Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Tırnaklarını Yemeee !!!!....

Tırnaklarını Yemeee !!!!....
 

Ablam elini her agzına götürdğünde..Annem ablamın elini agzından ittirirdi hızla..

-Yeme be kızım tırnaklarını..

-Ben tırnaklarımı yemiyorum bea Anne..kenarlarındaki etleri koparıyorum..''

derdi ama, elini avucunuza alıp incelediğinizde, tırnaklarının yarı yarıya inmiş oldugunu görürdünüz..bu böyle bir süre sürdü sanırım.Büyüme çagında yarı yarıya indi.Tırnaklarını kemirmemek için, tırnaklarına renkli ojeler alıp sürmeye başladı..tırnakları uzadıkça hoşuna gitti.Bahsettiği ''Et kopartma'' işlemleri sona erdi.

Tırnak yemenin..kendine güvensizlik belirtisi ve kişinin kendisini duygusal bir boşluk içerisinde hissetmesinden kaynaklandıgını biliyorum..

Aile içi şiddet, baskı..çocuklarda tırnak yemeye..tırnaklardan et kopartmaya ve parmak emmeye kadar varan alışkanlıklara neden olabiliyor.

Çocuklugumda bir kız arkadaşım vardı..beraber evcilik oynardık.''Ruhşen..''aynı mahalledeydik..evlerimiz karşılıklıydı..

Ruhşen, başından bir tel saç kopartıp, işaret ve orta parmagına dolayıp..ikisini birden emmeye başlardı..her emmeye başlayışında yüzümü tiksintiyle buruştururdum.''Yapmasana öylee''diye tepkimi belli ederdim çocukça.Ama o sürekli tekrarlardı..Ve müthiş bir zevk alırdı.Şimdiki büyüklerin sahip oldugu.. sigara tiryakiliği gibi bir şeydi herhalde onunki..

Arkadaşımın iki parmagı da emilmekten bariz bir şekilde incelmişti.Sonra yollarımız ayrıldı..yıllar sonra karşılaştıgımızda parmaklarını merak ettim hala aynı mı duruyor, hala ince mi diye..hafif bir incelik kalmış tabii.

Çocukların yanı sıra, çocukluktan bu yana, tırnak yeme alışkanlıgını sürdüren büyük insanlar da var..çok güzel ve bakımlı olan bir arkadaşım mesela..tırnaklarının yarısı yok..ve kendisini örnek almış olan üç buçuk yaşındaki dünya tatlısı kızı..bayan arkadaşımın çocuklugunun geçmişini bilemem ama, hiperaktif olan, bütün gün durdurak vermeden yaramazlık yapan kızını oturtmak için, korkutucu çeşitli yalanlar uyduruyor.''Yılan var bu odada..hamam böcegi var..hemen oturmazsan, seni yer..ısırır..parçalar..''çocuk korkuyla gözlerini açıyor acaip bir şekilde ve tabii ki el de hemen agıza gidiyor.

Arkadaşımla konuştum..anlattım sakıncalarını.''Yok korkmaz o..tırnaklarını benden görüp de kemiriyor''diyor.Bence her ikisi de tırnak kemirmesi için ideal bir sebep.

Çocuk tuvaletine tek başına gidemiyor..tek başına odasında oynayamıyor.Yanında mutlaka birileri olması gerekiyor bu işleri yapabilmesi için.

Psikolojik sorunlar çocukluktan başlıyor elbette..kimbilir kimlerin degişik huyları var çocukluktan kalan..tırnak kemirenler protez tırnak kullanıyorlarmış duyduguma göre.Artık her problemin bir çözümü var.

Mesela.. ben de bazen parmaklarımı çıtlatmayı severim:))Bu da psikolojik bir sorun mu acaba?.

Sevgi'Yle..

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..