Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '16

 
Kategori
Eğitim
 

Toplumsal İletişimde Büyük Engeller

Toplumsal İletişimde Büyük Engeller
 

Yabancılaşma ve Parazitler
 
İletişim kurmanın en iyi şekli aynı duyguları paylaşanların aynı dili konuşmasıdır. Aynı dili konuşanların daha rahat kendilerini ifade ettikleri önemli bir gerçektir.
 
Geçen yıllarda Fars edebiyatından, Osmanlı’dan, Endülüs, Arap Edebiyatı, Eski Türk ilim ve bilim adamlarının eserlerini buldum. İnanılmaz keyifli eserler. İnsanın aklına soru geliyor. Hiçbir İmparatorluk ilimsiz, bilimsiz uzunca bir süre ayakta kalamaz. Hele ki, bir halk İmparatorluklar kurmuşsa birçok bilim adamı, fikir adamı oluşturmuş olması gerekir. Bu açıdan düşünüldüğünde belki de köklerimiz, edebiyatımız hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir. 100 Temel Eser statüsünde bir sürü yabancı eser varken, Osmanlı, Selçuklu, Endülüs, Emeviler, Abbasiler, Fars edebiyatı ile ilgili birçok tarihi ve kültürel eser olabileceği malumdur. En basitinden Büyük Selçuklu İmparatorluğu’nun büyük veziri Nizamülmülk Medreseleri ve her Medresenin geniş çaplı kütüphaneleri olduğu hatta 2. Körfez Savaşı sırasında Irak’a giren askerlerin bu kütüphaneleri yağmaladıkları herkesin malumudur. Dicle’nin soğuk suları Nizamiye Medresesinden yağmalanan kitaplarla dolmuş, önemli bir kısmı da yurt dışına kaçırılmıştı.
 
Bir millet geleceğini başka milletlerde arayamaz. Ararsa en fazla bu kadar olur. Bizler Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak her on yılda bir dili değişen bir millet olarak atalarımız, öz kültürümüzden faydalanmamız gerekirken hazineyi bilinçaltına seçilen zehirlerde arıyoruz. Şu anda okullara devam eden öğrencilere 90, 80, 70, 60, 50, 40’lı yıllarda yazılan ders kitapları gösterilse ve okumaları istense öğrencilerimiz ve halkımızın da birçoğunun söz konusu kitaplarda yazılanların çoğunu anlamadığından eminim. Ataları ve geçmişi ile bu denli koparılan başka hiçbir millet olamaz. İngilizce anasınıfına kadar inmiş sanmayın ki, atalarımız İngiliz idi. Onun yerine Türk Milletine öncelikle atalarına, ataları ile ilgili bağları sağlama almış olmaları gerekirdi. Bir medeniyet beş yüz yıl dünyaya egemen olmuşsa emin olun ki çağında en adil, en güçlü, en bilimsel olduğu için ayakta kalabilmiştir. Aynı zamanda bu beş yüz yılda atalarından binlerce nasihat, binlerce eser kalmış olmalıdır. Ancak en son Milli Kütüphaneden tonlarca kitap hurdaya gönderildiği haberlerini aldık. Bundaki niyet eğer ki, Türk’ün Müslüman’ın ataları ile bağlarını tamamen koparmaya yönelik bir çalışma ise yazıklar olsun bize…
 
Babasıyla iletişim kuramayan bir toplum kurma projeleri, toplumu kökünden söküp atmaktır. Hâlihazırda televizyonlar, internet, çok satıldığı iddia edilen roman, hikâyeler, sipariş üzerine yazdırılan din, kültür kitapları milleti tükenme noktasına getirdi. Getirmeye de devam ediyor. Atasından doğru nasihat, doğru kültür alamayan bir millet kaybolmaya mahkûmdur. Böyle olduğu takdirde şeytanı, düşmanı, münafığı, yalancıyı rehber edinmesine neden olur. Olmuştur. Binlerce yıldır var olmuş hiçbir milletin ataları; “Üzümünü ye, bağını sorma”  “Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın” “Bal tutan parmağını yalar” türünden toplum temeline adalete, birlik ve beraberliğe vurgu yapmayan hatta birlik ve beraberliği yok eden adaleti tarumar eden, rüşveti yasal hale getiren sözler söylemiş olamazlar. İngilizce yerine gerçek, Türkçe belki de Osmanlıca gelecek yıllarda ders olarak seçilebilir. Yıllarca ilkokuldan üniversiteye kadar İngilizce görmüş bir milletin mühendislerinin çoğunun tek kelime İngilizce hatırlamadığı ülkemizde, atalarından kalan mirasları doğru olarak algılayabilir, kim belki de dinini bile doğru anlar da birtakım sahtekârların boyunduruğundan köleliğinden sonsuza değin kurtulur. İnşallah…
 
Atalar yamuk yumuk olan bir toplum bu denli büyük uygarlıklara imza atmış olamaz. Öğrenmek gerek, doğru şekilde ve doğru yerden başlayarak.
 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..