Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '15

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Tokat halk Eğitim merkezi İşaret Dili Kursiyerlerinin sorularına cevabımız

Tokat halk Eğitim merkezi İşaret Dili Kursiyerlerinin sorularına cevabımız
 

işaret dili kursu


22.Ekim.2015 tarihinde Tokat Halk Eğitim Merkezinde  İşaret Dili Kursunda   Kurs  Öğretmeni Levent  Türkmen’in daveti ile  bir konuşma yapmış ve konuşma sonrasında da  soruları cevaplamıştık. İşte o soru ve cevapları  burada da paylaşarak  herkesin   faydalanmasını dilerim.

SORU- Öncelikle zekanıza hayran kaldığımı  belirtmek istiyorum. Sorum ise şu: Duyan ve konuşan insanların  davranışlarında   gördüğünüz en büyük bilinçsizlik sizce nedir? Bu soruyu sormamdaki amaç farkına varamadığımızın yanlışlarımızın  olup olmadığını öğrenmek. Teşekkür ederim. ( Özlem Sezen)

CEVAP- Duyan ve konuşanlar  her şeyin duyarak  öğrenileceğini zannediyorlar. Dünyada  o kadar bilgi kirliliği var ki, bu  önyargıyı yıkamıyoruz. Halbuki  duymayan bir insan olarak okuyarak bunu fazlası ile telafi ettim 40 yıla yakın zamandan bu yana okuyorum ama  işitme engelli olmamızdan dolayı çok insan bir şey bilmediğimi zannederek ukalalık yaptığımızı    sanarak bizimle alay etme    veya uzaklaşmaya bakıyorlar. Halbuki  bizi ciddiye alan insanlar “sizinle   bir çay içmek bile çok öğretici” diyebiliyorlar. Bu konuda  bir şey söylemek   gereksiz. Anlamayınca insan biz ne yapabiliriz ki?

SORU- Engelinize rağmen hayatın farkına varmayı başarmışsınız. Bunu herhangi bir olay sonrası mı başardınız. Yoksa kendi içinizin sesini mi dinlediniz?-Merve Gömleksiz)

CEVAP- Bilinçlenme olayı bir olay etkisinde kalınarak  varılacak bir şey değil. Tabii ki okuduklarımız   ve yaşadıklarımız sonrasında iç sesimizin  sesine kulak vererek   hayatın farkına vararak bilinçlenmek ve   gayret etmek gerektiğine inanarak ve bunu da zamanla güçlendirerek bu seviyeye ulaştık. Ama gençler  günümüzde hemen her şeyden  hemen vazgeçiyorlar.

SORU-  Seri, düzgün ve akıcı bir şekilde konuşmayı çok okuyup ve gayret göstererek elde ettim dediniz.  Peki karşınızdakini duymayı anlama   sistemini nasıl  geliştirdiniz – Ayşe Darende

CEVAP- Dudak okumayı geliştirerek   yüz okuma sanatı öğrenerek, vücut dili konusunda kitaplar okuyarak  ve psikoloji kitapları okuyarak karşımızdaki insanı  anlamayı  geliştirmek kolay hale geliyor.

SORU- Genel  olarak engelli insanlarla toplumda çok fazla irtibata geçemiyoruz. Siz sosyal anlamda kendinizi   çok geliştirmişsiniz. Bunu okuyarak mı gerçekleştirdiniz. Toplumdaki saygınlığınızı  neye  borçlusunuz.- Ayşe Betül  Başer

CEVAP- Toplumda ben dahil engellilerin saygınlığı olduğunu  zannetmiyorum. Toplum engellileri seviyor görünerek   baştan savıyorlar. Bu gelişimi tabii ki okuyarak ve okuduklarım üzerine düşünerek ve hayata  uygulayarak elde ettim. Toplum bizlere saygılı  olsa bizi her gün bir yurt veya okula konuşmaya davet eder, kitaplarımızı m  satın alarak  okur ve okutmaya bakarlar. Üniversite öğrencileri de bizimle irtibat kurmaktan kaçınmak yerine   bizimle her  zaman iletişim kurmaya bakar.

SORU- Bu azminizin kaynağı nedir?  İnsanların  cesaret edebilmesi için  hayatında etkili bir şeylerin olması gerekir. Peki sizin hayatınızda ne oldu da   bu kadar azimle  devam ettiniz. Mesela ben en ufak bir şeyde  azmimi kaybediyorum. Nasıl devam ediyorsunuz bu azme*- Tuğba Ramazanoğlu    

CEVAP- İnsanlara faydalı olmak isteği ve toplumda engelliler  insanlara faydalı olmaz yük olur  yanlış  inancını yıkmak ve  imkansız bir şeyin olmadığını göstermek.  Zaman zaman bizimde   gayretimizi  kıranlar oluyor ama sonradan   gayret edince  her şey güzel olabiliyor.

Vazgeçmek , üşenmek ve ertelemek   hayatımızdan  çıkınca her şey güzel oluyor.

SORU-  Sorum  yok. Sadece imkansız  denen  bir şey olmadığını sizinle anladım. Hayatım   boyunca duymayan birinin konuşamayacağını düşünürdüm.  Ama insan her şeye rağmen kendini geliştirebilirmiş. Ne kadar az şükrettiğimi ve gayretsi olduğumu anladım.   Feyzanur  Karademir 

CEVAP- teşekkür ederim. Bizim amacımızda  sizlerin bilinçlenerek bazı şeylerin farkına varmanız.

SORU- Milliyet Gazetesinde blogunuz var değil mi* Blog kurmak nereden aklınıza  geldi?  Esra Şanlı

CEVAP- Günümüzde fikirlerimizi en güzel anlatmanın yolu bloglar. O yüzden  bloglar yoluyla da insanlara ulaşmaya bakıyorum.

SORU- Neden tokat2ta kendinizi işitsel engelli anlamında  tanıtım  yapmıyorsunuz*  Şehrimizde işitme  engelliler ile alakalı   hiçbir    işaret yoktur.  Valilik ve belediyeyle  daha çok   iletişim sağlanmalı.  Yasin Bilici

CEVAP – bu konuda  öneticilerimiz hep bilgi sahibi uygulamaya geçmemek gibi sorun var. Her yere anlatıyoruz 

SORU- Hayatınızda bir  çok zorlukla  karşılaşmışsınız  . Hiç pes ettiğiniz durumlar olmadı mı* Olduysa  eğer bu kötü durumdan nasıl kurtuldunuz *  Zeynep Şahinbaş

CEVAP- Çok zaman olumsuz davranışlara üzülerek evimize kapanalım işimize kapanalım derim ama   bakarım ki  içe kapanmak sorunları çözmüyor okuyarak yazarak  ve konuşarak    gene çabalarımıza devam ececeğiz    bir gün toplum bu çabalarımızı anlayacak.

SORU- Azminizden ve başarılarınızdan dolayı  öncelikle sizi  tebrik ederim. Gelmiş olduğunuz  nokta gerçekten takdire şayan. Peki bundan sonra toplumu bilinçlendirmek adına  , engelli kardeşlerimize yardımcı olmak adına neler yapmayı düşünüyorsunuz-  Dürdane  Baran

CEVAP-  Üniversitelerde engellilik adına konuşmalar yapmak  Üniversite  öğrencilerinin özellikle Engelleri Aşanlar  kitabımızı   alıp okuyarak engelli yakınlarına ulaştırmasını   konferanslardan sonra engelli  okullarını, derneklerini,  ailelerini Üniversitelilerle beraber  ziyaret etmek,  Yöneticilerimizin   kitabımızı toptan alarak beraber engelli ailelerine “ Bakın   bunlar engelli iken başarmış, sizlerde  başarabilirsiniz” diyerek   kitabımızı hediye etmek ve farkındalık oluşturmak isterim. Öğrenci yurtları ve okullarında  bugün ki gibi farkındalık konuşmaları yapmak   bizi mutlu eder.Bunu sağlayacak olan da sizlersiniz.  Bizleri arkadaşlarınıza  , hocalarınıza  anlatacaksınız  ki, onlarda bizleri davet etsin, kitaplarımızı okusun  faydalansınlar.

SORU- Duymadan, dudak okumadan, beyin ile işleyip, yüreğinizle hissederek   akıcı bir o kadar da mantıklı   sohbetiniz.. Harikasınız

Size sorulacak soru bulamadım ama   kendimi sorgulayacak bilinç altına bilerek veya  bilmeyerek attığım   eksikliklerimi  gün ışığına  çıktı Teşekkür ederim.   Hacer Bilgin

CEVAP- Teşekkür ederim. Benim amacımda engelli yakınları başta olmak üzere  herkese bilinç ve farkındalık aşılayarak engellileri anlayan bir topluma bir adım daha yaklaşmak.

SORU- Sizden örnek alanları  gördükçe neler hissediyorsunuz  *  Kezban

CEVAP- Yazdıklarımızın okunması, konuşmalarımızın   dinlenmesi ve uygulanması her insan gibi yazar  gibi beni de mutlu eder.

Hepinize  güzel sorular ve    ilginiz için teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..