Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '08

 
Kategori
Anılar
 

Toplum bilinci

Toplum bilinci
 

Çumra


Abim Ahmet Faruk izne gelmişti. Bir haftadır burada. Kendisi tütün yüksek mühendisi. Dün bize künefe yaptırmış. Abimin bakımı oldukça iyi. Baldızı Zeynep evlenmeden önce onun hediyeleri ile avundu. Kaynı Mehmet abimin yanına İzmir’e birkaç defa tatile gitti. Bence iyilik güzel bir şey. Şayet paran olursa. Dün abimi Emrah’ların dükkanından çıktığımda elinde olta ile gördüm. “Balığa mı gideceksin?” dedim. “Sadettin’i balığa götüreceğim.” Dedi Sadettin onun ilk okul üçe giden oğlu.

Abim bundan önce de iki defa balığa gitmiş ama avlanamamıştı. Kahvaltımı ederken anneme sordum. “Abimler nerede?”. Onlar saat beşte balığa gittiler.” “Başka kiminle gittiler?” “Abin araba ile geldiğinde Emrah vardı. Bir de yabancı bir adam vardı.” Kimdi o adam.?” “Bilmiyorum. Yabancı biriydi.” Abim on ikide balıktan geldi. Eve girdiğinde “balık tutamadık” dei. Sonra “orada suya iki tane ağ atmışlar. Telefonla jandarmaya haber verdim. Bana tekrar telefon açtılar ‘bulamadık’ dediler. Yerini tekrar tarif ettim.” Dedi. Annem ya senin jandarmaya şikayet ettiğini görselerdi.”dedi. Abim “bir şey olmaz. Orada kimse yoktu zaten. Balık avlanma sezonu değil. Onlar ağları ile yavru balıkları da avlıyorlar. Niye ihbar etmeyeyim.” Dedi Araya girdim. “Balık tutamadınız ama jandarmaya ihbar yaparak heyecan yaşadınız.” Dedim. Abim odadan çıktı. O ara midem ekşiyordu. Kafeye gittim. Üç soda çıkarttım. Teker teker onları içiyorum. Bu arada tezgahtar Mustafa ile konuşuyorum. İçeriye kafe sahibi İsa dayı ve bir adam girdi. İsa dayı verilen selanın kimler için olduğunu sordu. O adam selanın Apasaracıklı bir şehidin, diğer selanın ise Mehmet Ceran’ın olduğunu söyledi. İsa dayı “Mehmet Ceran dün buraya gelmişti.” Dedi. O adam Mehmet Ceranın dün arkadaşları ile kavgada öldürüldüğünü söyledi. Çumra da bir şehir. Ve bir hayli de nüfusu var. Galiba üzücü olaylar şehir nüfusunun arması ile doğru orantılı. Elbette köylerde böyle şeyler olmaz. Çumra da bir doktorun öldürülmesi, mafya olayları, kazalar hep var. Dileğim insanlarda toplum bilincinin olması

elvistuna, 27 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 18
: 484
Kayıt tarihi
: 19.04.08
 
 

Ortaokul mezunuyum. Müzik dinlemeyi ve gezmeyi severim. Çalışmıyorum..