Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '11

 
Kategori
Öykü
 

Tırtılın elma serüveni

Tırtılın elma serüveni
 

Bir varmış bir yokmuş. Evvel zaman içinde kalbur saman içinde bahçenin birinde bir tırtıl yaşıyormuş. O tırtılın karnı çok acıkmış. Tırtıl bir elma ağacının altında elmalara ağzının suyu akarak bakıyormuş.  

Ama gel gör ki tırtıl düşünceliymiş. “Ben o güzelim elmalardan yerim ama elma ağacına çıkarken çok zorlanacağım. En önemlisi ben elma ağacına çıkarken bir serçe beni görürse beni orada hemencecik yer.” Demiş.  

Tırtıl dayanamamış “Ya ben elmayı yerim ya, serçe beni yer.” Diyerek elma ağacına tırmanmaya başlamış. Tırtıl elma ağacına tırmanırken hiç yorulmamış. Çünkü elmaların kokusu öyle güzelmiş ki tırtılın aklı hep elmalardaymış. Tırtıl ağacın en tepesine çıktığında yorulduğunu o an fark etmiş. Dinlenmek istiyormuş. Ama serçelere de yem olmak istemiyormuş.  

Tırtıl karşı dalda bir elma görmüş. “Nasıl da güzel bir elma o. Az kaldı. Yorgunluğumu elmanın içinde atarım. Orada bol bol uyurum” Demiş. Tekrar yürümeye başlamış.  

Tırtıl elmanın yanına gelince karnını iyice doyurmuş. Sonra elmayı delerek içine girmiş.  

“Çok yoruldum. Biraz uyuyayım.” Demiş. Uykuya dalmış.  

Bir serçe hemen yandaki dalda tırtılın elma yiyişini ve elmanın içine girişini baştan sona seyretmiş. Serçe hemen konduğu daldan arkadaşlarının yanına doğru uçmuş.  

Serçe arkadaşlarının yanına varınca “Cik cik cik.” Diye avazı çıktığı kadar bağırmış.  

Serçe arkadaşlarına diyormuş ki “Yaşasın, yaşasın. Elmanın içinde tırtıl gördüm. Yaşasın yaşasın.” Diyormuş.  

Sonra o serçe uçmuş. Arkadaşları da onu takip etmiş. Serçelerin hepsi tırtılın içinde uyuduğu elmanın üzerine konmuş. Elma o kadar serçenin ağırlığına dayanamayıp yere düşmüş. Serçeler ise hiç durmuyormuş. Gagalarıyla elmayı paramparça etmeye devam ediyorlarmış. Tırtıl o an uyanmış. Korkmuş. Ağlamaya başlamış. Sonra “İmdat, imdat. Bana yardım edin.” Diye bağırmış. Tırtılın çığlığını o civarda gezinen bir kedi duymuş.  

Kedi “Biri yardım istiyor galiba. Gideyim, bir bakayım.” Demiş.  

Kedi o an bir sürü serçenin bir elmanın başında olduğunu görmüş. Kedi “Yaşasın, yaşasın.” Diye sevinmiş. Çünkü kedinin en sevdiği yiyecek serçelermiş. Kedi sinerek serçelere doğru sürünmeye başlamış. Serçelere yaklaşınca yerinden fırlayıp üzerlerine zıplamış. Serçeler çok hızlı olduğu için hiç biri kediye yakalanmamış. Hepsi uçarak oradan kaçmışlar.  

Kedi “Tüh be kaçırdık. Bizdeki şans hep böyle olur.” Demiş. Kedi o an parçalanmış elmanın içinden çıkan tırtılı görmüş.  

Kedi tırtıla “Tırtıl kardeş yardım isteyen sen miydin?” diye sormuş.  

Tırtıl cevap vermiş. “Evet kedi kardeş. İyi ki beni kurtardın. Sen olmasaydın şimdi serçeler beni yemiş olacaktı.”  

Kedi “Tırtıl kardeş bir daha ağaçlara çıkma. Her zaman yardım edemeyebilirim.” Demiş.  

Tırtıl “Tamam kedi kardeş.”demiş.  

Sonra tırtıl ve kedi vedala şıp ayrılmışlar. Tırtıl o günden sonra kendi kendine söz vermiş.  

“Bir daha hiç elma yemeyeceğim.” Demiş.  

Tuna M. Yaşar  

 

 
Toplam blog
: 235
: 350
Kayıt tarihi
: 14.09.10
 
 

1973 Karabük doğumluyum. Üniversite uluslararası İlişkiler mezunuyum. Arkeoloji ve okültizm ilgi al..