okulunun açılış tarihi olan 14 Mart 1827, ülkemizde modern tıp eğitiminin başlangıcı olarak kabul ediliyormuş.

14 Mart 2005 — Tıp Bayramı, ilk kez, 1. Dünya savaşı sonunda, İstanbul'un işgal edildiği günlerde, yabancı işgal kuvvetlerine karşı tıp öğrencilerinin bir tepkisi olarak 1919 yılında kutlanmış.

Günümüze kadar gelen bu 14 Mart kutlamaları, artık içinde bulunduğu haftayı da kapsayacak şekilde, “Sağlık Haftası” olarak kutlanıyormuş.

Sizler ve eşimin Tıp Bayramı Mübarek olsun.

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....