Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '15

 
Kategori
Güncel
 

Tok açın halinden anlamalı.......

Tok açın halinden anlamalı.......
 

Bu yazımda konu olan olay Andersen'in Kibritçi Kız masalına benzese de gerçek bir olay. Andersen'in bu çok ünlü masalını hatırlarsınız. Bir yılbaşı gecesi kibrit satan çok fakir bir kız penceresinden gördüğü bir eve hayran oluyor. İçerde bir yeni yıl masasının kurulduğu, masanın üzerinde dumanı tüten bir hindi dolması ve envaı çeşit yiyeceğin yer aldığı, noel süsleri ile süslenmiş bu evi görünce üşüyen ayaklarını ellerini ısıtmak için elindeki tüm kibritleri yakan ve hayal kuran bir küçük kızın öyküsü bu.Yeni yıl sabahı sokağın köşesinde elinde yanmış kibrit çöpleri, donmuş bir halde bulunan biçare bir yavrunun öyküsü.

Sabah günlük gazetelerden birinde okuduğum ve bana bu masalı çağrıştıran ve bu masal kadar duygularımı yerle bir eden bir haberi sizlerle paylaşmak istiyorum bu yazımda.

Olay Doğu Anadlou'da bir köyde geçiyor. Yılın büyük bölümü karla kaplı, soğuğun tavan yaptığı şehirden oldukça uzak bir köy. Köyün ilkokulu ki okulun ismi çok güzel.Mehmetçik İlköğretim Okulu.Okulun öğretmeni aynı aileden okula gelen 4 kardeşin hiç bir gün beraber okulda olmadıklarını fark ediyor. Olayı araştırdığında çok acı bir gerçekle karşılaşıyor.

Meğer  4 kardeş evdeki tek mont ve ayakkabıyı ortaklaşa kullanarak okula geliyorlarmış. Her gün bir kardeşin mont ve ayakkabıyı giyip okula gelebildiğini düşünürsek ancak dört günde bir okula geldiklerini anlıyoruz.

Bu çok acı ve bir o kadar da duygulu olay iyi ki Andersen masalı gibi sonlanmıyor. Okulun çok idealist öğretmeni kendi çabaları ile temin etttiğ mont ve botları bu okumaya çok hevesli yavrulara vererek olayı çözümlüyor.

Tabii buna benzer bir çok olay bu kadar güzel sonlanmıyor. Evinden kilometrelerce uzaktaki okul yolunda donan bir çok yavrunun haberini hatırlıyorum.

Benim bu yazımda değinmek istedim başka bir yönü olayın. Ben evlerinde çeşit çeşit ayakkabısı, botu ve montu olan bir çok öğrenci tanıyorum. Acaba bu çocuklar Doğudaki kardeşlerinin ne zorluklarla okuduğunun farkında mı?

Tok açın halinden anlamaz diye bir atasözümüz var. Bence tok açın halinden anlamalı.Komşusu açken tok yatıllmaz diye de sözlerimiz var.

Çocuklarımıza sahip oldukları şeylerin ne kadar değerli olduğunu ve buna sahip olamayanların durumunu anlatalım ,

Tabii çocuklarımıza anlatmadan önce kendimiz de bu konuyu iyice anlayalım.

Tok açın halinden anlamalı bence.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..