Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '20

 
Kategori
Şiir
 

Tokat manileri 10

TOKAT MANİLERİ 10

  91. ZİLE’liyim Zile li

        Aşkı bildim bileli

       O genç ölsün kahrından

       Sana gönül vereli

 

92. Çadır kurdum düzlere

      Diken oldum gözlere

      İşte ben gidiyorum

      ZİLE kalsın sizlere.

 

93. Eli etekli yarım

      Tembel bilekli yârim

     Şu ZİLE  içinde

     Aslan yürekli yârim

94. Yumurta aldım altın

      Eteğim doldu altın

      Şu ZİLE içinde

      Sen sağ ol da ben hatun.

 

95.Şu ZİLE nin düzleri

      Güzel olur kızları

      Oğlan kıza baba baka

      Yitirir öküzleri 

 

 

 

96. Karatavuk kaz gibi

      Kanatları saz gibi

     Şu  ZİLE nin  kızları

     Asma kiraz gibi

97.Tarlada prasa

     Yaprağına kar yağsa

    Şu ZİLE’nin  kızları

    Karamışlara kalsa

98. Evleri çukur m’ola

      Çulhalık dokur m’ola

     Yarim mevlit okuyor

     Seni de kur m’ola

99.Çağırdım çiçek deyin

     Saatı getir deyin.

     Oturmuşta ağlıyor

     Nişanlım kötü deyin

100. Tepe tepeye benzer

        Küpe küpeye benzer

       Şu ZİLE’nin kızları

       Nur topu aya benzer.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..