Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tom Cruise, Val Kilmer asker arkadaşımdı!

Tom Cruise, Val Kilmer asker arkadaşımdı!
 

http://www.defence.gov.


Atilla Olgaç gündeme bomba gibi düşen, gereksiz açıklamasını yaptıktan ve geri hizmet askeri olduğunu öğrendikten sonra kahkahayı patlattım…


Böylesine “Demli Komando” derdik biz!

Çocuk askerde bölük çaycısı, ailesine mektup yazıyor; “ Sevgili anneciğim, babacığım hiç merak etmeyin rahatım yerinde, komutanlarım beni çok sevdiği gibi, çağırırken “kahraman!” olarak sesleniyor… Helikopterden helikoptere halatla geçmek olmasa daha rahat edeceğim ama Vatan borcu deyip katlanıyorum, ellerinizden öperim… Geçen akşam telefonda ablama Tabur Komutanının hayatını nasıl kurtardığımı anlatmıştım… Kimseye söylemeyin de insanlar hava attığımı düşünmesin…”

Askerliğini F16 pilotu olarak yapanlar var sonra…

Acemi birliği: Top Gun

Usta birliği: Hatay Serinyol

Asker arkadaşları: Tom Cruise, Val Kilmer

“Baba F16 kullanmak nasıl bir duygu?”

“ Kaporta büyük, motor küçük olunca, bayırda kasıyor biraz… O yüzden dört kişi binmeyeceksin… Atacaksın manitayı arkaya gezeceksin…”

Ağabeyinin Güneydoğuda Skorsky kullandığına yemin eden adamlar tanıdım ben!

Havada şarjör değiştireni mi istersin, dağda çıngıraklı yılan yiyenini mi?

Kurbağa, kaplumbağa ve bilimum hayvanları saymıyorum bile…

- Tipi var, göz gözü görmüyor, rakım 2100 metre parmaklar şişmiş, 72 saat yürümüşüz, yorulmaya başlamışız artık… Öyle bir yere geldik aşağısı uçurum… 80 metreden iple aşağı inmemiz gerekiyor, sırtımızda 15 günlük kumanya, inerken elim kaymasın mı? Sırt çantasının üzerine düşünce bir şey olmadı zannettim önce, baktım ayağım burkulmuş… Tim komutanı Merzifonlu gaddar bir adam… Amerika’da eğitim görmüş Turgut Özal zamanında; Ranger!

- Tommiks gibi mi?

- Aynen öyle… Komutanım dedim ben yürüyemiyorum… Bıraktılar beni dağ başında… Yol bilmem iz bilmem…

- Nerdesiniz?

- Hakkâri, Çukurca. Duymuşsundur! İnanmayacaksın oradan Erzurum’a yürüyerek döndüm!

- Ne?

- Telsizi açmayı unutunca telaşlanmışlar tabi…

- Yolunu nasıl buldun?

- Rambo bıçağının arkasında pusula vardı, gece yıldızlara baktım… Yosunlardı, karınca yuvalarıydı!

- Valla bravo be! Muhabbetin iyi senin içer misin bir bira daha?

- Alayım madem!

Konu askerlik olunca muhabbet biter mi?

- Askerliği nerede yaptın sen?

- Eski Foçada… SAT’tım… Hani Yunanistan’la Kardak kayalıkları yüzünden kapışmıştık ya!

- Tamam…

- Zodiac botla kayalıklara ilk çıkan dört kişiden biri bendim!

- Vay be! Eğitimi ağır mıydı?

- İlk on beş gün zor tabi, sonra alışıyor insan… O zamanlar suyun altında dört dakika falan kalıyordum!

- Oğlum dalmaya gidiyoruz biz, gel sen de, zıpkınla acayip balık avlarsın…

- O işleri bıraktım ben.

- Neden?

- Kulak zarım patlak…

- Geçmiş olsun…

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..