Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
32398
 

Tıraş olduktan sonra neden sivilce çıkar?

Tıraş olduktan sonra neden sivilce çıkar?
 

-Alıntı-


Erkeklerin problemidir, sakal tıraşından sonra çıkan sivilceler. Neden çıkar bugüne kadar cevap bulamadım ama belki tıbbi yönden açıklaması burdadır.

Normalde ben tıraş makinesi ile tıraş oluyorum ve iki farklı bıçağı var. Birisi düzeltmek için diğeri sinek kaydı(neden böyle derler bilmiyorum) tıraş için. Yüzümü tahriş etmesin diye düzeltme kısmını kullanıyordum hep. Sivilce falan çıkmıyordu. Sinek kaydı olunca sivilceler çıkmayacak gibi oluyordu başta ama sonra kendiliğinden olup geçiyordu. Ben de bu ilişkilerden yola çıkarak bir hipotez kurdum. Belki de açıklanmış bir gerçektir, o kadar da araştırmadım :))

Vücudun normal florası denen bir bakteri evi olduğunu düşünün. Bu bakteriler, normalde insana zarar vermez ama travma sonucu bu bakteriler kolonileşerek insanlara zarar verebilir. Akne etkeni olan propionibakteria da bu çeşit bakterilerdendir. Sinek kaydı yapılan tıraşlar(jilet ya da makine) vücudumuzdaki bu tür bakterilerin hepsini yok eder doğal olarak. Florası bozulmuş bir yüzeyde her türlü bakteri birikebilir. Dolayısıyla sıfıra vurulmuş yüzeylerde çeşitli yaralar oluşabilir. Propionibakterium da bu durumda diğer bakterilerden belki daha önce kolonize olup yüzünüzü mahvedebilir. Peki, bu durumda ne yapılabilir?

-Aslında bir şey yapmanıza gerek yok, zamanla düzelecektir. Belki akne tedavisinde kullanılan ilaçlar faydalı olabilir.
-Kolonya sürmek faydalıdır diyorlar ama bu hem yüzünüze zarar verecek hem de kesin sonuç vermeyecektir. Kolonya içindeki alkol ile gram(-) bakterilere zarar verir. Halbuki Propionibakteria ise gram(+) dir. Dolayısıyla vücudun normal florasını iyice bozarak daha çok zarar verebilecek alkol, aynı zamanda cildinizi tahriş edecektir.
-Antibiyotikler, belki işe yarayabilir. Ben doktordan antibiyotik istemiştim ama doktor daha kötü yapabilir dedi. Dediği gibi de oldu, çünkü normal floraya da zarar verdiği için, akne miktarı arttı. Belki yanlış ilaçtır ama kafanıza göre antibiyotik almayın.
-Piyasadaki kremler, jeller var bir de. Hiç kullanmadım, etkileri ne kadar tartışılır ama güvendiğim ilaçlar böyle etki yaptığı için onları hiç kullanmayı düşünmüyorum.

İşin özeti budur. Çözüm mü? Doktora gitmeniz en hayırlısı olur. Sağlık ehli olmayan kişiler tarafından sunulamaz....

Sağlıklı günler dilerim :)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba. Ben sadece hassas ciltler için bu tür sivilcelenme olur sanıyordum. Şaşırdım. Bu nivea'nın bir losyonu var onu kullanmayı denemelerini öneririrm ben çok faydasını gördüm. Saygılarla ve mutlu bayramlarla..

Pomprimatarom 
 29.11.2009 20:45
Cevap :
Elbette hassas ciltler daha duyarlıdır. Ama herkesde görülebilir bir durum bu. Önerileriniz için teşekkürler ;)  30.11.2009 9:17
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 131
Toplam yorum
: 123
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 3011
Kayıt tarihi
: 10.04.09
 
 

Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi'nden mezun... Tıp Fakültesi'nden her şey çıkar, arada doktor ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster