Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '12

 
Kategori
Söyleşi
 

TO BE, OR NOT TO BE

TO BE, OR NOT TO BE
 

Bülent Savur. Bartın'ın yeni valisi.


 

 

Bartın’ın eski  valisi İsa Küçük, hala gündemde. Yenisi  ise, çoktan vazifede. Harıl harıl dosyalar açılıyor, dosyalar kapanıyor. “ Bartın için ne yapabilirim” düşüncesi ise, ağırlığını  koyuyor.

Aynı şekilde yeni Vali Bülent Savur’un önünde, ardında bitmeyen “hoş geldin” kuyrukları var. Bartın ve Bartınlı bu işe önem verir. Ama, bıktırmadan olması, en cazibi.  Bazı Bartınlılar, “Bırakın adamı da rahat  vazife yapsın, meşgul etmeyin” demekte.

Cumhuriyet’te Oktay Ekinci, köşesinden sesleniyor: “ Vali İsa Küçük Neden Merkezde?” diyerekten. Ekinci, konuyu irdeledikten sonra meseleyi tatlıya bağlamış sonunda “1sa Küçük, yeni bir ilimize armağan edilmesi dileği ile” diyerekten.

Evet. Eski Vali, hala gündemde. Gönlü, Bartın ve Bartın’lılarla dolu. Geçen gün Bartın’da, Erdoğan Özdemir Bey ile yemek yiyoruz. Telefonla konuştuktan sonra ben aldım ahizeyi. Telefonun ucunda İsa Küçük Beyefendi var. İlk sözü ne oldu biliyor musunuz? “ Hoş geldin” demek oldu.

O; hala kendisini, Bartın’lı sayıyor, Bartın’da olduğunu sanıyor, kendisini ev sahibi olarak görüyor. Böylesi güzelliğe sahip çıkmağa can kurban. Bu sahneyi, önüme gelen herkese anlatıyorum coşkuyla “hoş geldin” dedi diye. Dinleyenlerin gözü, benim gibi yaşarıyor. İşte kadir kıymet bilmenin şaheseri bu.

Yeni Valimizle tanıştık. Hiçbir  not almadım, bir şey sormadım da. Çünkü hep o konuştu. Sadece, sözü, yıkılan eski  Ortaokula getirerek  “Bu binanın aynısı yeniden yapılacaktı ve temel atıldı merasimle” dedik. Devamla “ Bodasaki’nin bu okulundan mezun olmuş binlerce Bartın’lının gözünde bu okulun kıymeti büyük. Bu okulu yeniden inşa edecek olanlar, ömür boyu  baş tacı edilirler” dedim. O kadar. Bir de  "Yazar çizerler Bartın'a  sıklıkla gelirse, her biri fahri Bartın sevdalısı olarak yerlerine döndüklerinde, şehri baştacı ederler" diye de ekledim..

Vali Savur “ Bodasaki’yi yeni duydum. Okulun durumunu da tetkik ettireceğim” dedi. Kendileri başmüfettişlikten geldikleri için, ettirecekleri tetkikten bir hayır çıkacağını düşünüp, sevindik tabi. Hımmm, dedik,  müfettiş gözlüklerini çıkarmadığı da nasıl belli oluyor” diye de düşünmeden edemedik doğrusu.

İşte halktan,  Valimize çalışma imkanı verilmezse, netice budur. Ben, hep suskun kaldım. O gözleri kapalı fısıltılı halde konuşuyordu.

Kalkarken, yerime oturttu. “Adetimiz, resim çekip hediye etmektir” dedi. Resim  anında veriliyordu. Baktık resme, buraya koyamadım. Zira  istediğim gibi değildi resim.

Şehirde  bir çok temaslarda bulundum.  Eskisinin, “mahkemelik olur da”, yine Bartın’a döner mi ?  diyenler mi ararsınız. Daha neler neler. Hepsini yazmayalım, ayıp olur.

 “ 2012 LYS’de, başarı oranı ile iller arasında birinci sıraya yerleşen Bartın’da, son 6 yılda eğitim alanına 20 milyon lira harcandı. Bu uğurda valilik konutu bile satışa çıkarılırken, gelirin, eğitim için harcanmasına karar verildi” İşte bu haber, iktidar yanlısı bir gazetede yayınlandı.

Bu habere bakıp bakıp, hani, düşünmüyor da değilim.

Bilmem kendileri icabet eder mi? Bizce iktidar, eski Valimizi Milli Eğitim Bakanı yapmalı. Yurt çapından kendisinden istifade edilmeli.

Bu Türkiye  çapında,  eğitim camiasında “parmak ısırtan” haberdi. “Bartın küçük yer. Sesini duyuramadı” diyenlere  inat, hatırı sayılır bir  cevaptı yaptığı  bu icraat. Sade bu mu? Hangi birisini saysak acaba?

Sayın Ekinci’nin tavsiyesine uyarak “ İsa Küçük’ün, yeni bir ilimize “armağan” edilmesi” dileği ile diyoruz.

Bütün mesele, kim gelirse gelsin, projeleri devam ettirmek, ve eskilere yenilerini eklemek. Bakacağız, göreceğiz..

Kısacası, "olmak veya olmamak arasında bir şey."

Yeni Valimize de, başarılar diliyoruz.

  

   

 

 

                                                    BARTIN'IN ESKİ VALİSİ İSA KÜÇÜK

  

  

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..