Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '14

 
Kategori
Edebiyat
 

Tokat'tan Mısralar 3 Antolojisinden seçmeler

Tokat'tan Mısralar 3 Antolojisinden seçmeler
 

TOKAT’TAN  MISRALAR-  3

Tokat Şairler ve Yazarlar derneği tarafından 2006 yılından bu yana çıkarılan Tokat’tan Mısralar Şiir Antolojisinin 3.sü de yayınlandı.

26 şairin yer aldığı Antoloji 166 sayfadan oluşuyor ve 26 şairin yüzlerce şiirini bir araya getiriyor.

Üniversitelerin Edebiyat Bölümü Öğrencileri ile liselerde  şiir yazan ve Edebiyatı seven gençlere çok faydalı olacağına inandığım bu antolojinin başta Tokat olmak üzere Üniversite  ve liselerin kütüphanelerinde bulunmasının çok faydalı olacağına inanıyorum.

Tokat’tan Mısralar-  2 de olduğu gibi, Tokat’tan Mısralar - 3’te yer alan şairlerin bu antolojide yer alan şiirlerinden seçtiğim birer dörtlüğü sizlerle paylaşmak istedim.

Şairlerin isme göre, alfabetik sıra ile sıralandığı kitapta, kitaptaki sıraya göre her şairden bir kıtayı sizlerle paylaşmak bana mutluluk verdi.

1.Ahmet Divriklioğlu, “Kalbimi Rehin Bıraktım” şiirinin ilk  dörtlüğünde  bakın nasıl sesleniyor bizlere

“ Yandım, kül yığınıyım, sağa sola savrulan

Kasırgalar  uçurdu, dumana karıştım ben

Dedimse gücüm yok bu hale dayanamam

Ayrılmaz bütün oldum, her zora alıştım ben”

2.Ali Rıza Arı, “Gardaş”  şiirinin 2. dörtlüğünde  bizlere şöyle sesleniyor

“ Hanene vardım lokmanı yedim

Birkaç gün eylendim, yanında  kaldım

Muhammed  Ali’yi gönülde  buldum

Kusur nedir bilmem, göremem gardaş”

3.Bekir Yeğnidemir, “Ey Neyzen” adlı şiirinin ilk dörtlüğünde bakın bizlere nasıl sesleniyor

“Üfle ney’e ki arşa yükselen seda geri gelmez

Bu bir niyazdır ki, biganeler gittiği yeri bilmez

Bülbül idi bir zamanlar güle, lahuti dilimiz

Kırdık gülü, bülbül küstü, virane gönlümüz  gülmez”

4. Burhan Kurddan, “Hiç Doyum  Olmaz” şiirinin  3. Dörtlüğünde  bizlere şöyle sesleniyor

Birileri derse  şunun suyu var.

Bizim oralarda Billur suyu var.

İnan ki ardında binbir kuy var.

Bizim bu ellere hiç doyum olmaz.”

5.Celaleddin Çınar “  Yanar Bedenim” adli şiirinin 4. Dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor  

“Derdimin çaresi amansız  yeller

Sürüklesin beni, ırmaklar seller

Kucaklasam hemen denizler göller

Ateşler içinde yanar  bedenim”

6. Dilek Yeğnidemir   “Gözlerini arıyorum” adlı  tek dörtlüklü    şiirinde bize şöyle sesleniyor

“Zaman eridi ellerimde

Pul pul düştü saniyeler

Bir kum fırtınasında

Gözlerini arıyorum”

7. Halil Konyalı , “Selam sana “ şiirinde    ilk dörtlükte  Peygamberimize  şöyle sesleniyor

“Hazreti Muhammed’im

Sevgili peygamberim

Benim canım efendim

Salat sana, selam sana”

8.Hamdi Ertürk , “Güzel yaşamak” şiirinin  son dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor

“Yüreğine doldur tüm sevgileri

Hoşgörü olsun yolun  rehberi

Ararken  her yeni güzellikleri

Yaradan’ı bulmak, güzel yaşamak.”

9.Hasan Akar,” Odlanmış Yüreğim” şiirinin ilk dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor.

“Düşmüşüm kırlara yeniden oldanmış yüreğim

Beklerim sabırla bir damla rahmet  yağar diye

Bir gül uzatıyorsa bahçesinden nazenin

Düşünürüm almayıp da sessiz bakışım niye?”

10. Hasan Taşdelen, “Çengelli Köyü Kuruldu” adlı şiirinin  ilk dörtlüğünde şunları söylüyor bizlere

“On sekiz metreden suyu buldular

Toprağın altına dere kurdular

Dönme dolap ile murat aldılar

Oturup kaldılar burada böylece.”

11. İbrahim Kılınç,  “Kibir” adlı şiirinin   2. Dörtlüğünde   bizlere  şöyle  sesleniyor

“ Çoğumuz şöhrete üne yöneldi

Güce taptı, yanlış yöne yöneldi

Yarım  bıraktı, güne yöneldi

Sardı insanları bu virüs bir bir”

12. Mahmut  Hasgül, tek  dörtlükli “Çok Şükür” şiirinde bize şöyle sesleniyor

“ Kader celladının elinde şiir

Kaç dudakta ağlar, yorgun mısralar

Ey  elleri ellerime mesafeli yar

Her şeyi baştan  başlamak için

Çok şükür  ki ölüm var.”

13.Mehmet Tüter, “Dargınım” adli şiirinin son  dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor

“ Garip Tüter nerde kalır  hallerim

Akşam sabah Hakk’a dua  eylerim

Tabutun içine konup giderim

Dünya bana ben Dünyaya dargınım.”

14. Metin Falay, “Birliğe Çağrı” adli şiirinin ilk dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor

“ Gel Yıkalım  tabuları

Senlik benlik olmasın.

Bir kılalım duaları

Arada ellik olmasın.”

15. Muhsin Demirci, “ Birlik “ adlı tek kıtalık  şiirinde bizlere şöyle sesleniyor

“Kader bir, kıvan. Aynı ve aynı tasa

Ayrıya gayrıya düşmeyiz asla.

Sen kendini öz diline yasla

Ülke bir, vatan bir, bayrak birdir

Birlik olduğun gün cihan senindir”

16. Mustafa Coşkun Hocamız ise , “Ben Onu sevdim “ şiirinin ilk  dörtlüğünde bakın  bizlere nasıl sesleniyor 

“ Ben onu sevdim

Elini tutmadım, sevgimi söylemedim

Ama tam şuramda hissettim

Ben onu, ben  onu sevdim, sevdim. “

17. Nesrin Tüccar, başlığı olmayan   dizelerinden birisinde şöyle sesleniyor bizlere 

“ Uzun bir bekleyiş!

Tüm kelimelerin anlamını

Yitirdiği yavaş yavaş

Özlem!

Tarifi imkansız  duygu  içimde

Sessiz çığlıkların  sana,

 Kendine isyanı bu”

18.Nihat Aymak, “Aşka  Dair”  şiirinin son dörtlüğünde bizlere şöyle sesleniyor

“Acı çekmek başka bir şey,

Gönül yarası  başka.

Ne bir hekim, ne bir ilaç,

Merhem olmaz  ki aşka.”

19. Remzi Zengin,”Efkar” adlı şiirinin ilk dörtlüğünde bizlere şöyle sesleniyor.

Yine efkar bastı, kalmadı neşem

Gönlümün sultanı gelmedi bugün

Göremedim kara gözlü ceylanı

Sabahtan beridir gülmedim  bugün”

20. Saffet Çakar, “Mümin” adlı  şiirinin ilk dörtlüğünde şöyle sesleniyor bize.

Biliriz haddimizi, O sultan   biz  gedayız,

Kırmışız zulmetli bağları abd-i Hüda’yız.

Arz.. Yedi kat gökle sekiz cennet bizimdir,

Sonsuzluk bizim… Hem mazi ve hal ferdayız.”

21. Sündüz  Akça,  “Gelin Olmaz mı?” adlı kısa şiirinde şöyle sesleniyor.

“ ağlamaya hazırım sanki

Bulutlar alçaldı gene  gözlerimde

Bir dokunaklı ezgide

Bir de dokunaklı sözlerimde

Tek tek gelin olmaz mı bu gece

Yüreğim kaldıramaz sonra

Bir gelincik yaprağındaki

Bir o kadar ince

Bir o kadar içlice…”

22. Süreyya  Kaya(Karacakız)  Memleketi Tokat’a yazdığı “ İlim Tokat, Dilim Tokat” şiirinin  ilk dörtlüğünde  bizlere şöyle sesleniyor

“ İğde ağacımın yazma deseni,

Bakır semaverde karşılar beni,

O çayın lezzeti özletir seni.

Ben senin sevdalın oldum TOKATIM

Sende sevdaları buldum  TOKATIM.”

23.Şerare  Kıvrak, “Sevgi Özeldir” şiirinin   son dörtlüğünde bakın  bizlere neler anlatıyor

“Meftunun  oldum  ey  serv-i nazım

Vuslatın ki tüm ömre bedeldir

Nezreyledim sinemi  şems-i baharım

Sevgi tane tane sözde güzeldir”

24. İşitme Engelli Yazar Turan Yalçın, “Dostluk Ne  Güzel “ şiirinin sonunda şöyle sesleniyor

“Dünya oyun eğlence, bizim için değil de,

Gel alnından  öpeyim, dostum biraz eğil  de.

Dostluklar kutlanmalı, dostluklarda coşmalı.

Her bayramda el ele  mutluluğa koşmalı.”

25. Görme engelli şairlerimizden Yunus Yılmaz  ise, “İdamlık  “ şiirinin ilk dörtlüğünde bize şöyle sesleniyor

“ Saçların geceleri andırır gözlerime,

Ben Pazar ardı doğmuş bahtsız  Pazartesiyim

Yağdı  hülyan  serabın  sağnak gecelerinde!

Çığlığa kök salan  o yalnızlığın sesiyim”

26.Zeynep Özgügenç , “seçim “ adlı şiirinde şöyle sesleniyor

“iki kişiydi başucumda

Bana seç dediler

Göstererek iki şeyi

Biri hayat , biri ölüm.”

Bu şiirlerin tamamını okumak isteyen şiirseverler  “Tokat’tan mısralar  -3” antoloji kitabını Mahmut Hasgül ve Hasan Akar’dan temin edebilirler.   

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..