Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

TKY

Ekonomik alanlarda, sınırların kalkması, Sosyal alanlarda, sivil toplum örgütlerinin güçlenmesi, Siyasal alanlarda, katılımcı demokrasi anlayışının hâkim olması ve bireye verilen önemin artması şeklinde değişimin pratik sonuçları olarak değerlendirilebilir. Değişimin merkezinde insanın olması ise; insanın içinde yaşadığı ve aktif olarak görev aldığı toplum ve kurumlara yönelik rol ve eylemlerinin de değişmesini zorunlu kılmıştır. Bu da; görev ve fonksiyonu insan eğitimi olan eğitim sistemini değişmeye zorlamaktadır. Eğitim örgütlerindeki değişim; hem rolleri farklılaşan bireyin eğitimine yönelik hazırlanan pogromların içeriğinde, hem de bu etkinlikleri planlayan, örgütleyen, koordine eden ve denetleyen yönetim boyutunda düşünülmelidir. 

TKY nin İlkeleri A- Sürekli gelişme (kaizen) Faydaları: Canlılık, amaçlara yoğunluk, iş gören eğitimi, motivasyon, problem çözme B- Katılımcı Yönetim: TKY insana verdiği önemin bir ifadesidir. Çalışanların üretken olabilmeleri, yeteneklerinin ortaya çıkarabilmesine bağlıdır. Üretken birey, içinde mutluluk ve haz duyar. Ait olma duygusu gelişir. Etkin bir okul kültürü ile “ben” yerine “biz” anlayışı gelişir. 

Faydaları: · Düşünceleri ifade etme ortamında özgünlük ve özgürlük. Farklı eğitim olanaklarını sağlamak. İşbirliği ve ait olma anlayışının gelişmesi. Bilgi, hayal gücü, karar verme ve değerlendirme yeteneği gelişir. İş yerinde çeşitlilik ve zenginliğin gelişmesi, liderlik potansiyelinin ortaya çıkması, iş görenlerin aktif rol oynamaları C- Müşteri Odaklı Yönetim Anlayışı: Kaliteyi müşteri tamamlar. Okulda temel müşteri “öğrenci” dır. Öğrencinin eğitim merkezine oturmasıyla “öğrenci odaklı eğitim” anlayışı gündeme oturmuştur.” Öğretme” yerine “öğrenme” kavramı ön plana çıkmıştır. D- Üst Yönetim Anlayışı: Lider kaliteyi sağlama da ve örgütü geliştirmede esas sorumlu kişidir. TKY de statik, mevcudu korumaya çalışan yönetici başarılı olamaz. E- % 100 Kalite F- O (Sıfır) Hata Denetim, yönetimin önemli bir sürecidir. Aslında denetim, bütünüyle yönetim sürecinin her alanda yer alan bir süreç özelliği taşır. Klasik denetim anlayışında; verim, emretme ve kontrol öğeleri görülür. Çağdaş denetim anlayışında; kontrolden çok eğitimi geliştirme süreci olarak bakılır. Program geliştirme, öğretimin örgütlenmesi, personel alma, araç ve kolaylık sağlama, HİE düzenlenmesi, yeni personeli yönlendirme, özel hizmetler sağlama, halkla ilişkileri geliştirme ve değerlendirme denetim konuları olarak ele alınır. 

Klinik Denetim Aşamaları: · Gözlem öncesi görüşme, analiz, gözlem sonrası görüşme, gözlem sonrası analiz kliniksel denetim; TKY amaç ve ilkelerine uygun, öğretim sürecini geliştirici, verimliliği ve kaliteyi arttırıcı bir yaklaşımdır. Çağdaş Denetimin Öğeleri olan; Durum saptama, geliştirme, düzeltme, değerlendirme, sıfır hata ve kalite halkalarıdır. Çağdaş bir eğitim denetiminde, görünüş değil, eğitimin amacı, sorgulayıcı değil rehber, ceza değil motivasyon olmalı. 

Öneriler: 1- TKY de güven, moral ve iç denetim esastır. 2- Denetimde yetki, 3- Denetimde lider özellikleri ön plandadır. 4- İlgili öğretim kurumu, akademik birim ile işbirliği içindedir. 5- HİE vardır 6- Denetimde bölge özellikleri gözlenir, 7- Denetimde süreklilik, kalıcılık ve geliştiricilik esastır. 8- Müşteri memnuniyeti ilkesine dayanır. 

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..