Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '09

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
Okunma Sayısı
2923
 

Tiyatrom... Berlin'in tek Türk tiyatrosu kapanmak üzere!

Tiyatrom... Berlin'in tek Türk tiyatrosu kapanmak üzere!
 

Hürriyet Avrupa muhabiri sevgili Murat Tosun'a teşekkürlerimle.


Bana, Almanya’da doğup büyüdüğüm halde, türkçe diksiyonumun neden düzgün olduğunu soranlara verdiğim cevap genelde şu şekilde oluyor.

“ Şimdi efendim bunun sebepleri aslında çok basit. Aile içi bilinçli dil eğitimi, Türkçe okumak, Türkçe yazmak ( MB’de mesela : ) ve tiyatro...” İlle de TİYATROM...

Tiyatro (TİYATROM) deyip geçmemeli...

Tiyatrom’un, Türkçe dil eğitimi alma şansı olmayanlara, doğru Türkçe konuşabilmeleri, kültürümüzü anlayıp yaşayabilmelerindeki katkısı sanıldığından çok daha fazla. 6800 gencimize kültürel ve lisan anlamında elini uzatmış olan bir kurumdur Tiyatrom. Berlin Türk nüfusuna oranla (çeyrek milyon) az olarak niteleyebileceğimiz bu insanların çoğunun ortak yönleri Berlin’in tek Türk tiyatrosu olan TİYATROM ve Yekta hocalarıdır. Bu şanslı gençlerin içerisinde kızım ve kızkardeşim de var. Şimdilik...

Tiyatrom’un 25 yıldır yöneticisi olan sn. Arman bu süre içerisinde binlerce gencimize tiyatro kanalıyla kültürümüzü, dilimizi başarıyla aşılamış, sosyal çalışmalarılya bir çok gencimizi sokaklardan, kumar otomatları ve uyuşturucudan uzak tutmaya çalışmıştır.

İşte yaşadığım kentin bu değerli kurumunun ve tiyatro severlerinin sıkıntısı hayli büyük bugünlerde.

Berlin senatosunun mali yardımlarını kesmesinden dolayı TİYATROM’un perdeleri bir daha açılmamak üzere inmesine sebep olacak

Konuyla alakalı Hürriyet Avrupa muhabiri sevgili Murat Tosun’un haberi:


Berlin'de RBB bünyesindeki Multikulti'nin yayınlarının durdurulmasıyla, 30 yıllık Türkçe yayınlarına son verilirken, Türkçe'ye ve Türk kültürüne bir darbe de, Tiyatrom'un kapanmasıyla yaşanacak. Bugüne kadar Türkiye ve dünya çapında bir çok ünlü isme ev sahipliği yapan Berlin'in tek Türkçe tiyatrosu Tiyatrom kapanma tehlikesiyle karşı karşıya.

Fazıl Say'dan Timur Selçuk'a, Şener Şen'den Yıldız Kenter'e kadar bir çok ünlü sanatçının sahne alıp zaman zaman da sanatsal çalışmalarını sürdürdüğü Tiyatrom, Berlin'de yaşayan Türk toplumunun desteğini bekliyor.

1984'de kuruldu

Berlin Senatosu'nun maddi desteğiyle 1984 yılında kurulan Tiyatrom'da bugüne kadar 6 binden fazla genç eğitim aldı. Geçtiğimiz yıl Sol Parti ve SPD yönetimindeki Berlin Senatosu'nun maddi desteğini çekmesinden sonra gönüllü olarak çalışmalarına devam eden Tiyatrom'a destek gelmezse kısa bir süre sonra faaliyetlerine son verecek. Yıllarca Türkçe tiyatro oyunlarına, konserlere ve kültürel etkinliklere ev sahipliği yapan Tiyatrom'un binası Walldorf Vakfı'na ait.

6 bin öğrenciye eğitim

Tiyatrom'un kuruluşundan bu yana yöneticiliğini üstlenen ve gençlere tiyatro eğitimi veren Yekta Arman, 'Bu 25 yıl içerisinde yaklaşık 6 bin 800 öğrenciye amatör tiyatro eğitimi verdik. Burada doğup büyüyen çocuklarımız, kendi dillerini ve kültürlerini öğrenmede büyük sıkıntı yaşıyor. Kurumumuz da verdiğimiz tiyatro eğitiminde çocuklar hem Türkçe'yi hem de kendi kültürlerini tanıma fırsatı buldu.

Ama bunun yanısıra, Türkçe ve Almanca iki dilli oyunlar da sahneledik. Bugün o gençlerin belki çok azı profesyonelleşip tiyatro veya benzeri bir sanat dalında faaliyet gösteriyor olabilir. Ancak hayatını tiyatro ile şekillendirmeyenler bile Tiyatrom’dan aldıkları eğitimle, hem Türkçe'yi hem de kendi kültürlerini tanıma fırsatı buldular. Bundan da gurur duyuyoruz' dedi.

12 bin imza toplandı

Tiyatrom'un kapanmaması için düzenlenen imza kampanyasında şu ana kadar 12 bin imza toplandığını söyleyen Yekta Arman, Tiyatrom'a destek amacıyla 23 Ocak'ta Tiyatrom'da düzenlenecek bir geceye, tüm Berlin’lileri davet ediyor.

Tiyatrom binasının sahibi konumundaki Waldorf Vakfı'nın şu ana kadar kira konusunda müsamahalı davrandığını kaydeden Yekta Arman, bir özeleştiride bulunarak, 'Belki biz yaptığımız kültürel ve sanatsal çalışmaları yeteri kadar duyuramadık. Ancak, bu çalışmalarımızın yok sayılması anlamına gelmemeli. 200 binden fazla Türk nüfusuna sahip Berlin'de Tiyatrom, bu insanlar için önemli bir sanatsal ve kültürel boşluğu dolduruyor. Tiyatrom bu insanların sanat ve kültüre ulaşmadaki köprülerinden biridir' dedi.

ÜNLÜLER GEÇİDİ

25 yıldır faaliyet gösteren Tiyatrom'a Türkiye'den de bir çok ünlü oyuncu konuk oldu. İşte Tiyatrom'un konuk ettiği ünlü isimlerden bazıları: Ayla Algan, Yıldız Kenter, Fazıl Say, Timur Selçuk, İclal Aydın, Şener Şen, Kerim Afşar, Rutkay Aziz, Toron Karacaoğlu, Hadi Çaman, Uğur Yücel, Suna Pekuysal, Erol Günaydın, Genco Erkal, Sumru Yavrucak, Ferhan Şensoy, Gülriz Suriri, Zihni Göktay, Can Yücel, Hilmi Yavuz, Duygu Asena.

Tiyatrom'un faaliyet alanları:

-Farklı yaş grubundaki çocuklara amatör tiyatro eğitimi veriliyor
-Çocuk ve gençlik oyunları sahneleniyor
-Yetişkinler için oyunlar sahneleniyor
-Misafir oyunlara ev sahipliği yapıyor
-Edebi akşamlar, paneller ve açık oturumlar düzenleniyor
-Konserlere ev sahipliği yapıyor
-Ayrıca Tiyatrom bünyesinde oluşturulan Çocuk Korosu'nda çocuklara müzik eğitimi veriliyor.

Hürriyet Avrupa’yı duyarlı haberciliğinden dolayı tebrik ederim.

Kültürel ve eğitimsel anlamda Tiyatrom’dan çok şey alan (Berlin’li) Türk’leri Tiyatrom’a sahip çıkmaya çağırıyorum!

Sevgili MB editörlerinden Milliyet Avrupa’nın konuyla alakalı haber yapması yönünde tavsiyelerini rica ederim. Tiyatrom’un telefon numarası. 030 ( Berlin ) 615 20 20 yetkili kişi Yekta Arman

Berlin/ 11.01.2009

Tiyatrom ile alakalı link’ler http://www.siyah-beyaz.com/tytrm.htm

http://www.multikulti.de/aktuelles/tuerkisch/eski_berlin_guendemi/t_yatrom_un__perdeler.html

http://ha-ber.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1467&Itemid=10

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yekta Bey ile çok dolu bir söyleşi yaptık. "Konuyu renklendirmek" tabirini meslek kalıbı nedeniyle kullandım. Bir an hepimiz için aynı anlamı ifade ediyor gafı ile yazmışım. Misal; yayın bitince de "geçmiş olsun"deriz:))) Çok ses, çok renk demek. Yoksa Yekta Bey konuya son derece vakıf ve dediğin gibi anlatacak çok şeyi vardı. Benimki ânı yakalamak ve sesleri tesbit etmek. Ne derler, tiyatroda var ya... Durum komedisi... Yani o ânı, mümkün olduğunca aktif hale getirip bolca ses katmak... Doğaçlama yaratmak. Umarım yanlış anlaşılmadım... Umarım Yekta Bey önceki yorumumu okuyup, üzülmedi. Yayın çok güzeldi. Yekta Bey'e, sana, Alev Hanım'a sonsuz selamlarımı gönderiyor, "Tiyatrom"un geleceğinde Türkçe oyunlar diliyorum...

vakayinüvis 
 14.01.2009 17:00
Cevap :
Yayını baştan sona dinledim. Gerçekten keyifli bir yayın oldu. Bu duyarlı tutum için sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Yayınınızda daha sonra çıkan ses sanatçısının adını ... Ertaş You tube'a yazdım ama bir tane türküsü çıkmadı. Şimdi adını unuttum soyadı Ertaş olsa gerek. Mükemmel bir ses. Bana onunla alakalı link verebilirsen çok memnun olurum. Sevgilerimle  16.01.2009 23:26
 

Ne zaman insanların bir faydası dokunacak sus pus kesiliyor insanlar. Faydaları dokunacak yaa. Nerde saçma sapan geyik muhabbeti ordayız. Duyarlı arkadaşlarıma kendi adıma teşekkür ederim. Ben tiyatro konusunda çok hassasım. ''SANATSIZ KALAN BİR MİLLETİN HAYAT DAMARLARINDA BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.'' İlerici toplum modelini silmek istiyorlar. Almanya'da Türkler'e ait ne varsa yok etmek ve Türkçeyi bile duymak istemiyorlar belli ki. Çok üzücü bir durum. Ne yapılabilir bu konuda? Yapabileceğimiz bir şey varsa seve seve yapmaya hazırım ben kendi adıma. Duyarlılığın için teşekkürler dostum. Umarım en kısa zamanda her şey yoluna girer. ( Blogda şiirlerine de yer verirsen sevinirim. Çünkü çok başarılılar.Şiir kitabı çıkarmayı düşünüyor musun?) Selamlar eşine ve kızına. Sevgiler dostum. Daima SANATLA KAL.

gdfhnjhngkm 
 14.01.2009 15:09
Cevap :
Teşekkür ederim sevgili M.I.K. Blog'dan bir arkadaşımla tiyatrom ve İstanbul'da sergilenmek üzere bir oyun yazmayı düşünüyoruz. Mizahi bir oyun olacak. Sevgili Gülname yapabileceğinin en iyisini yaptı. bunun dışında taa Türkiye'lerden ne yapılabilinir ben de tam olarak bilmiyorum. Şiirlerime bir tarihte bir arkadaşımın ısrarıyla ayda bir olmak üzere yer veriyordum. O arkadaş MB'den ayrılınca biraz aksadı. :) yorumun için yine yeniden çok teşekkür ederim dostum. Eksik olma  16.01.2009 23:23
 

Yekta Bey'le görüştüm bugün. Yarın telefonumu bekliyor. Almanya saatiyle yaklaşık 12.30 sularında yayında olacağız. Konuyu renklendirmek için başkaları da konuşmak ister mi acaba? Yarın frekans no'larını yazarım... Sevgiler...

vakayinüvis 
 13.01.2009 19:20
Cevap :
Teşekkür ederim Gülname. Renklendirmek için kimler katılmak ister acaba? Bilmem ki:) Seyir defterinemi yazsaydık bişeyler??? Neyse yekta hocamın anlatacakları baya bir vardır. ( Bir dokun bin ah işit ) Zamanın yeteceğini sanmıyorum. Sevgiler...  13.01.2009 23:07
 

Senden mail bekliyorum, unutmadın di mi? :)

Faruk Sürener 
 13.01.2009 15:06
Cevap :
Unutur muyum hiç dostum. Tam aksine, ben burada ki zemini hazırladım bile. Artık iş bize kalıyor. Gerçekten önemli bir ihtiyacı alnımızın akıyla karşılayacağımıza eminim. Sevgilerimle...  13.01.2009 16:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 121
Toplam yorum
: 1031
Toplam mesaj
: 141
Ort. okunma sayısı
: 1779
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster