Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '09

 
Kategori
Haber
 

Tıpta devrim...

Tıpta devrim...
 

Bu sefer de basından iç açıcı bir haber...

Yüreğimze su serpiliyor...

Bu güzel haberlerle kendimize geliyoruz...

''Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı'nda uzmanlık eğitimini tamamlayan Dr. Hatice Sıçramaz Arıkan, ‘Türkiye'nin ilk kadın üroloğu’ ünvanını aldı.

31 yaşındaki Dr. Arıkan, “Erkek cinsel organının bu grubun içinde olması kadın doktorları bu branştan uzaklaştırmış.

Ben isteyerek seçtim. Bu kadar süre ürolojiye bir kadının gelmemesini gecikmiş buluyorum.

Bunu da ben yaşadığım için onur duyuyorum” dedi.

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde bugün bir ilk yaşandı. Dr. Hatice Sıçramaz Arıkan'ın ilk olma özelliğinden dolayı tören düzenlendi.

Törene çeşitli üniversitelerden üroloji hocaları da katıldı. Türkiye'de bir ilke imza atılması nedeniyle Başhekimlik izniyle bugün üroloji polikliniği tatil edildi, hasta muayene edilmedi.

Törene katılan Rektör Prof. Dr. Mehmet Füzün, ilk kadın ürolog ünvanıyla mezun olarak Dr. Arıkan'ı kutladı, plaket verdi. Prof. Dr. Füzün, “Erkek jinekolog oluyor da neden kadın ürolog olmasın.

O çok önemli bir işi başardı, kutluyorum” dedi. Dekanlığın da plaket sunduğu Uzm. Dr. Arıkan, DHA muhabirinin sorularını yanıtladı.

Ürolojinin, erkek genital sisteminden dolayı erkek hakimiyetinde kalmış bir branş olduğunu belirten Arıkan, “Ürolojiye kadın doktorlarının ilgisiz kalmasının nedeni, erkek cinsel organının bu grubun içinde yer alması.

Bu ürkütücü nokta olmuş. Kadın doktorları uzaklaştırmış. Oysa üroloji benim için hiçbir zaman çekineceğim bir bölüm olmadı.

İşin içinde cerrahi olduğundan zorlukla karşılaştım ama ürolojinin benim için ekstra zorluğu olmadı. Asistanlığımda da hiçbir zorlukla karşılaşmadım. Ne hocalarım açısından ne de arkadaşlarım tarafından” dedi. (Radikal)

Türkiye'de doktorlar var...

Tıp'da devrim, sessizce sürüyor...

''Uyumayıp'', çalışan; laboratuvarlarda sabahlayan gençlerimiz!..

''Çağ, böyle yakalanır'' diyoruz...

Erkek, Kadın-Doğum'cu oluyor da bevliyeci bayan neden olmasın ?..

Uygar uluslar, bu sorunu aşalı bir asır olmuş...

İşte, ülkemizde, çağdaş bilim kadınlarımız yüz güldürüyor...

İzmir'e de her zaman bu yakışıyor...

Bir ''İlki '' başarmak...

Atatürk'ün istediği de bu değil miydi !..

Cesur, çağdaş ve aydın Türk Kadını geliyor ...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..