Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '16

 
Kategori
Şiir
 

Toprağım

Toprağım
 

Karnın yardım  kazmayınan belilen
Yüzün yırttım tıranağınanelilen
Yine beni karşıladı gülünen
Benim sadık yârim kara topraktır
 
Âşık Veysel'i saygıyla ve rahmetle anarak.
 
Dar günümde gerçek dostum toprağım
Ağaç sende meyva sende  dal sende
Ki sensin vatanım, sensin bayrağım
Arı sende petek sende bal sende
 
                              ***            
 
Yaz gelince büyük olur  harmanın
Buğday olur, pirinç olur harmanın
Derde şifa, aşka deva, dermanın
Para sende, hayat sende, mal sende
 
***  
 
Üzerinde denizin var, gölün var
Sahra gibi, Gobi gibi çölün var
Şehit , gazi ve birlerce ölün var
Uçak sende, tren sende,sal sende
 
***
 
Hamurunda acı, içli  gerçekler
En duygulu en yücesi dilekler
Sende biter türlü türlü çiçekler
Pembe sende, yeşil sende, al sende
 
***
 
GÜLER derki toprağıma hayranım
Cennet kadar gül- gülistan seyranım
Tuzum, suyum, aşım benim ayranım
Arı sende, petek sende, bal sende.
 
Abdülkadir GÜLER
 
Harran’da Atatürk Çiçeği – Şiirler İzmir 1986
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..