Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Edebiyat 1. sınıf 2. Öğretim öğrencilerinin sorularına cevaplarım

Geçtiğimiz günlerde  Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Edebiyat Bölümü Öğretim Üyesi Yard. Doç.Dr. Osman Yıldız hem gündüz hem gece öğrencilerine konuşma yapmam için beni davet etmişti. Edebiyat’ın güzelliklerinden bahsederken  onların sorularını da cevaplayayım dedim.

SORU- Biz bir topluluk karşısında konuşmaya çekinirken , siz  bu rahatlığı ve özgüveni nasıl kazandınız ?(İsmail Atlı)

CEVAP- Bende daha önce bu çekingenlik var iken insanlar ile iletişim kurarak, onlarla sohbet ederek, özgüven kazanma yollarını anlatan yazıları okuyarak ve hayata uygulayarak bu özgüveni ve rahat konuşmayı elde ettim. Yarının Edebiyat Öğretmeni olacak sizler de özgüven kazanma yolları konusunda yazılar ve kitaplar okuyarak hayata uygularsanız ve sık sık insanlar ile iletişime geçerseniz zamanla  sizde benim gibi özgüven sahibi insanlar olabilirsiniz

SORU-Sizin kendinize olan inancınız çok kuvvetli. Tabii ki her şeyin başı inanmaktır. Biz bu inanca nasıl ulaşabiliriz? (Bilal CELEP)

CEVAP- Başaracağınıza önce kendiniz inanacaksınız. Sonra çevrenizde size inanacak ve inancınızı hep ayakta tutacak olumlu düşünen ve sizi güçlü hedeflere yönelten insanlara sık sık ziyarette bulunarak onların nasıl güçlü inançlar edindiklerini izleyerek  uygulayacaksınız. Bu bir hafta ya da bir ay sürecek şey değil, bazen yıllarca sürebilir ama  er yada geç güçlü inançlar elde eden insanların yanında  yaşayan insanlarda  güçlü inançlar elde ederler.

SORU-Edebiyatın bir ahengi vardır. Sanat dediğimiz şey bu ahenk ile olur. Siz bu ahenkten küçük yaştan bu yana ırak olmanıza rağmen  bu denli ilerlemiş ve edebiyatı benliğinize kazımışsınız. Bunun azimle olduğu aşikardır. Benim sorum şu, bu azmi tetikleyen ne oldu? ( Oğuzhan Meral)

CEVAP- Toplumumuzda  , engelliler başkalarının  yani aile fertlerinin hatta  devletin desteği ile ancak ayakta kalır engelliler başkalarına  faydalı olmaz, başkaları onları himaye eder inancı var. Ben engellilerin de engellerine rağmen başarılı olacaklarını isterlerse engellerinin verdiği dezavantajları avantaja dönüştürebileceklerini ispatlamaya çalışmaktayım. Bir işitme  engelli insan engelli olsa da konuşmasını güzelleştirebilir çalışma ile  diye düşünerek  sizlere  konuşma yapacak özgüven  ve etki ile karşınıza çıkıyorum . İnsan yeter ki istesin. Zorlukların üstesinden gelebilir. Bu azmimi tetikleyen şey insanlara faydalı olma arzusu.

SORU- Ben kendimle alakalı soru sormak istiyorum. Ben güzel yazıyorum ama konuşmaya başladığım zaman çok anlatım bozukluğu yapıyorum. Sizce bu eksikliği nasıl giderebilirim? ( Duygu DALKILIÇ)

CEVAP- Yazdıklarınızı  yüksek sesle okuyarak ve  tane tane okuyarak bu egzersizleri sıkça yaparak bunu  aşabilirsiniz. Çok yazar güzel yazıyor ama ne yazık k, konuşmaya gelince  güzel konuşamıyorlar. Bunun sebebi de  yazmaya verdikleri önemi konuşmaya vermiyor olmaları olsa gerekir. Siz gene de egzersizler yaparak  güzel konuşabilirsiniz .

SORU- Kişisel Gelişim hakkında daha önce  de bir çok kitap takip etmiştim. Ben şimdi sizin kitabınızı alıp okumak istiyorum. Sizi kişisel gelişime iten sebep nedir? Bu konuda nasıl geliştiniz? ( Hatice İLHAN/ Makbule YANAK)

CEVAP- Kitaplarım Gaziosmanpaşa Üniversitesi merkez kütüphanesinde bulunmaktadır. İsteyen alıp okuyabilir. Beni kişisel Gelişime iten sebep insanlara faydalı olmak ve kişisel gelişim   kitap ve dergilerinin  bir engelliyi bile eğer o kitap ve dergileri ciddi okur ve uygularsa insanı geliştireceği konusunda gençlere  inanç aşılamaktı. Bunu başarmak bana mutluluk verdi. Güzel okuma yazma egzersizleri yapan insan her zaman gelişebilir.

SORU- Şu an günümüzde  gençlerde bir serbestlik var. Bunun nedeni her şeyin önlerinde olması ve  sizin o zorluklardan çıkıp bu aşamaya gelmeniz  şimdiki gençlere  bir etki yarattığını  düşünüyor musunuz ? (Burak İLHAN)

CEVAP- Tabii ki etki yapar. Konuşmalarımdan sonra bazı öğrenciler eğer gerçekten kendilerini geliştirmek isterlerse  bizi ziyaret ederler. Ben onlara dergiler armağan ederim. Şiir yazanlara  gazetede şiir köşesini hazırlayan  arkadaş ile tanıştırırım. Röportajlar yaparım. İyi niyetli olan gelişime açık insan bizden faydalanır. Kimi insan ise dalga geçer. Ben uzaklaşırım. İnsan gayreti ve niyetleri ile vardır  veya yoktur. İyi niyetli ve gayretli insana  evren yardım eder. Biz gençlere yol gösterir  ve kapımızı açarız. İsteyen  gelir faydalanır istemeyene kimse faydalı olamaz.

SORU- Sizin bu başarılı durumunuz  kendi acizliğimi ortaya koydu. Turan Abi, gerçekten başarılarınız bana yol gösterdi. Allah’a şükür rahat duyabiliyorum ama  sizin kadar  başarılı değilim. Bugünden sonra daha dikkat edeceğim. Nasihatleriniz için çok çok teşekkür ederim.(Azime)

CEVAP- Bunu aciz olmak değil de biraz pısırık olmak diyelim. Gayret ederseniz sizde çok çalışkan insan olabilirsiniz. Benim için güzel duygularınıza çok teşekkür ederim. Bu konuşmam ilham verirse size sizin hayatınızın güzelleşmesi demektir. Başarılar dileklerimle.

SORU- Kişisel Gelişmede özellikle üzerinde yoğunlaştığınız konu nedir? Bu seviyeye gelmenizde asıl özgüveni kimden aldınız ? (Neslihan Baksı- Siirt)

CEVAP – kişisel gelişimde  en önemli nokta bence düzgün ve etkili konuşmaktır. İnsanları ikna etmek ve  aydınlatmak için güzel konuşma  önemli. Müşterisinin  ikna olmasının güzel konuşmada olacağını bilen pazarlamacı başarılı olur. Öğrencisine kendisini iyi ifade eden  öğretmeni öğrencisi sever. Kendisini güzel ifade eden öğretmen veli ile okul yönetimi ile iyi ilişkiler kurar. Hatta  bazen benim gibi gelip size konuşma da yapar. Bunlar öğrenilebilen ve geliştirilebilecek şeylerdir .

SORU- Kendinizi geliştirmede son nokta, en üst seviye nedir?

CEVAP- Daha çok insana  konuşmalarımızla ve  yazdıklarımızla faydalı olabilmek ve  insanlara başarabilecekleri konusunda  motive edebilmektir.

SORU- Sizce sadece okuyarak istediğimiz hedefe ulaşabilir miyiz? (Yalçın SAFALI)

CEVAP- Ben her şeyi okuyarak elde ettim. Günümüzde her konuda kitap dergi yayınlanmakta . Okuyarak her şey öğrenilebilir. Siz de bir ay hedefinize yönelik birkaç kitap okuyun  aradaki farkı görün.

SORU- Ben biliyorum ki duymak bizim için en büyük nimetlerden birisidir. Eminim ki, çok zorluklar yaşamışsınızdır. Hayatta sizi en çok üzen ve yıldırma noktasına kadar getiren  bir durum oldu mu? Bu durumdan kurtulmanıza sebep olan faktör neydi acaba?  (Duymamanızla alakalı yaşadığınız bir sorun) 8Bu arada yaşam dolu olmanız ve kendinize güveniniz dikkatimi çekti) (Gülcan    UZUNLU)

CEVAP- Ortaokulda bir arkadaşım beni  boş bir derste çok üzmüştü ve o gün çok ağlamıştım. Hatta annem gidip annesi ile bu durumu bile konuşacakken  ben engel olmuştum. Okulu bırakma noktasına bile gelmişken bir  densizin  saçmalıkları ile pes etmemek gerektiğine inanarak yoluma devam ettim. O halen aynı densizliklerle boğuşurken benim geldiğim aşamaya bakın siz..

SORU- Anlattıklarınızla  bizi havaya soktunuz? Heveslendirdiniz ama  bunların bizde geçici bir etki yapması neden ? Neden söylediklerinizi uzun zaman uygulayamıyoruz?(Hasan ARSLAN)

CEVAP- Bunun sebebi nefsinize muhalefet etmemeniz ve hemen vazgeçmeniz. Eğer bugün burada konuştuklarımdan etkilendiyseniz  gerçekten gelişmek istiyorsanız bizi ziyaret ederek  gelişiminizi sürekli hale getirebilirsiniz.  Eğer gelişmek için güçlü sebepleriniz yoksa  tüm evren bir araya gelse gelişmezsiniz. Her şey sizde başlar ve sizde biter.

SORU- İnsanları hangi yönleriniz etkiliyor veya hangi yönlerinizi seviyor insanlar? (Fatih Yavaş)

CEVAP- Azimli olmamız ve okumayı sevmemiz, bunun da konuşma ve yazma becerilerimizi geliştirmesi ve boş konuşmadan  insanlara içten samimi davranmamız ve konuşmamızın insanlar tarafından sevildiğini düşünüyorum.

SORU- İşitme engeliniz olması ve bu sebeple de   çevrenizi duymamanız  sizi hiç korkutmadı mı? İnsanlara ve çevrenize nasıl güvendiniz ?(Merve ABAK- BOLU)

CEVAP  Derdi veren  Allah devasını da verir. İnsanlara güvenmek yerine Allah’a güvenen ve inanan O’nun  Oku.. Sabredin.. Şükredin  gibi emirlerini yerine getiren  insanlara  destek olacağına ve  mutlaka yardım edeceğine olan inancım benim  en büyük motivasyon kaynağım olmuştur.

SORU- Bu mesleğe başladığınızda hiç hüsrana uğradığınız oldu mu? Ben başaramam, ben yapamam dediğiniz anlar oldu mu? Olduysa bunları nasıl aştınız ? (İsa Gündüz)

CEVAP- Ben başaramam  ben yapamam sözünden çok çevremdeki insanlar bana sen yapamazsın sen edemezsin  mesajı verdilere bende onlara  ben yaparım ben ederim inancı aşılayarak  yapacağımı ve başaracağımı gösterdim. SAĞLAMLAR YAPARSAENGELLİLER DE MUTLAKA YAPAR bunu ispatlamanın sevincini yaşarım hep.

SORU- Hastalandıktan sonra hayattan  soğumadınız mı ? Eğer soğuduysanız bu sorunu nasıl aştınız ?  (İlyas BULUT)

CEVAP-  Hayattan ben soğumadım beni soğutmaya çalıştılar. Halen de istediğim  yerlerde çalışmak istememin önüne çok engeller konulmakta. Yerinde say mesajı verilmekte ben bunlara rağmen azimle gayretime devam etmekteyim.  Sizin de azimle devam etmenizi tavsiye ederim.

SORU-Kitabınızın adı ve konusunu öğrenebilir miyim? (Muhammed)

CEVAP- “Sessiz Dünyadan Esintiler” başarılı 12 işitme engelli ve 3 aile ferdinin başarı hikayesi , ve kısa bir kişisel gelişim romanından oluşuyor. Bu kitap Gaziosmanpaşa Üniversitesi Merkez kütüphanesinde bulunuyor. “Tokattan Zirveye doğru” Kitabım ise 2004 den 2007 ye Tokatta ÖSS ve OKS de derece yapanlar ile röportajlardan oluşuyor.  “Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabım ise Recep Yazıcıoğlu’nun Tokat yıllarından ve kişisel gelişim yönünden bahsetmekte. Gaziosmanpaşa Üniversitesi merkez kütüphanesinde bulunuyor. “Anne Sesler nerede” adlı hayatımın 20 yılını anlattığım kitabım ise basılmayı beklemekte. İnşallah ilerde başka kitaplarda da bir arada bulunmak dilerim.

Bu soru cevaptan sonra Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarih Bölümü öğrencisi İbrahim Öğretmen  daha önce konuşmalarımı dinlemişti. Bu konuşmadan sonra fikirlerini sorduğumda bana şunları anlattı “   Turan Yalçın’ın birden fazla konferansına iştirak ettim. Aldığım tek ibretli gelişme  babında  insanlara özellikle öğrencilere  faydalı olmaktadır. Bir öğrencinin dejarz olma gereksinimi olsun  çok yönlü şekilde  TURAN Yalçın örnek teşkil etmektedir.  Şunu da söyleyeyim ki bir öğrencinin derdi gelişmektir. Bu yolda Turan abiyi dinleyerek çok mesafe kat edeceklerine inanıyorum”

Ben de hem İbrahim e hem de Edebiyat bölümünün ilerde  iyi Edebiyat Öğretmenleri olmasını beklediğim öğrencilerine çok teşekkür ediyorum.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..