Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '14

 
Kategori
Şiir
 

Tohum

Tohum
 

Ne bülbülden ne neyden

Bir ses geldi derinden

Sanki bir nazm (sıra, tertip, kafiye) durumu

Dinledim huşu içinde

Baktım bahçede erguvan açmış

Burnuma bahar kokusu geldi

İçim coştu

Bir sâde-dil (derin meselelere aklı ermeyen) olsam belki kolay

Ama işim zor, şu engin tecrübeler olmasa ne güzeldi

Yine daldım engin hakikatler diyarına, evet işim zormuş idrak ettim

Zaten şu zati fikirler hep engel olmadı mı bana son günlerde

Bir türlü kurtulamadım yine zuhur (ortaya çıkma) ettiler

Kalbimdeki hüsn (güzellik, iyilik) ile daldım doğaya

Bir tohum misali yıllar sonra toprakla, suyla temas edince nasıl da yeşerirse

Mahrup (harabedilmiş, dağıtılmış) olmamak için

Biraz daha yeşertmeye karar verdim içimdeki coşkuyu

Tarlayı seçmekti mühim olan

İşte zorluk burada agleb-i ihtimal (büyük olasılıkla) daha beklemek gerek

Rûhum bana yine dur dedi

Durdum…………………………

 

 

Bojidar Çipof  
 4 Mayıs 2009


http://www.antoloji.com/tohum-50-siiri/

 
Toplam blog
: 336
: 625
Kayıt tarihi
: 29.01.10
 
 

Araştırmacı yazar BOJİDAR ÇİPOF: 1953 yılında İstanbul'da doğdu. Ailesi; Ege Makedonyasından İsta..