Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '20

 
Kategori
Tiyatro
 

TİYATRO İYİDİR

Gönül ister ki tiyatronun ve sanatın kıymeti her vakit bilinsin… Sadece dünya tiyatrolar gününde değil, insanlar her vakit tiyatroya zaman ayırsın… Mesela ayda en az bir kez tiyatro izlensin… En az… En az… Çünkü tiyatro iyidir… Slogan olsun diye yazmadım; tiyatro gerçekten iyidir… İyi hissettirir… Pozitif hissettirir… Paylaşmayı hatırlatır, sevgiyi hatırlatır, savaşların kötülüğünü bir daha, bir daha anlatır, uyuşturucunun zararlarını, iktidar hırsının zararlarını, kinin, husumetin, kalleşliğin, emperyal dolapların zararlarını bir daha bir daha hatırlatır… Tiyatro iyidir… Canlıdır, canlı canlı kahkaha görürsünüz, gözyaşı görürsünüz, şok etkisi oluşturur ve sizi hiç ummadığınız düşüncelerin, duyguların içine sokar…
Tiyatro temizdir… Çünkü tiyatronun her vakit söyleyecek bir sözü vardır… Yarası vardır toplumdan alıp, kendi bedenine ektiği… O yarayı gösterir ki başka yaralar da ekmeyin ey insanlar der…
Üniversite yıllarımdı… Yaklaşık 10 sene evveli… Evime giderken, bir tavuk almıştım… Tam yolun karşısına geçiyordum ki, bir adam gördüm; elinde çiğ et… Hiçbir yere bakmadan eti yiyordu… Hayatımda ilk defa gördüğüm, belki bir daha göremeyeceğim ve hiç unutamadığım bu görüntü, beynimi, kalbimi, ruhumu, hücrelerimi öyle sarstı ki… Dondum… Bir süre sonra yaklaştım yanına… Elimdekini uzattım… Yüzüme baktı kısa bir an… Ansızın aldı… Korktum ama uzaklaşamadım… Bana bakmadan yedi… Ve sonra gözlerime baktı… İşte o bakışı canlı gördüm ben… Televizyon da görsem bu denli etkilemezdi… Bire bir hissettim sanki o duyguları… İşte tiyatronun gücü de etkisi de böyle… Birebir… Canlı…
Sevdiğiniz insanların gözlerine canlı canlı baktığınızda, bir çiçeği canlı canlı kokladığınızda, bir türküyü canlı canlı dinlediğinizde; mutluluğunuzun, hüznünüzün, insani değerlerinizin, var olmanızın hissini doyasıya yaşıyorsanız; tiyatro izlediğinizde de varoluşunuzun iklimlerinde gezinir, güler, duygulanır, düşür ve insan kimliğinizin fazlasıyla farkına varırsınız… O yüzden diyorum ki; tiyatro iyidir…
İzleyin…

 
Toplam blog
: 42
: 435
Kayıt tarihi
: 02.10.07
 
 

Atatürk Üniversitesi Sahne Sanatları Dramatik Yazarlık Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolar..