Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Torba’dan Jack Sparrow çıktı…

Torba’dan Jack Sparrow çıktı…
 

Yerli Sparrow ve tayfası


<ı>

Halikarnas Balıkçısının, <ı>"İtalya'yı gör de öl derler, yok a canım; Bodrum’la kıyılarını gör ve yaşa...” dediği o bodrum kıyılarının birinde, Torba Koyunda rastlaştığımız bir hayattan söz etmek istiyorum. Ve söze yine Halikarnas Balıkçısının , 1965’te Vercors üzerine yazdığı bir yazısından alıntı yaparak devam etmek istiyorum, şöyle diyordu üstad; <ı>"Her yaşayan insan hayatın askeridir. Ölüm var her zaman. Ölüm hayata sığıyor ama hayat ölümü aşıyor.”

Torba’da rastlaştığımız ve benim yerli Jack Sparrow adını taktığım Erkan’ın hayatı da, Halikarnas Balıkçısının hayat ve insanla yukarıdaki güzel saptamasına uygun biçimde, yüksek yoğunluklu mücadele ile geçmiş ve ortaya müthiş bir insan çıkmış, o da kendi hayatının askeri ve kendi hayat mücadelesini kazanmış olmasının gururu yüzünden okunuyor bizim Erkan’ın.

Biz onda Jack Sparrow’un enerjisini, zekasını, neşesini bulduk…sevimli, kurnaz, neşeli ama orjinal Sparrow’dan farkı samimiyeti… Adanalı insanın samimiyeti ile Jack Sparrow’un zekasını harmanlamış ve ortaya Jack Sparrow’un bir üst modeli ortaya çıkmış adeta, diğer taraftan müthiş azimli bizim Sparrow, şansın pek yanında olmadığı tahsil hayatında hiç yabancı dil öğrenememesine rağmen şimdi İngilizceyi ve Almanca’yı ana dili gibi konuşuyor, yakında Fransızca’ya başlayacakmış, eminim ki bir sonraki Bodrum seferimizde kendisi sular seller gibi Fransızca da konuşuyor bulacağız.

Erkan’ın hikayesi çok kendine has bir ruh yolculuğu, Adana’nın çetin şartlarından nasibini almış bir kardeşimiz ama bıkmadan, yorulmadan verilen bir hayat mücadelenin ardından ortaya çok kendine has bir animasyon yıldızı çıkarmış adeta, başlangıçta kendine çok da cömert davranmayan hayatın sırtını tuşa getirmiş sanki, kendisine hayat yolculuğununun diğer yarısında başarılar diliyorum ve biliyorum ki bizim Sparrow’u bir gün çok daha iyi yerlerde göreceğiz.

İşi animasyon Erkan kardeşimizin…ama o bu işi yaparken bizzat kendisi o kadar eğleniyor ki ister istemez sizde kaptırıyorsunuz kendinizi Erkan’ın enerjisine, kimin kimi eğlendirdiği birbirine karışıyor adeta.

Bir sürü insanın hayat hikayesinden çok etkilenmişimdir…Hepimiz etkilenmişizdir...Hayat yolculuğu bizi Halikarnas Balıkçısının en sevdiği koyların birinde, Torba’da, Erkan’la rastlaştırdı…Ve bizim sparrow’un hayat hikayesi de, hayat mücadelesi de bizi çok etkiledi ve biz Erkan’ı çok sevdik

Seneye Halikarnas’ta görüşmek üzere Jack.

Ünal Türkmen

 
Toplam blog
: 39
: 867
Kayıt tarihi
: 25.07.08
 
 

Aşçılar diyari Mengen’ de doğdum, lise tahsilimi Bolu’da, üniversite tahsilimi Adana’da yaptım. İş t..