Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Toros'larda ilköğretim öğrencileri diş taramasından geçiriliyor...

Toros'larda ilköğretim öğrencileri diş taramasından geçiriliyor...
 

Toroslar İlçesindeki öğrenciler diş taramasından geçiriliyor.


Mersin Valiliği, Toroslar İlçe Belediyesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü iş birliği ile hayata geçirilen "Güçlü Dişler Projesi", Toroslar İlçesi’ndeki ilköğretim okullarında devam ediyor.

Mersin Sağlık Meslek Lisesi Öğrencileri ve diş hekimleri nezaretinde ağız ve diş taramasının yapıldığı Üstay ile Muhsin Yanpar İlköğretim Okulları’nı ziyaret eden Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna, bu proje ile çocukların ağız ve diş sağlığı konusunda bilinçlendirilmesini amaçladıklarını söyledi.

Mersin İl Sağlık Müdür Yardımcısı Fatih Çomu ve Proje Koordinatörü Diş Hekimi Cenk Uludoğan’ın bulunduğu uygulama sırasında öğrencilerle sohbet eden Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna, öğrencilerden derslerine iyi çalışmalarını ve ağız ve diş sağlığına önem vermelerini istedi.

Toroslar İlçesi’nde bulunan 42 İlköğretim Okulu’ndan 5064 kişilik 1. sınıfta okuyan öğrencileri kapsayan Güçlü Dişler Projesi’ni hayata geçirmekten dolayı mutlu olduklarını dile getiren Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna, öğrencilerin eğitimleri kadar sağlıklarıyla da yakından ilgilendiklerini ve öğrencilerin iyi bir şekilde eğitim almasının sağlıklı olmasına bağlı olduğunu vurguladı.
Bu projeye katkı sunan Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Sağlık Müdürlüğü’ne teşekkür eden Başkan Tuna, konuşmasına şöyle devam etti; “İl Sağlık Müdürlüğümüz ve İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile ortaklaşa yapmış olduğumuz “Güçlü Dişler” projesi ile çocukluktan edinilecek diş-ağız temizliği ve bilinçli beslenme alışkanlığının kazandırılmasını sağlıyoruz. Toroslar Belediyesi olarak her zaman söylediğimiz gibi çocuklarımızı ve gençlerimizi çok önemsiyoruz. Çocuklarımızın ağız ve diş sağlığı ile ilgili olarak bilgilendirilmesini ve varsa problemlerinin küçük yaşta çözülmesini amaçlıyoruz. Çocuklarımıza diş fırçalama alışkanlığı küçük yaşlardan itibaren kazandırılmalıdır” dedi.

Okul müdürleri ise, okullarında böyle toplu bir sağlık kontrolü yapılmasının kendilerini mutlu ettiğini kaydetti.

Konuşmaların ardından, Diş Hekimi Cenk Uludoğan öğrencilere ağız ve diş sağlığı ile ilgili dikkat etmeleri gerekenler hakkında bilgi verdi.

Diş fırçası ve macun da dağıtılan öğrencilere daha sonra ağız ve diş sağlığı taraması yapıldı.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..