Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Toplum ve eğitim üzerine bir eleştiri

Toplum ve eğitim üzerine  bir eleştiri
 

Toplum: İnsanların sosyal ilişkiler ve bu ilişkilerin tüm bileşeninden oluşan karşılıklı bir bağ içinde ilişkilerinin tümünü gerçekleştiren toplumsal alanda yaşanmış ve örgütlenmiş biçimdir.

Toplumu oluşturan her birey daha basit bir anlamda çok çeşitli alanlarda birlikteliklerin, nesnel yasaların öngördüğü biçimde sınıfsallaşan bir sistemin bağdaş kurmuş türünden gelir. Toplumları geliştiren kurumlardan biride eğitim kurumudur. Eğitimi verecek olan öğreticilerin psikolojik olarak içine düştükleri her gün gazetelerin köşelerinde anlamsızca ve kendi eğitim düzeyine yakışmaz tavırlar sergilemek pekte hoş bir davranış değildir. Ülkemizin eğitim kurumları toplumsal alanda ileriye dönük eylemlerinde topluma gereken nesneleri vermelidir.

İnsanları bir araya getiren ve belli tarihsel evrelerde geçip devamlılık gösteren ayakta tutan, her toplumun içlerindeki ortak hedefler, görüşler topluluğu birleştiren bir bağdır. Toplumsal alanında kültürün gelişmesi, yetiştirilen genç beyinlerin önünü açmak ideal toplumun özüdür. Bizler gazetelerde çarşaf çarşaf boy gösteren anlamsız ve eğitim kurumlarımıza yakışmayan davranışlar görmek yerine onların başarılarını görmek istiyoruz.

Toplumsal olarak zaten ülkemizde eğitimin o kadar da süper olduğunu söylemek çok zordur. Bu gün batı okullarında farklı eğitim alınıyorken, doğu’da farklı eğitim veriliyor. Ben ilköğrenimi tamamlarken sadece bir öğretmenimiz vardı. Oysa beş sınıf olan bir okulda tek bir öğretmen olmamalıdır. Toplumsal olarak eğitimcilerimizin daha rasyonel davranıp çıkarlarını ön planda değil de, kendilerine ve eğitici davranışlarına yakışır bir davranışla eğitimlerini verseler daha sağlam bir bağ oluşurdu.

Dünya’da görüşlerin, anlayışların ve teorilerin sosyal psikolojik eğitimci anlayışı çok farklı bir boyutun örneğini oluştururken, Bizim kendi toplumuzda apayrı bir boyutun örneğini sergileyip duruyor. Eğitimizde siyaset bile karışırken nasıl olsunda gelişsin. Toplumsal olarak bizler daha cinselliğin ne olduğunu tam olara da bilmeyen bir toplumuz. Bur da en büyük sorumluk biride Milli Eğitim kurumunda bakınız yılardır eğitimle siyaset karıştırılıyor. Cinsellik dersi siz ilköğretimde okutmasanız olacağı çok şeyler daha var. Toplumlarda insan yaşamını belirleyen bilinç değildir. Tersine yaşam bilinç belirler.

 
Toplam blog
: 67
: 1093
Kayıt tarihi
: 13.09.08
 
 

Anadolu üviversitesi menzunuyum. Serbest Muhasebeci Mali Müşavir olarak  İzmirde faliyetime devam..