Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '14

 
Kategori
TV Programları
 

Toplumda rahat yaşamak için Televizyon dizilerini mutlaka izleyin.

Toplumda rahat yaşamak için Televizyon dizilerini mutlaka izleyin.
 

Bugünkü yazı konum televizyon dizileri. Toplumda rahat yaşamak, uyum sağlamak , çevrenizdeki kişileri daha iyi anlayabilmek için televizyon seyredin diye başlayacağım yazıma.

Bu da nereden çıktı diyebilirsiniz  şimdi.Anlatacağım.

Yıllardır televizyondaki dizileri severeki keyif alarak izliyorum.İlk yıllarda dizileri seyrediş amacım güzel evleri, güzel kıyafetleri görmek ve keyifli bir kaç saat geçirmekti. Dizileri izledikçe bir şey keşfettim.

Ben İstanbullu bir ailenin İstanbul'da doğmuş, tüm eğtim yaşamını bu büyük şehirde geçirmiş bir evladıyım.Yıllarca hep bir fanüs içinde yaşadım sanki. Bir çok kişi tanıdım yaşamımda ama onları sadece tanıdım galiba. Üniversite yıllarımdan sonar  iş için İstanbul'dan ayrıldım . Bu sefer de bir Anadolu kasabasındaydım ama gene belli bir zümrenin içindeydim. Eşimin de benim kültürümden , benim aile yapımdan gelmiş olması beni hep aynı şekilde düşünen kişiler arasında yaşamaya itti.

Yıllar sonra   kızımın eğitimi için uzun bir sure Paris'te  yaşamımı sürdürünce , ülkem insanının düşünce yapısına iyice yabancı kaldım.

Bütün bunlar bende karşımdaki kişilerin benim gibi düşündüğü kanısını yarattı. Karşılaştığım olaylarda istediğim kadar empati yapayım benim tepkimden farklı bir tepki ile karşılaşınca üzüldüm ve kırıldım.

Oysa ki ülkem insanı çok farklı kültürlerden geliyordu ve düşünceleri, tepkileri çok farklıydı.

Çevremde karşılaştığım farklı tepkiler ve düşünceler benim yapmaya çalıştığım empatı karşısında  direniyordu sanki benim anlamamam  için.

O zaman seyrettiğim dizilerdeki karekterleri, olayları, tepkileri incelemeye başladım. Bu karekter ve olay tahlilleri bir süre sonra toplum içindeki kişileri ve tepkilerini daha kolay anlamama sebep oldu.

Dizilerdeki bu incelemem sonucunda ne kadar farklı düşündüğümü anladım. Yavaş yavaş karşılaştığım olaylarda ne gibi tepki alacağımı tahmin etmeye başladım. Bu  tahminlerimde başarılı olduğumu görmek bende doğru yolda olduğum hissini güçlendirdi.

Şimdi Televizyon dizilerini çok dikkatle izliyorum. O dizilerdeki karekterleri,olayları inceliyorum.Artık toplumda karşılaştığım olaylarda aldığım tepkilere, sözlere şaşmıyorum. Ben de onlar gibi düşünmeye çalışıyorum bir çok olayda. Evet o şekilde davranmıyorum.Çünkü düşünce yapım buna uygun değil. Ama en azından zarar görmüyorum artık,tehlikeyi fark edebiliyorum.

Sizlere de tavsiyem televizyon dizlerini dikkatle izleyin ve ders alın.

Çok yararlı oluyor.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..