Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '11

 
Kategori
Şiir
 

Tokattan Mısralar 2 kitabı

Tokat Şairler ve yazarlar Derneği daha önce Tokat’tan Mısralar adı altında bir antoloji yayınlamıştı. Bu antolojide yer alan şairler ve bazı yeni şairler ile beraber 2. kitabı da yayınladı. Tamamen Tokat yazar ve şairlerinin yer aldığı ve Tokat’ta basılan bu kitabı Edebiyat Öğretmeni Mahmut Hasgül hazırlayarak okurlarına sunmuş. Muhsin Demirci de önsöz yazmış. 

Bu kitapta yer alan şairleri kısaca bir mısralık alıntılar ile okurlarımızla paylaşalım istedim. 

A TURAN ERDOĞAN- Tokat’ta tanınan ve sevilen bir Edebiyat Öğretmeni. Şiir ve yazılar yazan bunu yerel basında paylaşan bir eğitim önderi.Memleketi Avlunlar’ı “Avlunlar”ı şiirinde şöyle anlatmış 

“Tokat’tan dualarla çıktık yola. 

Gökdere’de verdik biraz mola. 

Bir ara uğradık sessiz karakola 

Avlunlar toprağım güzel yurdum.” 

AHMET DİVRİKLİOĞLU- Zile’de yaşayan ve Zile tarih ve edebiyatı üzerine pek çok araştırması olan değerli bir esnaf Ahmet bey “Zile’den” şiirinde bakın neler anlatmakta 

“Çay mahalle ile Saraç deresi arası 

Yani kuzey tarafında 

Çiftçi ırgat oturur. 

Köylerdeki göçlerden rengarenktir. 

Her örf adet, şive bulunur.” 

AYŞEGÜL BULUT- Tokat Şairler ve yazarlar derneğinin hüzünlü küçük kızı olarak tanıtılmış ve “ Aşk” şiirinde bakın neler yazmış. 

“Hem ilaç, hem yara. 

Hem beyaz, hem kara. 

Hem zehir, hem şifa,  

Hem ihanet , hem vefa. 

Hem meltem, hem bora. 

Aşk her kime uğradıysa.” 

ALİ BAL- Plevne Lisesi Edebiyat öğretmeni ve Müdür Yardımcısı Ali Bal şiir ve edebiyata gönül vermiş bir delikanlı.”Kalbim Gazze, Kalbimiz Gazze” şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Ey Gazze sessiz dünyalar sağırdır. 

Bana haykır ey Gazze, hakkı tut kaldır ey Gazze. 

Dile gel ey Gazze, sensiz dilim tutuk. 

Sensiz elim kırık, sensiz belim bükük.” 

BEKİR YEĞNİDEMİR- Zileli olan ve Başbakanlık devlet Arşivlerinde görevli olan şair “çocuk” şiirinde şunları yazmış. 

“Senin ellerinde kırmızı çocuk. 

Yanakların al al 

Çelik çomak oynayalım,  

Bul buradan bir dal.” 

BURHAN KURDDAN – Emekli öğretmen ve sosyal sorumluluk bilinci yüksek olarak ilimizde bir çok sivil toplum kurumunda çalışan şair “Bahar’da Vatan “ şiirinde şunları yazmış. 

“Huzurlu bir ormanın orta yerindeyim. 

Tüm varlığımla bir çiçek denizindeyim. 

Güneşin renkleri aksetmiş tüm çiçeklere,  

Ben bahar yeli ile kol kolayım.” 

EBUBEKİR ALTUNTAŞ – Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesinde öğretim üyesi olan şair sempatik kişiliği ile tanınmakta. “Hayat” şiirinde şunları anlatmakta. 

“Hayatı gayesiz sanma. 

Kötü olana hiç kanma 

Sakın kaderine yanma. 

Gayesi değildir hayat.” 

MEHMET EMİN ULU- İlimizin en tanınmış Tokat yazar ve şairlerinden olan ve Tokat Şairler ve Yazarlar derneğinin kurucu başkanı olan Emin Ulu hoca “Kandil için” adlı şiirinde bakın neler anlatmakta 

“Ey gül… 

Ömür geçiyor, gel bize gül… 

Ey gül 

Sevmek çileyse, çile bizden bir gül.. 

Ya Rasullullah. 

Bu mahzun ümmetin yüzüne. 

Edebi alemde bir gül.”. 

HAMDİ ERTÜRK- Tokat’ın ihtiyar delikanlı şairi ve her şiir etkinliğine katılan ve destek olan Hamdi bey makine mühendisi ve halen yerel basında yazmaya devam eder. 

“Babalarımız” adlı şiirinde bakın ne demekte 

“Evimizin direği. 

Mangal gibi yüreği. 

Arı gibi çalışır. 

Bükülmüyor bileği.” 

HASAN AKAR- Tokat ve Niksar sevdalısı şairimiz halen Anadolu lisesinde göreve devam eder ve gazetelerde de yazmaya devamla içi kıpır kıpır her zaman.”Cumhuriyet” şiirinde bakın ne demekte. 

“Bir sonsuzluğun istasyonudur Cumhuriyet 

O yüreğinde yaşatanlarca güçleşir. 

Düzden inişe gitse sanmasınlar eğleşir. 

Bilin ki o, yokuşlarda daha da devleşir.” 

HÜSEYİN KOÇ- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğretim Üyesi olan Hüseyin Koç güzel şiirleri ile yer almış. “Nükteler” şiirinde şunları yazmış. 

“Verdiğini alıyor, bizden istemez fazla. 

Can sanki bizimmiş de diretiyoruz nazla. 

Öyle bedenler vardır can bunlara fazla.” 

İİHAN KOÇGÖZ- Harfleri tersten okuması ve tersten şarkı söylemesi ile ünlü olan İlhan Bey ilköğretim okulu öğretmeni ve hayli aktif insan .”Gel” şiirinde şunları anlatmış. 

“Uykumu böldüğün gece hatrına. 

İkramı fışkıran nehir ile gel. 

Cennetten kovulan Havva hatrına 

Dünyama ettiğin zehir ile gel.” 

KÖKSAL PABUÇCU- yakından tanıdığım dostumuz Köksal bey ressam, şair , yazar ve biyolog olmak üzere pek çok ünvanı olan çok yönlü Erzincan’lı sıcak kanlı Üniversitemizin Biyoloji Yard. Doçenti. “Hoş Sada” şiirinde şunları anlatmakta. 

“Akşamın oluşunda. 

Güneşsin batışında. 

Gündüzün gidişinde. 

Giden ben mi yoksa dünya mı ?” 

MAHMUT HASGÜL- Gaziosmanpaşa Lisesinin öğrencilerine şiiri Mehmet Akif Ersoy’u sevdiren güler yüzlü şairi.”Hüzün” şiirinde bakın neler demekte 

“Yağmur sırf güzel olmak için yağmıyordu oysa,  

Oysa bu şehirde otobüsler gitmiyordu eskiden. 

Hüzün bulaşmamıştı leylaklara. 

Caddeler Mahcup değildi bu kadar. 

Ve şarkılar sıcak, ince bir kan sızması değildi.” 

MUHSİN DEMİRCİ- 25 seneden beri tanıdığımız ve Başçiftlik ve Edebiyat Sevdalısı İhtiyar Delikanlı Muhsin Demirci “Yolcu gibi” şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Denizleri avucuma aldım. 

Dertlerimi gönlüme saldım. 

Bir değişik dünyaya vardım. 

Deniz yaşlı, gözüm yaşlı. 

Kurtar bizi Mevlam, ömür sona yaklaştı”. 

MURAT İNCE- Turhal’ın esnaflarından olan Murat İnce “Dizlerim “ adlı şiirinde bakın neler anlatmakta 

“Nedir bu ettiğin senin dar günde . 

Yarı yolda koymaz idi dizlerim. 

Taşımazsan beni bu zor günde 

Küt ol daha yürüyeme dizlerim.” 

MUSTAFA COŞKUN- edebiyat hocası ve edebiyat sevdalısı Mustafa Coşkun aynı zamanda gelişime de önem veren değerli bir hoca ama değeri anlaşılamamış olanlardan . “Yollar “ şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Yalnız yarınlar için birleşin n’olur. 

Dünden bugünlere uzayan yollar. 

Onulmaz ayrılık içimde kordur. 

Hasreti gönlüme dağlayan yollar.” 

MUSTAFA ŞAHİN- Plevne Lisesi’nin Tarih öğretmeni ve Müdürü olan Mustafa Şahin “Bebeğim” şiirinde şunları anlatmış. 

“Makbulümdür sevgin. 

Demez ötesini. 

Görmezsen Maktulün olur sevgin 

Sorma ötesini 

4.Temmuz.2010.” 

NERMİN TERZİ- Şairler ve Yazarlar derneği üyesi Terzi “ Haberin Var mı” şiirinde şunları yazmış. 

“Unutmak isterdim içinde kaldın. 

Sarıp sarmaladın aklımı aldın. 

Farkında olmadan kalbimi çaldın. 

Seni nasıl sevdim haberin var mı ?” 

NİHAT AYMAK – eski Artova Milli Eğitim Müdürü Nihat Aymak Tokat’ın eski edebiyatçılarından ve halen Tokat sevdası ile dolu “özlem” şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Ondokuz vagonu takıp ardına. 

Sürükleyen bir trene imrendim. 

Doldurup gönülden sevdiklerimi 

Bir kutlu diyara çekebilseydim.” 

ORHAN KARACAOĞLU- Şair “ Kahpe Kurşunlar” şiirinde şunları yazmış. 

“Adını sevgi bulutu koymuşlar. 

İçini gözyaşlarımla doldurmuşlar. 

Kimler sorsa halimi, ağlıyorum. 

Beni kahpe kurşunlarla vurmuşlar.” 

REMZİ ZENGİN- Tedaş Eski il Müdürü edebiyat sevdalısı Mühendis olan Remzi Zengin “Çocuk Olsam Bu akşam” adlı şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Çocuk olsam bu akşam şu salıncağa binsem. 

Çıksam ta tepeciklerden kayıncaklardan insem 

Dönsem Atlıkarıncada sabaha kadar. 

Unutsam dertlerimi tasa nedir bilmesem.” 

SAFFET ÇAKAR- Gaziosmanpaşa Lisesinin azimli ve senelerin eskitemediği hocası Saffet Çakar “Bir Yanım” adlı şiirinde şöyle seslenmiş. 

“Düşmüşüm bir kere şu harmana ben. 

Bir yanım varlık, bir yanım yokluk. 

Nasıl ulaşayım bu kervana ben? 

Bir yanım çöl, bir yanım ufuk…” 

SALİH AKTAŞ- Tokat Anadolu Lisesinin yıllarca Müdür Yardımcısı olarak görev yaptığı efsane hocası şiir sevdalısı “Sevgili Resule” adlı şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Dağlar benim taşlar benim. 

Gökte uçan kuşlar benim. 

Secdedeki başlar benim. 

Nuru güzel Muhammed’im..” 

SÜLEYMAN GÜLER- Tokat Devlet Hastanesinin çok yönlü Sosyal Hizmetler Uzmanı olan Şair bakın Tokat’ım adlı şiirinde neler söylemiş. 

“Yeşil Tokat’tı adın. 

Bahçelerle bağlarla anılırdın. 

Betonlarla dolunca sokakların 

İnanın kalmadı tadın.” 

SÜNDÜS AKÇA- İbni Kemal İlköğretim Okulu Öğretmeni olan şair “Nesin Sen” şiirinde bize şöyle seslenmiş 

“Mazide yaşayan ölüyüm ben. 

Çaresizlik içinde sızlanan hüzün müyüm? 

Ummanda kasırgaya tutulan gemi miyim ben? 

Yoksa ben ben miyim ben? “ 

SÜLEYMAN ERKAN- Sevilen tv sunucumuz ve emekli öğretmen güler yüzlü sempatik şairimiz Süleyman Erkan “Sevgimsin” şiirinde bakın neler demiş? 

“Umudum sensin, çare sensin. 

Olmazsa sevgisiz bedensin. 

Veririm taşa şekilli can. 

Sevgimsin cansın bende vatan.” 

SÜREYYA KAYA- Bursa ‘da yaşayan Tokatlı bir şair olan Kaya “Tokat” şiirinde bakın memlekete özlemini nasıl anlatmış. 

“Vatan yüreklerde bölünmez bütün. 

Ulusun içinde yıkılmaz sütun. 

Özgürlük adına şahlanmış atın. 

Bir Mustafa Kemalin izinde Tokat..” 

SELAHATTİN CANSIZ - Emekli Edebiyat Öğretmeni Cansız Tokat sevdalısı şairdir ve “ Ahmet’e “ adlı şiirinde bakın neler anlatmış. 

“Sen gittin.. 

Bir çıngıraklı yılan oldu zaman.. 

Sen gittin/Genç kelimeler bıraktın. 

Mevsim, yaprakların döküldüğü an. 

Bize seraplar bıraktın…” 

TURAN YALÇIN-Tokat İl Halk Kütüphanesinin kitap sevdalısı memuru Turan yalçın Kişisel Gelişim dergileri ve yerel basında 30 sene yazılar yazdı 4 kitaba imza attı 2 Üniversite tamamladı gelişmek isteyen insanlara yol gösterdi.” Bilmece” şiirinde bakın neler yazmış. 

“İçimde bir sızı var. 

İçimde bir sızı. 

Neyin sızısı bilin. 

Ödül vereyim size. 

İsteyin neyim varsa,  

Vereyim size severek. 

Yeter ki bilin bu bilmeceyi.” 

Burada yer alan Şiirlerin tamamı ve şairlerim diğer şiirleri 272 sayfalık bu güzel antolojide şiir sevdalılarının kitaplığında ve masasında olması gereken bir eser. 

Bu güzel antolojiyi şiir dünyasına kazandıran Tokat Şairler ve Yazarlar derneğine ve şairlerimize tebriklerimizi sunarken , Hazırlayan Mahmut Hasgül ’ü tekrar tebrik etmekteyim. Bu antoloji Niktaş magazaları kitap reyonlarında da bulunmakta.. 

TOKATTAN SEVGİLERLE 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..