Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Toprak kokusu.

Toprak kokusu.
 

Çocukluğumdan kalmadır toprak ve yeşil in kokusu bağımlılığım.
Kiracı olmamız nedeniyle uzaktan seyretmekteydik hep elalemin ağaçlarını çiçeklerini.
Sıkı mı bir kayısıya değsin elimiz.
Kapının önüne koyardı bizi huysuz sultan teyze.
Öyle bir eğitmiş ki köpeği haydutu, zincirini koparacak düzeyde dellenirdi.
Korkudan anneler günü çiçeğini bile parklardan çalardım.
Park bekçileri sultan teyzeden daha az tehlikeliydi, en fazla kulağımı sündürürdü ki ona alışkındım zaten.
Öğretmenim Ahmet Özcan az bükmemişti çünkü.

Neymiş efendim, çemen yemişim ağızım kokarmış, herkes beni pastırma yedi sanırmış.
Yiyen varmış yiyemeyen varmış, yiyemeyenlere yazıkmış.
İyi ya işte ben de yemeyenim, bana yazık değil mi?

Neyse bağ kulübesiyle ne ilgisi var öğretmenimin?

Diğer illerimizi bilmem ama Ankara da hobi bahçe kültürü çok pahalı bir tercih.

Bilkent üniversitesi ve AOÇ hobi bahçeleri kiralama ücretleri neredeyse oturduğunuz evin yıllık toplam aidatı düzeyinde.

Ayrıca teminat ödemesi var.

20 m2 büyüklüğündeki parseller hobi bahçe hayallerinizi strese dönüştürebilir.

Sonuçta güneşten korunma arayışları sizi çardak yapmaya mecbur kılacaktır.

Geriye kalacak olan halı büyüklüğünde bir toprak parçası.

Ve bir metre ötenizde tavla pulu şaklamaları gürültüsüyle Ahmet bey ve dırdırcı eşi.

Ne gereği var?

İşte size altın değerinde tavsiyeler:

Her nerede olursa olsun farketmez şehir merkezine çok değil en çok yirmi dakikalık mesafede bir arsa edinmeniz sizin için hem yatırım imkanı hemde toprakla meşgale mutluluğu sağlar.

Ağaçlar dikersiniz, sebze üretirsiniz.

Hafta sonunu iple çekersiniz yemyeşil boy boy çocuklarınızın özlemiyle!

Öylesine büyük mutluluktur ki, eş dost davetleri neredeyse randevuya tabii hale gelir.

Piyasa o kadar düşük düzeylerde ki arsa, küçük ev yada konteyner maliyetleri sizi asla üzmez.

Beni hiç üzmedi.

Efendim telefondaki ses acele gel diyordu.

Bir arsa var tam senlik .

Hem de villa arsası.

Daha tam gelişmedi buralar, ama yakın geleceği çok parlak!

Ne villası yahu dedim siz beni ne sanıyorsunuz?

Ama sen illede villa yapmak zorunda değilsin.

Adamın oğlu kafası binbeşyüz haldeyken kaza yapmış.

Çok hesaplı verecekler.

Kış mevsimindeyiz, kim alırki?

Ben alırım dedim, madem hesaplı.

Hemen tel örgüyle çevirdim.

İşte sana toprak dik dikebildiğin kadar.

Aylardan şubat, mart'tan önce dikilmezmiş.

Boşuna mı aldık burasını?

Hem bir ay nasıl geçecek içimde hemen yeşillenmek aşkı varken.

Bi dakkaaa.

Ya güneşten haşlanırsa beynin ?

Çadır mı kuracaksın oraya?

Nereye koyacaksın malzemeleri?

Kazma, kürek, bel, tırmık, hortum.

Hortum mu?

Nereye takacan onu?

Hem ağaçları neyle sulayacan?

Adam akıllı bir ev yapsan, plan proje.

Cadde yol katılım payı, sokak yol katılım payı, proje ücreti, ruhsat ücreti, abonelik ücretleri

Anaaaaa, fatura çok kabaracak yaaa!

Çayyolu'ndan triblex alırım be bu paralarla.

Konteyner koyma izni varmış hele şükür.

Ama ben ev yapayım en iyisi.

Hemde konteyner dan daha ucuza.

Ama minnacık, yağmurdan kaçacak kadar.

İleride villa yaparsam burası kapalı garaj olarak kalsın.

Eli pipolu keçi sakallı entel ustalardan uzak durdum.

Küçücük inşaatı öyle abartmışlardı ki!

Emekli bir usta dikiverdi üç günde kulübeyi.

Hemde neredeyse karın tokluğundan biraz fazlaya.

Reklamım olsun dedi, çooook meraklısı var haftasonu dinlencesi için.

Sakın ödediğin paradan bahsetme, onlardan kazanırım.

Zavallının hayalleri boşa çıktı.

Bir ay sonra çivi çakmak bile yasaklandı.

Önündeki çardağı kendim yaptım.

Barbükü ve çeşmede kendi imalatım.

Komşularımın hepsi çok iyiler.

Kimin kavunları daha tatlı yarışmaları yapmaktayız.

Doktor komşum çok hırs biriktirmiş, ormana çevireceğim burasını diyor.

Bense elimde hortum onca ağacı sulamaya üşeniyorum.

Dinlenme keyfimden çok zaman çalıyorlar çünki!




 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..