Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '13

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencisi Mehmet Kaymaz ile Üniversite hayatı üzerin

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRECİSİ MEHMET KAYMAZ “ GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİNİ SEÇTİĞİM İÇİN  MEMNUNUM OKULUMU SEVİYORUM”

SORU- Bize kendinizi tanıtınız ? Hangi okulları bitirdiniz ?

MEHMET KAYMAZ- Ben Mehmet KAYMAZ,14.01.1992 MARDİN/SAVUR İlçesi doğumluyum. İlköğretim egitimimi EVREN İLKÖĞRETİM OKULUNDA aldım. Lise egitimimi Mardin Özel Safiye Beşir Atak Kolejinde aldım. Şu an ise GAZİOSMANPAŞA ÜNVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME Bölümü 1. SINIF öğrencisiyim.

SORU- Neden Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme Bölümünü seçtiniz ?Bu okulu yazma evresi ile şimdi ki evre arasında ki düşünceleriniz nelerdir ?

MEHMET KAYMAZ-Yapılan YGS ve LYS sınavları sonucunda aldığım sonuç itibariyle Gaziosmanpa Üniversitesi İşletme bölümünün geleceğine kanaat getirdim. Yaptığım tercih sıralamasında Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme bölümü 5.Tercih sıramda yer alıyordu. Sonuçlar açıklandığında Tokat’ı kazandığımı öğrendim. Bu okulu yazma evresi ile şimdi ki evre arasında ki düşüncelerimde pek bir değişilik olmadı açıkçası. Yaptığım tercihler itibariyle okulumdan memnunum.

SORU- Bize aileniz hakkında bahseder misiniz ? Aile fertlerinin işleri hakkında bilgi verir misinz ?

MEHMET KAYMAZ- Çekirdek bir aileye sahibim. Babam ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EDEBİYAT ÖĞRETMENLİĞİ Bölümü mezunudur. Şu an Mardin Anadolu Öğretmen Lisesi, Baş Müdür Yardımcılı Görevini yapmaktadır. Annem ise ev hanımıdır. Benden büyük kardeşim ise Mardin Artuklu Üniversitesi, TURUZİM VE OTELCİLİK bölümü mezunudur.

SORU- Kitap okur musunuz ? Okumanın faydalarını ve yahut okuma sırasında sıkıntı çektiniz mi ?

MEHMET KAYMAZ- Vazgeçilmezlerim arasındadır. Okumanın faydalarını, konuşma sırasında ikili diyaloglarda oldukça faydasını gördüm. Özellikle kişinin kendini ifade etmesinde büyük rol oynadığının kanısındayım. Okuma sırasında sıkıntı çektiğim söylenemez.

SORU-Arkadaş seçiminde neye dikkat eder siniz ? Yapmış olduğunuz bu seçimde ne gibi fayda ve zararlar gördünüz ?

MEHMET KAYMAZ- Arkadaş seçiminde en çok dikkat ettiğim nokta, düşünce yapısının benim düşünce yapımla paralel bir şekilde gitmesi. İkinci olarak yapmış olduğu hal ve hareketler. Bunlar benim arkadaş seçimimde vazgeçilmez hedef noktalarımdır. Yapmış olduğum seçimlerde her insan gibi olumlu ve olumsuz sonuç almışımdır. Benim için önemli olan, yapılan hatalardan ders çıkarıp, doğru hedef noktasında, nokta atışı yapmaktır.

SORU- Lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz ?

MEHMET KAYMAZ-Gerçeği söylemek gerekirse, okumuş olduğum  lise  ile, şu an ki okumuş olduğum Üniversite arasında pek bir fark yok diyebilirm.

SORU- Memleketiniz ve Tokat arasında ne gibi sosyal gelişim farkları gördünüz ?

MEHMET KAYMAZ-Mardin İlinde doğdum. Mezopotamyanın kültür merkezi olan Mardin, bilindiği gibi dillerin ve dinlerin kesiştiği bir kavşak noktasıdır. Hoşgörü şehridir. Yemekleriye olsun, kendine özgü oyunlarıyla olsun, parmakla gösterilecek nadide şehirler arasında diyebilirim. Tokat halkı da esnaf tarafından ve halk kesiminden memnunum. Onlar da sıcak gülümsemelerini eksik etmiyorlar. Pek bir fark görmedim.

SORU- Gelecek kaygısı yaşıyor musunuz ?

MEHMET KAYMAZ- Her insan gibi, gelecek kaygısı, bir nebze de olsa aklımın bir köşesinde sallanmıyor değil.

SORU- KPSS sistemi hakkında neler düşünüyor sunuz ?Alternatif önerileriniz nelerdir ?

MEHMET KAYMAZ-Şu an herhangibir fikrim yok. İlerleyen zamanlarda bu kavramla içiçe olacağımdan düşünme payımı o günlere bırakıyorum.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nin gelişmesi hakkında düşünceleriniz nelerdir ?

MEHMET KAYMAZ- Gaziosmanpaşa Üniversitesi donanım yönünden olsun, yapmış olduğu aktiviteler yönünden olsun gayet geleceğe yönelik olumlu sonuçlar doğuracağına inanıyorum. İlerleyen yıllar da her sene yapılan güzel şeylerden, daha güzel şeyler olacağına inanıyorum.

Çok teşekkür ederim Mehmet 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..