Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '09

 
Kategori
Kitap
 

Top oynayan kedi mağazası

Top oynayan kedi mağazası
 

TOP OYNIYAN KEDİ MAĞAZASI


Muhabir arkadaşım bir mezbelelikten ayıklayıp küçük bir koliye doldurduğu kitapları gözden geçirmem için bana bıraktı.Eski kitaplar nasıl kokar?Bilen bilir.Bazılarımız sırf o kokuyu duymak için sahafları dolaşır.Koliyi açınca eski kitapların kokusu burnuma doldu.

Yırtık pırtık, kalın ince , piyes, roman ve hikayeler vardı.Hiç birinin kapağı cicili bicili değildi.Hemen okumaya başlamak için acele ediyordum.

İçlerinden biri ismiyle bana göz kırptı :''Top Oynıyan Kedi Mağazası''.Her zaman yaptığım gibi elimle tartayım dedim, çok gramajlı değildi.Fakat, küçük puntoyla yazılmış yazarın, Balzac olduğunu görünce içinin pek te hafif olmayacağını anladım.

Okumadan önce kitabı evirip çevirip incelemeye devam ettim.Kitap M.E.B yayını .İkinci basılışı ve tarihi 1965.ÇEviren:Dr.Necdet BİNGÖL.''OYNIYAN'' mı, ''OYNAYAN''mı ikilemine düştüm.Demek o zamanlar öyle imiş deyip, kafa yormadım.Orjinal adı:''La Maison du Chat-qui-pelote''.İkinci baskı 5000 adet basılmış .

Kitap 90 sayfalık uzun hikaye veya kısa roman.Balzac tasvirleriyle beni atmosfer içine soktu.Amcalarım ve babam Mahmutpaşa tezgahtarları olduğundan ortamı duyumsadım.Kitap 1829 da yazıldığı halde güncelliğini korumuş.Aşk, ızdırap, ticaret, asalet, sanat, zoraki uyum.Değişen birşey yok yani!

Vadideki güzel çiçekler, bulutlara yakın fırtınalı tepelere dikilirse yaşar mı?

Bu 1965 nüshasının fiatı 200 kuruş.Vallahi kafam karıştı!Aslında bir nefeste okunacak bir kitap ama araya parazit girdiği için bendeniz cennetkuşu dört nefeste okudum.

***M.Celalettin AVUS

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..