Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Tophane'de kim kazandı?

Tophane'de kim kazandı?
 

Tophane sokaklarına galeri yerine ekmek fırını açılsaydı sorun çıkmazdı.

Demek ki; bu sorunun temel etkeni, sanatın ekmek kadar gerekli olduğunun bilinmemesidir.

Toplumun belleğinde yaygın olan sanat imajı "elit bir kesimin gönlünce eğlenmesidir" Onları bu sanıya taşıyan nedenler ise, sanatçı kimliğini boyunlarına astığımız popüler kişilerdir. Yani sanat denilince vatandaşın aklına gelen ilk şey"kişisel macerelerla dolu bir yaşam şeklidir" Algı böyle olunca "git kardeşim, nerede eğlenirsen eğlen, yeter ki benden uzak dur" deniliyor.

Tophane'de açılan galerilerin hangi amaca hizmet edecekleri, ne işe yarayacakları, o sokaklarda oturanların kaçı tarafından bilinmektedir? Bunca görsel ve yazılı medya gerçek sanatın tanıtımı için, zaman ve sayfa ayırıyor mu?

Tophane'de tatsız bir olay yaşandı. Sayın bakanımız da " sorumlular mutlaka cezalandırılmalıdır" dediler. Doğrusu içime bir korku düştü. Bu saldırıda dolaylı da olsa, benim de sorumluluğum vardır. Bir öğretmen olarak, sanatın ne işe yaradığını öğretememişim! Yine de cezadan yana değilim. O bölgenin sosyolojik yapısına uygun bir açılış yapılsaydı olay çıkmayabilirdi.

Ben bir ressam olarak öncelikle orada saldırıya uğrayan arkadaşlara "geşmiş olsun" diyorum. Eğer iletişim kurabilirsem o mekanlardan birinde sergi açmak istiyorum. Çevre halkı devet ederek , orada kendilerini ağırlamak istiyorum.

Görülüyor ki; şimdiki ortamda "ANARŞİ" kazandı; Yarın ise, sanatın erdemi ile olgunlaşmış olarak kucaklaşan "BİZLER" kazanacağız.

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..