Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '20

 
Kategori
Şiir
 

Tokat Manileri 13

Tokat manileri 13

 

Bu bölümdeki maniler  “ Cumhuriyetin 75. Yılında Tokat” (1998 İl Yıllığından) alınmıştır

 

121. Çiçeğim  deste gerek

         Destesi dosta gerek

         TOKAT’tan yar sevenin

        Usta  olması gerek

 

122. Altın yüzü yapturdum

        Tokat ustalarına

        Doktor rapor vermiyor

        Gönül hastalarına

123. Tokat’ın altı bağlar

         Selam göndersem ağlar

         Selam yürek soğutmaz

        Ancak bir gönül ağlar

124. Tokat bir dağ içinde

        Gülü bardağ içinde

       Tokat’tan yar sevenin

       Yüreği yağ içinde.

125. Tokat’tan aldım bakır

         Yarimin gözleri çakır

        O çakır gözlerine

       Kurban olsun bu fakir

 

 

126. Rafta hedik kaynana

        Dişleri gedik kaynana

        Oğlum çerez getirdi

        Sensiz yedik kaynana

127.Rafa fincan koydum

       İçine mercan koydum

      Kaynanamın adını

      Kuyruklu sıçan koydum

128.Kaynanayı ne yapmalı

        Kaynar kazana atmalı

       Yandım gelin dedikçe

        Altına odun atmalı

129.  Eve serdim kilimi

          Tut kaynana dilini

          Akşam oğlun gelince

          Kırar kambur belini

130. Oyna hopla kaynana

        Hortlak  kaynana

       Oğlun beni istiyor

       Çatla patla kaynana

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..