Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Torpilli misin?

Torpilli misin?
 

Bir şeyi çok isteyip de elde edeceğinizde elinizden çeken oldu mu?

Babamlar zamanında istedikleri işi kendilerinin seçtiklerini, yazılının bile usulden yapıldığını anlatmıştı… Ya şimdi benim iş seçme lüksüm var mı?

İşsizlik öyle bir boyut aldı ki artık insanlar birbirinin üzerine basarak bir yerlere gelmeye başladılar.

Koştur koştur hazırlandık üniversite sınavlarına hayatımızı bağladık kazanırsak her şey süper olacak dedik. Kazandık okul bitse daha süper olacaktı, sonra okulda bitti önüne memurluk sınavı koydular (kendi öğrettiklerini sorgulamak için…) Hadi bunu da atlattın kurum sınavları seni karşılıyor sınav; hem yazılı, hem sözlü… Yazılıyı geçersen sözlüde torpil araman gerek çünkü kimse hakkı ile bir yere gelemiyor… Arkanda birisinin olması şart ki ne şart…

Önceleri beğenilmeyen memur kesimine artık öyle bir rağbet var ki anlatamam... nede mi? Çünkü insanlar kendilerini garantiye almak istiyorlar yada özel sektörün ezici çalışma temposundan bıkıp 'yeter' diyip az olsun öz olsun benim olsun mantığı ile her bulduğu işe girmeye çalışıyorlar…

Geçen sınava girdim, bahçede konuşurken daha önce bu sınavı kazanıp da mülakata kalan bir arkadaş neden elendiğini hala merak etiğini söyledi. Tek sordukları soru annesinin ve babasının adı… Bir süre sonra elendiğini söylemişler ne yani annesinin adını mı beğenmesiniz babasının mı? Ya da siz hangi isimleri bekliyordunuz? İnsanların gelecekleri ile oynamak bu kadar kolay olmamalı diye düşünüyorum…

Benim girdiğim o sınavın sonucunu söyleyeyim; hani şu üç dakika da 90 kelime yazmam gereken sınavı… 97 yazdım ama kaybettim ya da kaybetmem gerekti birileri girebilsin diye… Yazamayan arkadaş şuanda mülakata kaldı (yazamadığı halde)… İspatlayamazdım belki ama gözümle beynime nasıl yalan söyleyecektim… Herkes birbirinin kâğıdına bakarken, herkes herkesin sonucunu az buçuk bilirken bu nasıl göz göre göre torpil konuşturmaktır… Bari sözlüde eleyin de anlaşılmasın torpil yaptığınız… Sizin anlayacağınız seçimler beni de etkiledi. Kazanıp da kaybettim işte…

Önceleri saatlerce ağladım ama sonuç olarak benim üstüme basıp bir yere gelmekle ne kadar hayrını görecekler yaptıkları işin… Benim içim rahat ama bu gençliğin işsizlik sorunu ne olacak bilemiyorum…

Yüksek tepelerde kartallarda vardır sürüngenlerde ama biri uçarak gelmiştir biri sürünerek.

Umarım kimse hak etmediği yerlere uçarak sırf torpilim var diye gökten inerek gelmez, geldiği yerin hakkını vererek gelir.

 
Toplam blog
: 28
: 1145
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

1984 yılında Ankara’da doğdum. Yaşadığım şehre yani Ankara’ya bayılıyorum. Hayatımın 2/3 ünü gülerek..