Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Öğrencisi Murat Aydın ile Tokat'da Öğrenci olmak üzerine...

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Öğrencisi Murat Aydın ile Tokat'da Öğrenci olmak üzerine...
 

TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ  3. SINIF ÖĞRENCİSİ MURAT AYDIN “ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN EN ÖNEMLİ SORUNU  ULAŞIMDIR”

SORU- Merhaba Murat, Tokat’ta Üniversite okumaya  gelmenizden dolayı sizi tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz  bugüne kadar?

MURAT AYDIN- 1990 yılında  Erzurum’un Oltu ilçesinde ailemin ortanca çocuğu olarak dünyaya geldim. İlkokulun ilk kademesi olan 5. sınıfa kadar  doğduğum Ayvalı Köyünde birleştirilmiş sınıfta okudum. İkinci kademeyi ise Artvin’in Yusufeli ilçesinde YİBO da okudum. Liseyi Artvin merkezde okudum. Şu anda Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesinde Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde 3. sınıf öğrencisiyim. Yolun sonuna yaklaştığımı düşünmekteyim. Burası da bitince artık hayatın çağlayan suya benzer akışına kapılacağız bizde herkes gibi..

SORU- Bu okulu ve Tokat’ı tercih etme nedeniniz nedir? Buraya gelmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne gibi farklar var?

MURAT AYDIN- Aslında ilkokuldan beri sınırsız hayallerimizin  olduğu o dönem var ya  işte o zamandan beri, hep polis olmayı hayal etmişimdir. Ama hayat hayal ettiğimiz gibi olmuyor. Hayallerimiz hayal olarak kalıyor çoğu zaman. Liseye geldiğimde önümde iki seçenek vardı. Hayatın ve hayat şartlarının bana sunduğu. Bu şartlardan ilki Türkçe Öğretmenliği Günün şartlarından öte benim Türkçe'ye olan ilgimden dolayı Türkçe Öğretmenliği istedim ama o da olmadı. Nasipte o zamana kadar ismini pek fazla duymadığım Tokat’ta Sosyal Bilgiler Öğretmenliği varmış ve  burayı kazandım. Bu bölüme olan ilgisizliğimin asıl sebebi bugüne kadar bana tarihi sevdirecek bir öğretmene rastlamamış olmamdır. Geçmişimizi ve şanlı tarihimizi öğrenmek ayrı bir zevk veriyor bana. Ancak üniversite 3. sınıfa gelmeme rağmen arkama dönüp baktığımda tarihimizi öğrenmek adına bir arpa boyu yol alamadığımızı görmekteyim. Daha çok gayret, daha çok çaba sayesinde tarihimizi  öğrenip, öğrencilerimize öğreteceğiz. Onlar tarihimizi sevdikçe ve onlar tarihimize sahip çıktıkça ülkesini daha çok seven, vatanımıza daha çok sahip çıkan birer bireyler olacaktır.

SORU-  Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların size bakış açısı nedir çabalarınıza?

MURAT AYDIN- Babam 2002 yılında vefat etti. Vefat ettiği zaman belki de  onun için hayatın büyük kısmı tamam olmuştu. 65 yaşındaydı. Ama bizim içinde hayatın başı idi. Babam çiftçilikle uğraşırdı. Annem ev hanımı. Arkadaşlarım Trabzon ‘da, Konya’da, Balıkesir’de hemen Türkiye’nin her yanında  okumaktalar. Liseden sonra pek çoğu ile irtibatımız kesildi göremiyorum.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Ne tür kitap okumaktasınız ?

MURAT AYDIN- Doğruyu söylemek gerekirse kitap kurdu değilim. Ama elimden geldiğince okumaya çalışmaktayım. Daha çok güncel ve siyasi kitaplar ilgimi çekiyor. Objektif kitaplar insana çok şey katar. Çeşitli konularda bilgi sahibi olmamıza sebep olur. Başlı başına kitap okumak insanın kelime hazinesini   genişletir ve sosyal ilişkilerinde konuşma kolaylığı sağlar.

SORU- Arkadaş ne demektir? Arkadaş seçiminde neye dikkat edersin?

MURAT AYDIN- Arkadaş seçiminde en çok dikkat ettiğim açık sözlülük ve dürüstlüktür. Bu özellikleri olan insanda genellikle diğer güzel özelliklerde bulunur zaten.

SORU- Tokat ve memleketiniz arasında ne farklar gördünüz?

MURAT AYDIN- Benim için Anadolu’nun her karış toprağı değerli ve güzeldir. Ha Tokat ha Erzurum fark etmez. Benim memleketimin iki önemli özelliği dikkat çeker.  Biri kışın soğuğu, diğeri de soğuk memleketin sıcak insanları.

SORU- Lise ile  Üniversite arasında ne farklar gördünüz?

MURAT AYDIN- Lise ve Üniversite arasında pek fark göremiyorum. Üniversite öğrencisi liseye oranla daha olgundur. Olgun hareket eder. Üniversite bizi daha çok araştırmaya, tartışmaya, sorgulamaya teşvik eder.

SORU- Tokat’ta Üniversitenin gelişmesi için neler önereceksiniz?

MURAT AYDIN- Üniversitemizin en acil ve düzeltilmesi gereken sorunu, dolmuş sorunudur. Dolmuşların yetersizliği mi yoksa sorumsuzluğu mu bilmiyorum. Ortada  önemli bir sorun var. Bizim bir senemiz kaldı ama bizden sonraki arkadaşlarımızın bizim çektiğimiz sıkıntıları çekmesini istemiyoruz. Ne gibi sorunlar var derseniz. Biz İmren Koop önünde dolmuş bekliyoruz. Gelen dolmuşlar hep dolu geçiyorlar durmadan. Kış günü yol kenarında geçen arabaların rüzgarı ve soğuğu da eklenince beklemek daha da zorlaşıyor. Derse geç kalmamak için ders saatinden bir buçuk saat önce yola çıkmak zorunda kalıyoruz.

SORU- Bize başka neler anlatmak istersiniz?

MURAT AYDIN- Bir  başka diyeceğim yok. Bizim sorunlarımızı dinlediğiniz için  ve bize değer verdiğiniz için size ve Tokat Gazetesine çok teşekkür ederim.

Asıl ben teşekkür ederim Murat sana bize  konuştuğun için

TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..