Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '10

 
Kategori
Söyleşi
 

Tokat gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Muhammed Demirci ile gelişim üzerine..

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ MUHAMMED DEMİRCİ “ GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ KENDİSİNİ ÜLKE GENELİNDE TANITMALI”

SORU- bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okulları okudunuz ?

MUHAMMED DEMİRCİ- 1991 yılında Erbaa’da doğdum. İlköğretim Hüseyin Özdilek İlköğretim Okulunda okudum. Liseyi ise Sivas Prof. Necati Ercan Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamladım.Şu an Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü 2. sınıf öğrencisiyim.

SORU- Bu bölümü seçmenizde ne etken oldu ? Neden Bu bölüm. ? Bu bölümü tercih etmeden ve tercih ettikten sonraki duygularınızda ne gibi değişim oldu ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Bu bölümü seçme nedenim Hukuk Fakültesini kazanamamam ve bu bölüm hakkında söylenen olumlu düşüncelerden dolayı oldu. Bu bölümü yazmadan önce biraz daha rahattım. Ama şimdi biraz daha kaygılıyım. Kendimle ve bölümümle ilgili kaygılarım var. Dersleri seçme konusunda değil ama kendimi ifade edebilme ve mesleğimi mutlu bir şekilde icra etme konusunda.

SORU- bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nedir ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Biz 7 kişilik bir aileyiz. Annem ev hanımı. Babam Harita ve Kadastro Teknisyeni, 4 erkek kardeşim bulunmakta. Onlar benim okumamı istiyorlar. Fakat babam benim Hukuk Fakültesine gitmemi istemekteydi. Benden daha iyi şeyler bekliyorlar ve bu da beni biraz sıkıntıya sokuyor. Kendimden bekleneni veremediğim için..

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın size ne faydası oldu bugüne kadar?

MUHAMMED DEMİRCİ-Kitap okumaktayım. Daha çok da tatillerde. Kitap okumanın bana faydasına gelince, kitap okurken kendimin rahatladığını hissetmekteyim. Olaylara farklı açıdan bakabilme bana , yorum kabiliyeti geliştirme, kolay anlama ve zeka geliştirmeye faydalı olmakta.

SORU- Arkada seçiminde neye dikkat edersiniz ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Arkadaş seçerken arkadaşımın ahlakına ve benim kişiliğime biraz daha yakın olmasına, benimle seviyeli bir arkadaşlık kurmasına dikkat ederim.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesini yazmadan önce ve sonraki duygularınız neler?

MUHAMMED DEMİRCİ- Gaziosmanpaşa Üniversitesini yazmadan önceki beklentilerim biraz daha fazlaydı. Şimdi Üniversitemden beklentilerim biraz düştü. Üniversitemin bana fazla bir şey kazandırmayacağını düşünmekteyim. Biraz da Tokat’taki yaşantıdan sıkıldım. Bunun da payı var bence.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için bana neler söyleyeceksiniz ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Gaziosmanpaşa Üniversitesi gelişmekte olan bir Üniversite ama daha fazla gelişmesi gerekmekte bence. Sosyal faaliyetlerin artırılması lazım. Üniversitenin Türkiye’ye kendini iyi tanıtması lazım. Her alanda diye düşünmekteyim.

SORU- Bu meslekte nerelere gelmek istemektesiniz ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Şu an için kendime bir hedef koymadım bu meslekte. Doğrusu kendime bir hedef koyacak ve bu hedefime kendimi odaklayacak cesareti de kendimde göremiyorum. Yani öylesine okuyorum desem yalan söylememiş olurum.

SORU- KPSS sistemini nasıl buluyorsunuz ve çalışıyor musunuz KPSS ye ?

MUHAMMED DEMİRCİ- KPSS bence yanlış bir sitem. KPSS sadece kendi alan derslerinden oluşmalı. KPSS ye çalışmaya ben henüz başlamadım.

SORU- Lise hayatı ve Üniversite hayatı arasında ne farklar var?

MUHAMMED DEMİRCİ- lise ortamımız bence daha güzeldi. Hocalarımız bizle daha çok ilgileniyordu. Ama Üniversitede böyle ortam yok. Birde Lisede arkadaşlıklar daha samimi. Üniversitede ise resmiyet var. Bu yüzden bence lise ortamı daha güzeldi.

SORU- Başka neler anlatacaksınız ?

MUHAMMED DEMİRCİ- Benim mesleğimde mutlu ve başarılı olmak gayem var. Sevgi ve saygıya dayalı bir yuva kurarak yaşamak isterim. Hem bu dünya hem öbür dünya için çalışmak isterim.

Teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN-TOKAT
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..