Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Toplu taşınamayanlar...

Toplu taşınamayanlar...
 

Toplu taşımada halkın sorunları çözülemiyor...


Gaziantep'de yaşıyorum ve iş gidiş-gelişlerimde toplu taşıma araçlarını tercih ediyorum. Tercih ediyorum değil aslında, başka bir çarem yok. Kendi araçları olanlar bu sorunu pek bilmezler. Düşünün; saat 08:30'da iş yerinizde olmanız gerekiyor. Evinizin iş yerinize mesafesi en fazla 15 dakika (araçla). Fakat evden bir saat önce çıkıyorsunuz. Çünkü o saatte,  kocaman şehirde otobüs veya minibüs bulmak mesele. Önünüzden en az on minibüs dolu geçer. Hiç biri durmaz. Sanmayın ki içi tıkabasa dolu. Durmazlar çünkü adamların canı yanmış bir kere. Bu şehirde minibüslerin koltuk sayısından fazla yolcu alması kesinlikle yasak. İlgili makam her kimse halka iyilik yaptığını zannediyor. Halk ayakta seyahat etmesin diye yapılıyor. Ama en büyük mağduriyeti de halk yaşıyor. Gideceği yere en az bir saat gecikiyor, soğukta saatlerce minibüs bekliyor, güne sinirli ve asabi bi şekilde başlamak da cabası.

Ne Oluyor?

Bir bit yeniği var ama tam çözemedim. Çünkü minibüsçü arkadaşlar ceza yerken Özel Halk Otobüsleri tıka basa doldurabiliyor. Ceza yok. Ben ceza yazılsın istemiyorum kesinlikle. Herkes ekmek parası derdinde zaten. Ama burada benim suçum iş yerimin otobüs hattına uzak olması mı sizce?

Daha önce defalarca belediyemize yazı yazdım bu konuda. Yazıma bir geri dönüş olmadığı gibi sorun da çözülmedi. Bugün de açtım İç İşleri Bakanlığı Resmi Web Sayfasını ve ordan da Sayın İç İşleri Bakanımız İdris Naim Şahin'e yazdım. Umarım Sayın Bakanım bu konuda gerekenleri yapacaktır.

Çözüm var aslında var olmasına da tam tersi bir yol izleniyor nedense. Koltuk sınırlaması iyi güzel halk ayakta seyahat etmiyor rahat rahat oturuyor. Otursunlar tamam. O zaman minibüs sayısını arttırılabilir, otobüs sayısı arttırılabilir, durak sayısı arttırılabilir. Çünkü yolcu sayısı gün geçtikçe artıyor. Herkese bir araba verecek kadar zengin olmadığımıza göre şimdilik çözümler bunlar.

 

Saygılarımla...

Muhammed KAYAR

 
Toplam blog
: 3
: 438
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

22 yaşında bir web masterım. Türkiye'mi çok seviyorum o kadar! ..