Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '19

 
Kategori
Tiyatro
 

Tiyatro Sezonu Biterken

Tezat Sanat çatısı altında “Anılarla Atatürk” oyunuyla bir sezonun daha sonuna geldik. Tek derdimiz Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü anlatmaktı. Onun kanlı canlı, yaşayan, nefes alan ve aramızdan biri olduğunu herkese anlatmak, tanıtmaktı.

23 Nisan 2018’de başladığımız “Anılarla Atatürk” oyunumuz gerek İstanbul’da gerekse Anadolu’nun bir çok şehrinde sahne aldı. Her sahnelemede birbirinden güzel olaylara şahit olduk. Oyun öncesi ve sonrası seyircinin olumlu reaksiyonları ne kadar doğru bir iş yaptığımızın ispatıydı.

Bugün izin verirseniz sizlere sezon boyunca yaşadığımız ilginç olayları anlatmak isterim. İstanbul Caddebostan Kültür Merkezi’nde oyundan sonra 1928 doğumlu bir beyefendi selamla sırasında ayağa kalkarak söz istedi. Kendisine seve seve izin verdik. Anlattığı anısını aynen aktarıyorum:

“Atatürk öldüğü gün kızamık olmam sebebiyle evde hasta yatağımda yatıyordum. Haberi alınca hasta yatağımdan koşarak çıktım. Dolmabahçe Sarayı’na gitmek ve Ata’mın ölümünden duyduğum üzüntüyü paylaşmak istiyordum. Annem ve anneannem hasta olduğum için evden çıkmama izin vermediler. Çok ağladım. Evin her köşesini aradım gizlice çıkmak için. Ama başaramadım. Sokak kapısına geldiğimde annem ve anneannemin kapıya koyduğu eşyalarla beni engellemeye çalıştıklarını gördüm. O gün, o hafta evde bir köşede hiç konuşmadan sessiz sessiz ağladım.”Bu duygulu anının ardından bana cebinden çıkardığı Atatürk imzalı kalemi hediye etti. Benim için dünyanın en değerli hediyesi ve anısıydı. Mesleğimi bu kadar çok sevmemin en önemli sebeplerinden biri buydu işte.

Bir başka olay da Çorlu’da yaşadık. Oyunumuzu organize eden Rotary Kulübü oyunun bütün biletlerini satmıştı. Fakat seyirci olarak huzur evlerinde yaşayan yaşlıları ve sevgi evlerindeki kimsesiz çocukları seyirci olarak getirmişti. Bilet alan iş insanları koltuklarını hediye etmişti. Benim için gurur verici bir durumdu. Oyun oynanırken huzur evlerinden gelen yaşlıların duygu dolu sözlerini ve seslerini duyuyordum. Sevgi evlerinden gelen çocuklar gözleri ışıl ışıl beni seyrediyordu. Oyun sonrasında bu çocuklar üstlerinde Atatürk tişörtleriyle sahneye gelip bana çiçek verdiler.

Gözlerim doldu. Benim için dünyanın en büyük ödülüydü. Hepsine tek tek sarıldım, kucakladım. Onlara Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü anlatabilmiş olmak, hafızalarında bir iz bırakmak benim için dünyanın en önemli vazifesiydi.Yine İstanbul içinde bir salonda oyunumuzun ardından bir grup seyirci sahne arkasına gelerek sohbet etme isteğini belirtti. Henüz üzerimdeki ter kurumadan onları yanıma aldım ve sohbet ettik. Oyunla ve Atatürk ile ilgili çok güzel sözler sarfettiler. Ama bir tarih öğretmeninin sözleri o anda beni kalbimden vurdu:

“Cüneyt Bey ben tarih öğretmeniyim. Mustafa Kemal Atatürk’ü bir okul sezonu boyunca tarih derslerinde çocuklara anlatıyorum. Ama siz bir saat içinde bizim bir yıl boyunca anlattığımız konuları çok güzel aktardınız. Tebrik ederim.“İşte bu söz o kadar önemliydi ki. “Anılarla Atatürk” oyunu için yola çıkarken amacım tam da buydu. Amacıma ulaştığımı bir seyirciden duymak ise gurur vericiydi.

Her oyun bir anı demek. Sahneye çıktığım her yerde birbirinden keyifli anıları yaşamak mesleğimin en güzel yanıydı. İstanbul’da bir salonda siyasi parti Gençlik Kolları Başkanı’nın söyledikleri de gurur vericiydi:“Cüneyt Bey bu zamana kadar izlediğim Atatürk oyunları içinde en çarpıcı olanıydı. Atatürk’ü duygularıyla sahnede görmek, onun insan olduğunu, aramızda yaşadığını hatırlamak tüylerimin diken diken olmasına sebep oldu.”

Bu sezon toplam 50 gösterimin ardından bunun gibi daha o kadar çok şey yaşadık ki, kelimelerle anlatmak mümkün değil. Bu nedenle yaz tatili sonrası üçüncü sezonuna başlayacağımız “Anılarla Atatürk” oyunuyla birlikte iki yeni projemiz de hazırlamaya başladık.Çanakkale 57.Alay’ın hikayesini anlatan yeni oyunumuz ve Mesnevi’den hikayeler aktaracağımız meddah gösterimiz yaz aylarında hummalı bir çalışma sonrası seyircimizle buluşacak.

Amacım mesleğimi öne çıkarıp böbürlenmek değil, maddi yönüyle sıkıntılar içinde gerçekleştirdiğim oyunculuğun güzel yanlarını size aktarabilmekti. Umarım başarılı olmuşumdur.

Yeni tiyatro sezonunda görüşmek dileğiyle,

 

 
Toplam blog
: 50
: 411
Kayıt tarihi
: 01.05.12
 
 

Konservatuar mezunu tiyatro oyuncusu, seslendirme sanatçısı ve eğitmen. ..